کرمان رصد

آخرين مطالب

تشریح اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تسهیل ترافیک شهر کرمان مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - بر هیچ‌کس جایگاه پروژه‌های عمران شهری پوشیده نیست؛ پروژه‌های عمران شهری همسو با نیاز شهر و شهروندان طراحی و اجرا می‌شوند، لذا استاندار کرمان نیز در بدو ورود به استانداری کرمان، گام‌های اساسی در این راستا برداشت و توانست بخش خصوصی را نیز وارد میدان کند، در این راستا شورای اسلامی شهر دوره قبلی نیز با وجود اختلاف سلیقه‌هایی اما بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های مطرح شده را اجرا کرد و در جهت توسعه شهر کرمان حرکت کرد.
  تاخیر، کندی و عدم پیشرفت در پروژه‌های عمران شهری که سبب عدم ایجاد مدیریت شهری پایدار می‌شود، حاکی از وجود موانع و مشکلات ریشه‌ای در اجرای طرح‌های ارزشمند شهری می‌باشد که بازسازی و توسعه فضای شهری را بطور جدی در معرض تهدید قرار می‌دهد؛ به این منظر توسعه شبکه راه‌ها در پروژه‌های عمران درون شهری با توجه به ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
"مصطفی آیت‌الهی ‌موسوی" سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان  با بیان این مطلب که 43 پروژه عمرانی در شهر کرمان و در دولت تدبیر و امید کلید خورده است، گفت: برآورد سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها حدود 3 هزار و 976.75 میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول اعلام کرد: پیمانکار 11 پروژه عمران شهری کرمان، قرارگاه‌ سازندگی خاتم الانبیاء است، که با توجه به توافق شورای اسلامی، شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیاء، مقرر شده است که ماهیانه 4 میلیارد تومان به قرارگاه بابت بدهی‌هایش پرداخت شود.
قلب شهر کرمان پایان سال به تپش می آید
وی از پروژه میدان آزادی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تفاهمنامه عملیات اجرایی میدان آزادی 17 آذر ماه سال 93 منعقد شده است.
آیت‌الهی‌موسوی به خلاصه‌ای از حجم عملیات انجام شده در میدان آزادی اشاره و تصریح کرد: از مجموع تقریبی 841 عدد شمع مجموعاٌ 825 شمع اجرا شده است همچنین در مجموع 71 هزار و 744 متر مکعب بتن‌ریزی و 152 هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.
وی با بیان این مطلب که عملیات احداث دیوار حفاظتی استقلال به مرحله نهایی رسیده است، ادامه داد: خاکبرداری تونل بهمنیار در دست انجام بوده و دال سمت غرب بهمنیار رو به اتمام است؛ ضمن آنکه بتن رامپ خیابان استقلال و بلوار انجام شده شایان ذکر است که طول زیر گذر ها 1204 متر و طول دال فوقانی 504 متر است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان مبلغ قرارداد را 106.6 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء از 15 مهرماه سال 94 اجرای این پروژه را آغاز کرد و مدت پیمان 24 ماه تعیین شده بود و مشاور طرح نیز شرکت کرانه به کرانه پارس می باشد.
وی از موانع پروژه میدان آزادی سخن گفت و عنوان کرد: کمبود بودجه شهرداری، بالا بودن سطح آبهای زیر سطحی، مسائل ترافیکی و همچنین باقی ماندن از تملک منطقه از موانع انجام سریع کار در پروژه میدان آزادی بوده است.
این مقام آگاه با اعلام این خبر که بر اساس توافق انجام شده بین شورای شهر، شهرداری و پیمانکار قرار است زیرگذر میدان آزادی تا پایان خرداد ماه سال آتی به بهره‌بردای برسد، گفت: المان میدان آزادی نیز انتخاب و مراحل تکمیل آن در شهرداری در حال پیگیری است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان با اعلام اینکه در همان توافق مقرر شده که بهره ‌برداری از پل ولیعصر(عج) تا پایان دی‌ماه انجام شود، ادامه داد: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 37.3 میلیارد تومان می باشد و طول کل روگذر وعرشه تقاطع 213 متر بوده که با 64 عدد شمع و فاصله دهانه آزاد ستون‌ها 50 متر، دارای 12 عدد فونداسیون،144 سگمنت، 498 پنل سگمنت و پایه‌ها نیز با احتساب کوله‌ها 28پارت می‌باشند.
وی به خلاصه‌ای از حجم عملیات انجام شده چهارراه ولی‌عصر(عج) پرداخت و بیان کرد: مسیر خیابان شهید رجایی به خیابان قرنی به صورت روگذر خواهد بود و کلیه شمع‌ها، فنداسیون، ستون‌ها، سگمنت‌ها کار شده‌اند و 90 درصد عملیات خاک مسلح رمپ‌ها نیز انجام شده است. ضمن آنکه 12 عدد فونداسیون و 28 پارت پایه بتن ریزی شده‌اند.
آیت‌الهی‌موسوی از پیشرفت 90 درصدی پروژه بدنه‌سازی میدان مشتاق (شهداء) خبر داد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه این پروژه 10 خردادماه سال 93 منعقد شد و پیمانکار پروژه میدان مشتاق سازمان همیاری شهرداری های استان می‌باشند.
وی برآورد اولیه سرمایه‌گذاری پروژه بدنه‌سازی میدان شهداء را 12 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این پروژه شامل اجرای شش دروازه در ورودی خیابان‌های منتهی به میدان مشتاق به اضافه 53 رواق است که در شش فاز تعریف شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان به شرحی از خلاصه حجم انجام شده پروژه میدان شهداء پرداخت و عنوان کرد: کارهای اسکلت، نماسازی و کف‌سازی فاز 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 )ستون های مربوط به قطعه باقیمانده روبروی مسجد جهت اجرای سه رواق تمام شده است ).
وی افزود: عملیات مربوط به بنایی و نماسازی فاز 6 در دست انجام است و تعداد 10 ستون از فاز 2 مجاور به خیابان 17 شهریور به دلیل همپوشانی با نمای گنبد مشتاقیه حذف شده‌اند، ( تا کنون 90 درصد ساخت رواق‌ها انجام شده است).
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه میدان مشتاق کرمان 1.9 میلیارد تومان است، مطرح کرد: 1.7 میلیارد تومان در سال 93 از محل اعتبارات استان برای اجرای پروژه میدان مشتاق پرداخت شده و درسال 94 نیز مبلغ 2.4 میلیارد تومان ازمحل جابجایی اعتبار خانه شهر به اجرای پروژه اختصاص یافت و تاکنون 4.1 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد تومان آن شهرداری پرداخت شده ‌است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان پروژه شهید بادپا را یکی دیگر از پروژه‌های عمران شهری در جهت روان‌سازی ترافیک کرمان برشمرد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه این پروژه در 17 آبانماه سال 93 منعقد شده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی پل شهید بادپا (تقاطع راه‌آهن) را 55 درصد اعلام و بیان کرد: طول کل تقاطع راه‌آهن یک هزار و 312 متر است که رمپ A به طول 737 و ارتفاع نهایی 18 متر، رمپ B به طول 461 و ارتفاع 9 متر و ما بقی طول رمپ خاک مسلح است و کلیه 166 شمع،21 فنداسیون، 50 پارت ستون اجرا شده‌اند، قابل ذکر است که پروژه دارای 331 سگمنت و 1100 پنل دیوار خاک مسلح است که هنوز هیچ عملیاتی نشده اند.
وی مبلغ قرارداد را 46.4 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: تاکنون 23.2 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود که سال آینده این پروژه مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.
این مقام آگاه 17 آبانماه سال 93 را زمان انعقاد تفاهم‌نامه پل شهدای خلبان (هوانیروز) دانست و بیان کرد: این پروژه نیز یکی دیگر از پروژه‌های 11گانه قرارگاه خاتم الانبیاء می‌باشد که دارای 24 درصد پیشرفت فیزیکی است و تا کنون 30 میلیارد تومان از 127.6 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: پروژه مزبور با مشکلات کمبود منابع مالی، تملک زمین برای اجرای کامل رمپ ولوپ ‌ها)کارگاه سنگ‌بری - زمین محیط زیست( و همچنین ریزشی بودن دیوارههای شمع های حفاری و جابجایی تاسیسات زیربنایی روبرو است.
وی اعلام کرد: 4 هزار و 493 متر طول این تقاطع است که 2 هزار و 70 متر عرشه می‌باشد، و پروژه در برگیرنده 392 شمع، 65 فنداسیون، 170 پارت ستون و 600 سگمنت می‌باشد. ضمن اینکه در زمین‌های بلا معارض حفاری شمع‌ها در دست انجام است و ازمجموع 392 شمع، 285 شمع بتن ریزی شده است و 10 هزار متر مکعب اجرای عملیات خاکی انجام شده، همچنین 65 عدد فونداسیون بتن ریزی شده است و 170 پارت ستون و 600 سیگمنت اجرا شده است.
آیت‌الهی‌موسوی پروژه شهید الله دادی (تقاطع ابوذر) را از دیگر پروژه‌های 11گانه قرارگاه خاتم الانبیاء نامید که در 17 آبانماه سال 93 تفاهمنامه آن منعقد شده است و اظهار کرد: طول کلی تقاطع ابوذر 957 متر است که طول عرشه 555 متر است و این تقاطع در برگیرنده 84 شمع،14 فنداسیون وستون،229سگمنت،697 پنل دیوار خاک مسلح است که همه شمع‌ها، فنداسیون‌ها، ستون‌ها کار شده و 62درصد عملیات خاک مسلح انجام شده است و کلیه معارض اجرای پروژه رفع شده اند و آماده نصب سگمنت می‌باشد.
وی سال 97 را زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌ برداری از پروژه تقاطع ابوذر دانست و خاطر نشان کرد: کمبود منابع مالی، کارگاه تعطیل نیاز مند به تولید سگمنت ونصب آنها از مهمترین موانع اجرای این پروژه می باشد و اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از پیشرفت 26 درصدی پروژه سربازان گمنام خبر داد و مطرح کرد: این پروژه نیز از دیگر پروژه‌های 11 گانه قرارگاه خاتم الانبیاء است که در 17 آذرماه سال 93 تفاهمنامه آن منعقد شد سرپرست معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد: پروژه سربازان گمنام در آغاز فعالیت می باشد و موانع متعددی برای ادامه کار دارد، طبق اعلام عوامل اجرایی برای رفع معارض)خطوط برق،گاز،آب،مخابرات( هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها بعمل آمده است.
وی از حجم عملیات پروژه سربازان گمنام سخن به میان آورد و اضافه کرد: رمپ های روگذر از بلوار امیر کبیر به بلوار کشاورز و تبادل‌های جهتی چپ‌گرد از بلوار جمهوری به بلوار کشاورز و از بلوار کشاورز به بلوار جمهوری مجموعا به طول 2 کیلومتر طراحی شده است و از 170 شمع 78 عدد، از 30 فنداسیون 9 عدد و از 59 پارت ستون 1 پارت اجرا شده‌اند، ضمن اینکه این پروژه دارای 464 سگمنت است که تا کنون اجرای نشده‌اند.
آیت‌الهی‌موسوی از پیشرفت 82 درصدی تقاطع غیر هم سطح سیدی خبر داد و بیان کرد: تقاطع غیر هم‌سطح سیدی مشتمل بر 7 دهانه پل به طول 192 متر می‌باشد که اعتبار مورد نیاز آن 21.6 میلیارد تومان است و تا کنون 10.6 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
وی افزود: عملیات مربوط به ساخت عرشه پل به وزن 1400 تن در کارخانه فولاد سدید در دست انجام است، همچنین صفحات فلزی زیر سری در دهانه‌های اول، دوم و سوم نصب شده‌اند، بتن ریزی دال دهانه‌های اول، دوم و سوم انجام شده است و تیر باکس‌های مربوط به دهانه ششم پس از ساخت در کارگاه سدید ماهان به محل پروژه حمل و استقرار یافته است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری تصریح کرد: ساخت مابقی تیرباکس‌ها در کارگاه سدید ماهان در حال انجام است. شایان ذکر است که 6.3 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه پرداخت شده است.
وی سال جاری را زمان بهره‌برداری از این طرح دانست و  گفت: کمبود اعتبار و ضعف پیمانکار مهمترین دلیل تاخیر در زمان بهره‌برداری پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سیدی می‌باشد، این مقام آگاه ساماندهی بزرگراه غربی (باند کند رو از پل ایثار تا دانشگاه‌های غیرانتفاعی) از دیگر طرح‌ها در جهت روان‌سازی ترافیک شهری کرمان نام برد و عنوان کرد: ساماندهی مسیراز پل ایثار)چهار راه بازرگانی( تا تقاطع الله آباد به طول تقریبی2 هزار و 50 متر و ادامه آن تا سه‌راهی جاده جوپار به طول یک هزار و 80 متر مد نظر است که دارای 12 لاین جدول گذاری و 376 متر از سه‌راهی جوپاری به بعد شامل 4 لاین جدول گذاری می باشد.
وی با اشاره به اینکه مقطع عرضی مسیر شامل پیاده روها، باند کندرو، فضای سبز، جوی و جداول می باشد، اضافه کرد: قرارداد فاز اول جدول‌گذاری به میزان 8 هزار و 800 متر و مبلغ 260 میلیون تومان بسته شده است، همچنین تملک 12 ملک در مسیر نیز بایستی انجام شود، ضمن آنکه عملیات نصب جداول به میزان 8 هزار و 300 متر طول کامل انجام شده است و عملیات آسفالت نیز به میزان یک هزار و 500 متر انجام شده است.
آیت الهی موسوی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ساماندهی بزرگراه غربی را 45 درصد اعلام کرد و به ایسنا می‌گوید: پیمانکار این پروژه شرکت اولنگ است؛ ضمن آنکه تملک املاک مسیر و مشکلات مالی از موانع سر راه اجرای این پروژه می‌باشد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان از پیشرفت 100 درصدی پروژه باند دوم محور «شرف‌آباد – زنگی‌آباد» سخن گفت و اظهار کرد: تفاهم‌نامه این پروژه 10 آبان‌ماه سال 94 فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت جهاد نصر منعقد شده است که برای اجرای این پروژه به 8.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون 8 میلیارد تومان آن هزینه شده است.
وی افزود: طول کل مسیر 9 کیلومتر که شامل 122 هزار و 856 متر مکعب خاکبرداری، 26 هزار و 518 متر مکعب خاکریزی، 91 هزار و 990 کیلوگرم پریمکت و 447 هزار و 432 متر مربع سانتی‌متر آسفالت می باشد که کلنگ آن در 8 دی‌ماه سال 94 توسط استاندار کرمان به زمین زده شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: 4 هزار و 500 متر تا تقاطع فتح‌ آباد لایه بیندر انجام شده است و در حال بهره‌برداری است و 2 هزار متر طول روبروی سه‌راهی به همراه دوربرگردان به طول 600 متر آسفالت شده است و در حال بهره‌برداری می‌باشد، ضمن آنکه پل آبرو زنگی‌آباد توسط شهرداری زنگی‌آباد اجرا شده و 700 متر مسیر از سمت زنگی آباد نیز آسفالت شده است.
آیت‌الهی‌موسوی بازگشایی بخشی از بلوار شرقی – غربی کوثر را از دیگر پروژه‌های عمران شهری در راستای تسهیل در عبور و مرور برشمرد و  گفت: آزاد سازی حد فاصل خیابان مهدیه تا بلوار کوثر وامتداد آن تا شهرک الغدیر مد نظر است که مسیر پل کوثر تا بلوار کشاورز به بهره برداری رسیده است)بلوار عطا احمدی(، همچنین مسیرسه‌راهی بلوار عطا احمدی تا پیچ طاهرآباد نیز در مرحله جدول گذاری و زیر سازی است.
وی یک هزار و 100 متر را طول مسیر در دست اجراء دانست و بیان کرد: در حال حاضر 700 متر آن زیر سازی شده و عملیات مربوط به بیس در حال انجام است، همچنین عملیات جدول‌گذاری در 8 لاین هر کدام به طول 700 متر انجام شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار کرمان از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی پروژه بازگشایی محور گلبازخان خبر داد و تصریح کرد: طرح بازگشایی محور گلبازخان شامل بازگشایی )تملک وآزاد سازی (امتداد خیابان معلم تا خیابان شهید تجلی به طول 400 متر وبه‌سازی محدوده پیرامونی آن به عرض متوسط 110 متر که 28 متر آن خیابان ومابقی به‌منظور احداث بنا متناسب با بافت منطقه از طریق مشارکت مدنی ) تملک محدوده طرح، آزاد سازی معبر، تملک باقیمانده عرصه، ساخت و بهره برداری (در این طرح سرمایه گذار یا سرمایه گذاران براساس طرح مصوب شهرداری، املاک باقی‌مانده را با سرمایه اولیه خود بر اساس بلوک‌هایی که تعیین شده است، تملک کرده و اراضی واقع در خط پروژه مسیر را به شهرداری واگذارمی نماید و در ازاء آن با دریافت پروانه ساختمان و مجوز تراکم از شهرداری به ساخت مجتمع‌های تجاری، اداری، مسکونی در باقی‌مانده بلوک‌های تملک شده می پردازند تا اصل سرمایه و سود مناسب را کسب نماید.
 وی عنوان کرد: تاکنون 13 ملک در حدود 3 هزار و 500 متر مربع تملک شده است و همچنین تخریب ملک مربوط به بانک ملت انجام شده است، ضمن آنکه تعدادی از املاک خصوصی که تملک شده بود، تخریب شده است و شن ریزی به عرض 18 متر حد فاصل خیابان معلم وخیابان گنجعلی‌خان در حال انجام است و عملیات مربوط به حفر کانال فاضلاب نیز همزمان در حال انجام است .
آیت‌الهی‌موسوی اعتبار هزینه شده برای اجرای زیر گذر جبلیه را 2.5 میلیارد تومان دانست که توسط شهرداری تامین شده است، خاطر نشان کرد: طول زیرگذر جبلیه 300 متر به صورت رفت و برگشت و ارتفاع آن 4.5 متر و طول باکس ها 30 متر می‌باشد که کلنگ این پروژه در 17 آبان‌ماه سال 94 توسط استاندار به زمین زده شد و در اسفند‌ماه سال 94 به بهره‌برداری رسیده است.
وی در پایان از همراهی و تلاش دستگاههای زیربنایی در امور مرتبط با جابجایی تاسیسات در پروژه های عمران شهری که با اعتبارات داخلی دستگاههای مربوطه انجام شد صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/11116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند