کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان جهت خرید لوازم خانگی برای مردم سیل زده استان کرمان اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که حدود 2 میلیارد تومان جهت خرید لوازم خانگی برای مردم سیل زده استان کرمان اختصاص داده ایم اظهار کرد: 220 دستگاه یخچال، 200 دستگاه گاز، 600 تچته فرش، یک هزار و 100 سرویس قابلمه، 15 سرویس خواب و 300 تنور محلی برای مردم سیل زده این منطقه خریداری و در روز تولد حضرت مهدی (عج) در این منطقه توزیع خواهیم کرد.

سردا "حسین معروفی" عصر امروز 16 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل سوم فروردین ماه در جنوب و شرق استان کرمان تاکید کرد: مسئولین با سعه صدر به مسایل نگاه و مشکلات را رفع کنند و این مردم هستند که انقلاب را نگه می‌دارند.
وی با تاکید برآنکه بحران را با خود مردم می‌توان مدیریت کرد، افزود: هیچ دولتی بدون کمک مردم نمی‌تواند بحران را مدیریت کند و این مهم مختص دولت روحانی نیست بلکه شامل همه دولت‌ها می‌شود زیرا منابع و ظرفیت دولت‌ها محدود بوده و قطعا اگر نهادهای مردم و انقلابی و خیران را پای کار نیاوریم نمی‌توان بحران را مدیریت کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: اکنون وقت آن نیست که یکدیگر را نقد کنیم و ما نیز در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هر کسی که فضا را متشنج کرده بود تذکر دادیم که دیگر تکرار نکنند.
وی به اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در سیل جنوب استان اشاره و ادامه داد: برای عدم موازی کاری قرارگاه ویژه ای را در جنوب استان تشکیل دادیم تا به همه مناطق سیل زده در جنوب کرمان به صورت یکسان خدمت رسانی شود و اعلام کردیم که نیروهای غیربومی به دلیل آنکه منطقه آلوده به کرونا نشود، در منطقه حضور پیدا نکنند.
معروفی تصریح کرد: وضعیت استان ما در حوزه سیل در منطقه رودبار خیلی بهتر از زلزله کرمانشاه است، پراکندگی کار نداریم و این کار خوبی است که باید از همه دست اندکارانی که کار خدمترسانی می‌کنند، تقدیر کرد.
وی از کمک‌های صورت گرفته به به سیل‌زدگان جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: حدود 10 هزار و 400 بسته مواد غذایی و 142 تن آرد در میان مردم سیل زده جنوب کرمان توزیع شد ضمن آنکه 17 هزار پرس غذای گرم در روز نخست امدارسانی در میان مردم این منطقه توزیع که به دلیل مسائل بهداشتی ادامه توزیع آن متوقف شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بخش سیل زده زهکلوت را به چهار منطقه تقسیم کردیم، بیان کرد: 200 نیروی پایور و 600 نفر نیروی جهادی و بسیجی برای کمک، امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم این بخش هم اکنون در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته لشکر 41 ثارالله کرمان باید برای اجرای رزمایشی به استان سیستان و بلوچستان اعزام می شد اما به دلیل آنکه خدمت مردم را امری واجب و ضروی می دانیم اجازه ندادیم این اعزام صورت گیرد و به مرکز اعلام کردیم به نیروهای خود در درون استان در شرایط کنونی نیاز داریم.
معروفی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از وسایل منزل مردم این منطقه به دلیل ورود آب به منازل خسارت دیده بود و نیازمند تعمیرات بودند، اکیپ‌های تعمیرات لوازم خانگی را به منطقه اعزام کردیم ضمن آنکه 20 دستگاه مهندسی و فنی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برای بررسی و وضعیت زیرساختی مناطق سیل زده در منطقه حضور دارند اما در مجموع باید به این نکته توجه کرد برای آنکه در آینده دچار چنین خساراتی ناشی از وقوع سیلاب ها در جنوب استان نشویم باید اقدامات دراز مدت انجام داده و این کارهای که اکنون صورت می‌گیرد، موقتی می باشد.
وی با بیان این مطلب که 3 قنات این منطقه لایه‌روبی شده است، تصریح کرد: هزار چشمه سرویس بهداشتی در مناطق سیل‌زده جنوب و شرق احداث خواهیمد کرد که 900 چشمه در منطقه زهکلوت و جازموریان و 100 چشمه در منطقه ده رضا در شرق استان خواهد بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که حدود 2 میلیارد تومان برای خرید لوازم خانگی برای مردم سیل زده استان کرمان اختصاص داده ایم اظهار کرد: 220 دستگاه یخچال، 200 دستگاه گاز، 600 تچته فرش، یک هزار و 100 سرویس قابلمه، 15 سرویس خواب و 300 تنور محلی برای مردم سیل زده این منطقه خریداری و در روز تولد حضرت مهدی (عج) در این منطقه توزیع خواهیم کرد.
وی به موضوع سیل بند خرم اشاره و پیشنهاد کرد: اگر مدیریت استان کرمان موافقت کند، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا این آمادگی را دارد که سیل‌بند جنوب استان را احداث کند و در موضوع لایه‌روبی رودخانه ها نیز می توان بر روی اقدامات این قرارگاه حساب کرد و این آمادگی را داریم که بتوانیم با نازلترین قیمت در جنوب استان، عملیات تکمیل این سیل بند را توسط قرار سازندگی خاتم الانبیا اجرایی کنیم
معروفی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش تعمیر و ببهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل جنوب کرمان نیز این آمادگی را داریم که به کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمده تا بتوانیم هرچه سریعتر وضعیت این منطقه را به حالت اولیه خود برگردانیم
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/118721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است