کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تاکنون در بیمارستان های کرمان ابتلای کسی به کرونا ویروس ثابت نشده است اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود 3 یا 4 بیمار به دلیل بیماری های تنفسی فصلی از قبل در بیمارستان های کرمان بستری بودند که همچنان بستری آنها ادامه پیدا کرده است ضمن آنکه حدود 2 مسافر دارای علائم سرماخوردگی نیز به عنوان مضنون به این بیماری تحت مراقبت هستند اما در مجموع تاکنون در بیمارستان های کرمان کسی مبتلا به کرونا ثابت نشده است.

دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" عصر امروز چهارم اسفندماه در نشست خبری با محوریت کرونا ویروس برلزوم کاهش دغدغه جامعه ناشی از شیوع کرونا ویروس جدید تاکید کرد و گفت: باید با مستندات علمی و واقعی به موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس نگاه ویژه داشت و از دامن زدن به به شایعات پیرامون این موضوع جلوگیری کرد.
وی با بیان این مطلب که ویروس کرونا، یک ویروس از نوع جدید است، در ادامه در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی استان کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مدیریت اختیار دارد که بخشی از فعالیت آموزشی خود را تعطیل کند که در این راستا نیز با مشورتی که سایر دانشگاه ها و دستگاه ها از این دانشگاه گرفتند، مدارس و دانشگاه‌های سراسر استان کرمان تا پایان هفته تعطیل شدند ضمن آنکه تاکید می شود که دانشگاه علوم پزشکی صرفا با توجه به شرایط موجود، به استاندار و دستگاه‌های مربوطه مشاوره لزوم تعطیلی یا عدم تعطیلی را ارائه می دهد و اینکه دستگاه‌هایی این مشورت را قبول کند یا خیر به همان دستگاه برخواهد گشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس کرمان نیز گفت: مطالبات مردمی از روز گذشته و همچنین امروز نسبت به تعطیلی مدارس زیاد بود ضمن آنکه از سوی دیگر برخی والدین نیز فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده بودند اما از سویی نگرانی وجود داشت که با تعطیلی مدارس نگرانی ها در جامعه افزایش پیدا می کرد که باید همه این جوانب را در اعلام تعطیلی مدارس در نظر می گرفتیم.
رشیدی نژاد با اشاره به جلسه ویدیو کنفراسی با وزارت کشور در راستای موضوع نگرانی جامعه از شیوع کرونا ویروس تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون به خوبی وضعیت در استان کرمان مدیریت شده ضمن آنکه ما از قبل آموزش‌های لازم در راستای مسایل پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس به عموم مردم از روش‌های مختلف را ارائه داده بودیم.
وی با بیان اینکه با توجه به عدم شناخته بودن این ویروس در جامعه، وجود کمی نگرانی‌ها در جامعه طبیعی است افزود: منشا این ویروس از خارج از کشور (چین) بوده است که در همین راستا نیز افرادی که از خارج کشور وارد ایران می شوند، در مرزهای کشور کنترل می‌شوند بنابراین افرادی که از شهرهای داخل کشور، به سایر نقاط کشور سفر می کنند لزومی برای کنترل آنها وجود ندارد که با همه این وجود پیشنهاد شده است که تجمعات در استان کاهش و برگزاری اردوها لغو شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره علت تاخیر اطلاع رسانی ورود کرونا به ایران گفت: چنین چیزی وجود ندارد زیرا بحث کرونا در ایران از روز پنجشنبه مطرح شد.
رشیدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره مبتلایان به کرونا ویروس در استان نیز گفت: در حال حاضر تعدادی محدودی مشکوک به کرونا ویروس در استان توسط همکاران گزارش شده است که در حال بررسی این موضوع هستیم که در این راستا تعداد زیادی از این موارد نیز آزمایشاتشان منفی بوده و فعلا مورد قطعی مبتلا به این بیماری در استان کرمان نداریم.
وی ادامه داد: حدود 3 یا 4 بیمار به دلیل بیماری های تنفسی فصلی از قبل در بیمارستان های کرمان بستری بودند که همچنان بستری آنها ادامه پیدا کرده است ضمن آنکه حدود 2 مسافر دارای علائم سرماخوردگی نیز به عنوان مضنون به این بیماری تحت مراقبت هستند اما در مجموع تاکنون در بیمارستان های کرمان کسی مبتلا به کرونا ثابت نشده است.
رشیدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس نسبت به دو اپیدمی گذشته بیماری های سارس و مرس، درصد مرگ و میر کمتری دارد گفت: 80 درصد بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند بیماریشان خفیف است، 20 درصد ممکن است شدید باشد و نیاز به توجه ویژه پزشکی داشته باشند 5 درصد شدیدتر است که دچار عوارض جدی می شوند و زیر دو درصد ممکن است مرگ و میری رخ دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت توزیع ماسک در کرمان نیز گفت: طی جلساتی که در این راستا برگزار کردیم مقرر شده است که بازرسان تعزیرات حکومتی و سازمان صمت، به همراه قوه قضاییه با احتکار و گران فروشان اقلام بهداشتی همچون ماسک و ژل های بهداشتی و ضدعفونی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره نگرانی های کمبود ماسک گفت: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد افزایش هجوم مردم به داروخانه‌ها و در نتیجه کاهش ذخایر داروخانه ها و سوء استفاده برخی در این میان بودیم که در این راستا با ابلاغیه وزارت بهداشت، خرید و فروش هرگونه ماسک و محلول های ضدعفونی توسط داروخانه ها ممنوع شده است و این توزیع صرفا از طریق مراکز بهداشتی صورت خواهد گرفت و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به کسانی که نیاز استفاده از ماسک را داشته باشند، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
رشیدی نژاد باردیگر با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک بر عموم لزومی ندارد افزود: یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، شتشوی مرتب دست ها با آب و صابون است.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/116222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران