کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد

افزایش ارزش بازار مس در بورس به 47 هزار میلیارد تومان اقتصادي

افزایش ارزش بازار مس در بورس به 47 هزار میلیارد تومان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ارزش بازار مس در بورس در شب عید 30 هزار میلیارد تومان بود و روز گذشته این عدد به 47 هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

اردشیر سعد محمدی امروز 17 آذر در گردهمایی پرسنل امور حراست و حفاظت فیزیکی مجتمع مس سرچشمه در محل سالن آزادی شهر سرچشمه اظهار کرد: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس به 400 هزار تن ارتقا پیدا خواهد کرد که 280 هزار تن در مجتمع مس سرچشمه و 120 هزار تن در خاتون آباد خواهد بود در دهه مبارک فجر نیز به میزان 4500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب 150میلیون یورو برای افزایش ظرفیت ذوب مس به 120 هزار تن، 110 میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش اسید، 40 میلیون یورو در بخش اکسیژن و 10 میلیون یورو هم در بخش انبار ذخیره کنسانتره در منطقه خاتون آباد افتتاح خواهیم کرد.
وی افزود: علیرغم اِعمال شرایط تحریم های ظالمانه علیه ایران، می توان گفت نسبت به سال گذشته تا به امروز توانستیم 2 برابر صادرات مس را انجام دهیم و امیدواریم این صادرات تا پایان سال جاری به 3 برابر افزایش یابد.
سعد محمدی در مورد ارزش سهام مس در بورس گفت: میزان ارزش سهام مس در بورس در شب عید امسال 380 تومان بود و دیروز این ارزش به 607 تومان افزایش یافت که این نشان دهنده نگاه بازار بورس به مس است به عبارتی ارزش بازار مس در شب عید 30 هزار میلیارد تومان بود و روز گذشته این عدد به 47 هزار میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه های توسعه ای، گردش مالی مس را ارتقا جدی بدهیم. در دره آلو در سال 1399 کارخانه کنستانتره به بهره برداری خواهد رسید و نیمه اول سال 1400 هم کارخانه کنستانتره دره زار افتتاح خواهد شد و این اتفاقات یک گردش مالی مناسب و اشتغال برای شرکت مس فراهم می کند. در بحث اکتشاف هم در سرچشمه اکتشافات جدیدی در ذخایر معدنی صورت گرفته در مناطق دلفارد و ... نقاط جدید معدنی کشف شده اند و در منطقه میدوک هم اتفاقات خوبی در بحث اکتشافات مس رقم خواهد خورد.
سعدمحمدی با بیان اینکه در ماه جاری میزان فروش مس از تولید این کالا بیشتر بوده است، عنوان کرد: به عبارتی فروش مس 7 هزارتن بیشتر از تولید آن داشتیم و امیدواریم در سال آینده تولید مس را به جایی برسانیم که برای اولین بار در تاریخ تولید مس، از 300 هزار تن عبور کند و سرفصل جدیدی برای شرکت مس باز کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: روزگاری در جبهه جنگ از ناموس و خاک میهن دفاع کردیم امروز هم بحث جنگ اقتصادی را داریم و در جبهه اقتصاد مقاومتی هستیم، همه موظفیم فضای مناسب تولید را ایجاد کنیم و در این راستا قدم های موثری برداریم که به اقتصاد ملی و استان و اقتصاد مس کمک کنیم لذا اولین بحث رعایت آرامش و نظم است؛ هر مجموعه ای که آرامش نداشته باشد امکان موفقیت آن به شدت کاهش می یابد. این نظم و آرامش موجود در چرخه مس را مرهون زحمات شما کارکنان و عوامل هستیم که موجب شده حرکت رو به جلوی تولید نسبت به گذشته فراهم شود.
سعدمحمدی با اشاره به بحث انتخابات خاطرنشان کرد: مجتمع مس، تولید مس را بر عهده دارد و یقیناّ دوستان آزاد هستند و هر کس برای کار انتخابات و ایجاد دلگرمی می تواند فعالیت کند اما در محیط تولید به بحث تولید بپردازید ما موظف به تولید هستیم و اینجا در محدوده کارخانه در زمینه تولید عمل کنیم در بیرون کارخانه برای حضور و اشتیاق به انتخابات آزاد هستید که برای انتخابات و دلگرمی و ایجاد فضای نشاط و همدلی فعالیت کنید لذا انتخابات بحث جدی برای مملکت است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: در بحث اشتغال با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با مسئولین حراست استان کرمان و وزارت اطلاعات، آزمونی برگزار خواهیم کرد و افرادی جذب خواهند شد و ابتدا این افراد در شرکت های اقماری مشغول خواهند شد و پرسنلی که ما نیاز داریم و با سابقه بالا هستند جایگزین می شوند و سعی می کنیم رعایت عدالت را داشته باشیم تا برای پرسنل تعدیلی دغدغه ای به وجود نیاید ضمن اینکه آزمون جدید دیگری هم در سال آینده خواهیم داشت. امیدوار هستیم شرایط بیشتری با سرمایه گذاری و توسعه های جدید برای ایجاد اشتغال فراهم سازیم.
سعدمحمدی در ادامه به بحث حراست اشاره و بیان کرد: حراست مأمن امن همه زیرمجموعه های سیستم است، پرسنل و نیروی کار باید آنقدر آرامش داشته باشند که بتوانند صحبت و دغدغه خود را به مدیر ارائه دهند، حراست بازوی مدیران است در واقع تمام اطلاعات مورد نیاز و دغدغه های اجتماعی را برای محیط می تواند انتقال دهد تا قبل از اینکه حاشیه ای بخواهد درست شود بتوانیم برای آن تصمیم درستی بگیریم لذا با آغوش باز پذیرای صحبت های افراد هستیم که بتوانیم حرف های منطقی را اجرایی و عملی کنیم.
وی تصریح کرد: حراست باید خود را به گونه ای جهت دهی کند که بتوانیم تحلیل های فنی درست را برای شایسته سازی و انتخاب افراد درست و به نحو احسن انجام دهیم، بحث آموزش و استمرار در یادگیری را از مجموعه حراست خواهانیم و باید مسلح به دانش روز باشید و سیستم ها را بشناسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در سیستم مالی سیستم های سنتی مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم برای شفاف سازی سیستم مالی، دو هفته پیش نرم افزاری راه اندازی کردیم و خوشبختانه پرسنل متخصص سرچشمه، سونگون و ... برنامه داخلی را در این رابطه نوشته اند و امیدواریم در همه زمینه ها سیستم مالی به روز و اتوماتیک و یکپارچه شود تا بتواند برای میزان فروش، قیمت تمام شده کنستانتره، صادرات، قیمت جهانی و ... اسناد مالی را به صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.
سعدمحمدی در ادامه گفت: خوشحالم که در هفته گذشته با آوردن 25 پزشک متخصص در بخش های مختلف دندانپزشک، متخصص قلب، چشم و ریه؛ 5 روز اهالی منطقه شهربابک را به صورت کاملا" رایگان درمان کردند در رفسنجان و منطقه جنوب استان هم به زودی این طرح اجرایی خواهد شد؛ تولید مس هدف ما نیست این یک نعمت خدادادی برای منطقه و ابزاری برای خدمت به مردم و اقتصاد کشور است.
وی تاکید کرد: همه باید با تمام وجود با مشت گره کرده تلاش کنیم وکوچکترین فرصت را از یاد نبریم و بتوانیم پیش خود و خدای خود احساس آرامش داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده شهدای صنعت مس از جمله خانواده شهید زینلی تجلیل شد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/103431/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد