کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس سازمان صمت استان کرمان:

تشکیل 200 پرونده تخلف صنفی در کرمان/برخی به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود هستند اقتصادي

تشکیل 200 پرونده تخلف صنفی در کرمان/برخی به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود هستند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان رییس صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: متاسفانه درصدی افراد سودجو که تعداد آنها زیاد نیست( در استان کرمان حدود 80 هزار واحد صنفی وجود دارد) دنبال سوءاستفاده کردن از شرایط اقتصادی حاکم بر بازار می باشند لذا افزایش قیمت 10 تا 25 درصدی را در قیمت برخی کالاها در بازار کرمان شاهد هستیم.

اتوبوس مطالبه گری صبح امروز 12 آذرماه در راستای رصد قیمت اجناس در بازار پس از افزایش قیمت بنزین حرکت خود را از چهارراه امام جمعه کرمان آغاز کرد. مقرر بود این اتوبوس مطالبه گری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، فرماندار کرمان، رییس اتاق اصناف و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باشد که فقط مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این اتوبوس حضور داشت که این موضوع نشان می دهد رصد بازار و مدیریت قیمت ها به چه میزان برای مسئولین استان مهم بوده که امروز حتی رغبت نکردند در این اتوبوس حضور یابند و ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، وضعیت بازار را از نزدیک مشاهده کنند.
این مسئولین تنظیم بازار را فقط در جلسات ستاد تنظیم و پشت میز می دانند. جالب این است که نماینده معاون استاندار و نماینده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در همان ساعت اولیه به بهانه مشغله کاری اتوبوس را ترک کردند!!! و جالب تر اینکه فرماندار حتی رغبت به اینکه نماینده ای بفرستد را هم نکرده است.
مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این حضور در پاسخ به سوال مبنی بر گرانی کرایه تاکسی های بین شهری و عدم وجود برنج پاکستانی در جنوب استان کرمان گفت: طرح تشدید بازار بر اساس مصوبه تنظیم و پیشنهاد وزارت صمت مبنی بر پایش بهتر بازار، بلافاصله پس از اصلاح قیمت بنزین همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز آغاز شد و برای این امر سایر دستگاه ها نیز به کمک سازمان صمت آمدند و در جلسه قبل ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد ظرف یک هفته 30 پایش در سطح استان کرمان صورت گیرد و نتیجه این پایش ها در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار ارائه شود.
وی افزود: در دو هفته گذشته بیش از 6 هزار واحد صنفی در شمال استان کرمان بررسی کردیم که 200 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
رییس سازمان صمت استان کرمان با بیان این مطلب که گرانی قیمت بنزین مربوط به سازمان صمت نیست، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین متاسفانه روی برخی اقلام تاثیر مستقیم همانند کرایه تاکسی تاثیر مستقیم دارد که باید با برنامه ریزی مناسب این افزایش قیمت را با اعطای یارانه یا افزایش قیمت (این افزایش براساس بررسی های کارشناسی) کرایه ها جبران کنیم که به دلیل مسایل اقتصادی و ... فعلا مجوز افزایش قیمت داده نشده است و هرگونه تصمیمی در این باره به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه درصدی افراد سودجو که تعداد آنها زیاد نیست(در استان کرمان حدود 80 هزار واحد صنفی وجود دارد) دنبال سوءاستفاده کردن از این موضوع هستند لذا افزایش قیمت 10 تا 25 درصدی را در قیمت کالاها در بازار کرمان شاهد هستیم.
حسینی نژاد در خصوص افزایش قیمت آهن آلات در استان کرمان، بیان کرد: استان کرمان به سمت صنعتی شدن پیش می رود و برای تکمیل زنجیره های فولادی در استان زیرساخت های ایجاد شده و در این راستا نیز سالانه یک میلیون و 200 تن میلگرد در استان کرمان تولید می شود.
وی اضافه کرد: قیمت آهن آلات در استان کرمان مدیریت شده و افزایش قیمت در این زمینه نداشتیم و برای افراد سوءاستفاده کننده نیز پرونده های تخلف تشکیل شده است اما در مجموع افزایش قیمت فولاد در استان کرمان نسبت به سایر استان های کشور بسیار کمتر بوده است.
رییس سازمان صمت استان کرمان در حاشیه بازرسی یک مغازه میوه فروش که اقدام به عدم درج اتیکت قیمت و گران فروشی کرده بود، اظهار کرد: متاسفانه جرایم ما بازدارنده نیستند به طور مثال جریمه عدم درج اتیکت 90 تا 100 هزار تومان است که باید این قوانین در سطح ملی اصلاح شوند.
وی بیان کرد: ملاک ما برای بازرسی آخرین فاکتوری است که واحد صنفی ارایه می دهد و مردم حتما فاکتور بخواهند.
رضا سنجری مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در خصوص خروجی جلسات تنظیم بازار گفت: مشکل تنظیم بازار با تشکیل یک یا دو جلسه حل نمی شود ضمن آنکه بسیاری از تصمیمات را ستاد تنظیم بازار کشور می گیرد و ستاد تنظیم بازار در استان ها صرفا مجری موارد تصویب شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشوری هستند.
وی ادامه داد: برای بازار سازی، دولت استان ها را مکلف کرده که دیگر منع صادرات به سایر استان ها نداشته باشند لذا مصوبات تنظیم بازار در صورتی اجرایی می شود که همه کشور مصوبه یکسان داشته باشند و همه استان ها آن را اجرایی کنند.
مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص قیمت نان در کرمان گفت: سقف قیمت نان یارانه ای در کشور مشخص شده است حتی برای نانوایان آزاد پز نیز این قیمت معین شده و باید نظارت ها بر قیمت نان در سطح کرمان تشدید یابد تا جلوی هرگونه تخلفی در قیمت یا وزن نان را بتوانیم بگیریم.
سنجری با بیان این مطلب که برخورد قهری با بازار تبعات دارد، عنوان کرد: کشور اکنون در شرایط عادی اقتصادی نیست لذا باید همه مردم و اصناف همکاری کنند تا مشکلات به حداقل ممکن برسد اما در این بین شاهدیم برخی به دلیل دغدغه کمبود سرمایه در گردش در آینده، اقدام به عدم عرضه کالا می کنند که باید پیگیری و برخورد جدی با این افراد صورت گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/101464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!