کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد

افزایش مبتلایان به کرونا به زودی در پایتخت شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهر نوشت: به اعتقاد فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران؛ پایتخت طی هفته‌های آینده با تعداد بیشتر مبتلایان به کرونا  رو برو است و حضور پرشمار شهروندان در سه روز گذشته در تهران آثار خود را 5 تا 9 روز آینده نشان می دهد.

به گزارش شهرنوشت علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با حضور در دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و بیان اینکه در نخستین روز شکل گیری ستاد، محسن هاشمی رییس شوای شهر تهران نیز حضور داشت، گفت: اقدام های بهنگام و جهادی در سطح شهر تهران اتفاق افتاد و بسیاری از این اقدام ها در مدیریت شهری برای شهروندان رضایت خاطر ایجاد کرد که نقش مدیران خدمات شهری شهرداری تهران پر رنگ بود .
او با بیان اینکه تهران شهر پیچیده ای است که مختصات متفاوتی دارد، اضافه کرد: پیچیدگی شهر تهران آن را از دیگر شهرها متمایز می کند، یکی از موضوعات متفاوت در شهر تهران جمعیت آن است، تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و جنوبی این شهر بسیار زیاد است این در حالی است .
زالی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موارد حایز اهمیت در تهران یک میلیون جمعیت شناور در شهر است، عنوان کرد: جمیعت شنار تهران گاهی با جمعیت یک شهر کشور برابری می کند و این موضوع در شرایط عادی هم یک چالش برای مدیریت شهری است .
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات تهران‌،شهرستان های اقماری آن است، گفت: بسیاری از شهرهای اطراف تهران از لحاظ خدمات بهداشتی و پزشکی با مشکل مواجه هستند . که در شرایط اپیدمی به دنبال وحدت رویه تصمیم گیری درون بخشی و برون بخشی باشیم .
زالی در ادامه با توضیح این نکته که در حوزه کرونا پیوستگی حکمرانی را شاهد هستیم، افزود: امروز 25 دستگاه ذی مدخل پیوستگی عملکرد دارند و نکته مهم دیگر استفاده از ظرفیت درمانی پایتخت است هم اکنون 11 هزار و 900 تخت عمومی پزشکی دانشگاهی داریم که در مجموع تعداد تخت ها به 31 هزارو 200 تخت در پایتخت می رسد و 80 درصد تخت های بیمارستانی مورد استفاده از بخش پزشکی و درمانی دانشگاهی است .تمایل ما حرکت به سمت استفاده از تخت های دانشگاهی با توجه به حضور تیم های پزشکی هیات علمی بود .
او با اشاره به استفاده بهینه از تخت های بیمارستانی طی 4 ٨ ساعت گذشته گفت: طی مدت یاد شده مجموع مرگ و میر در شهر تهران دو دهم درصد بود و اگر به کل جمعیت مراجعه کننده به بیمارستان تقسیم کنیم 1/3 دهم درصد می شود که این رقم مطلوب است‌ .
فرمانده ستاد مقابله با کرونادر کلانشهر تهران با بیان اینکه راهبرد اساسی در شهر تهران باید محور اساسی تصمیم گیری ها باشد، افزود: یکی از این تصمیم گیری های راهبردی ترویج فرایند خود مراقبتی و مهمترین راهبرد فاصله گذاری اجتماعی است .
زالی به طرح سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی شاهد کاهش شیوع ویروس در پایتخت خواهیم بود، پرداخت و اضافه کرد: این موضوع بستگی به شکل دخالت و عملکرد ما دارد و اگر مداخله ها کم باشد داستان مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود . به عنوان یک کارشناس پیش بینی می کنم شکل مداخله ها در پایتخت در حد متوسط بوده و نتوانستیم به شکل سختگیرانه مداخله کنیم .
او یکی دیگر از دغدغه های پیش رو را مشکلات اقتصادی دانست و افزود: یکی دیگر از دغدغه های مردم این است با مداخلات جدید چرخه اقتصادی مردم دچار اخلال شود، این اختلال نارضایتی عمومی ایجاد می کند اما در مورد کرونا هر چه پیک افزایش پیدا کند و زمان آن طولانی تر باشد چرخه اقتصادی اخلال بیشتری را تجربه می کند، اگر همان روزهای اول مداخله ها جدی بود ضربه اقتصادی آن کمتر می شد
زالی با بیان اینکه در شهر تهران همچنان شیب صعودی بیماری کرونا را شاهد هستیم، اضافه کرد: این در حالی است که در برخی از روزها شکل تکانه های سینوسی آمار هستیم، در شهر تهران باید بسیار هوشمندانه عمل شود و تاکید من بر تحلیل آمار مبتلایان به ویروس کروناست .
فرمانده ستاد مقابله با کرونادر کلانشهر تهران با بیان اینکه هرگونه شتابزدگی ما را با بحران جدید مواجه می کند از شورای شهر درخواست کرد در تصمیمات اتخاذ شده شهری مشارکت بیشتری داشته باشند .
زالی با بیان اینکه در هفته‌های آینده با تعداد بیشتر مبتلایان رو به رو هستیم و حضور پر شمار شهروندان در سه روز گذشته در پایتخت آثار خود را نشان خواهد داد، عنوان کرد: حضور پر شمارمردم 5 تا 9 روز آینده مشخص می شود و تلفات آن نیز تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد، پس نباید گفت شلوغی دو روز پیش در پایتخت هیچ اثری نداشت. طی روز های گذشته در پایتخت شاهد تردد افرادی بودیم که دغدغه اقتصادی داشتند و تنها راهکار برای حضور پیدا نکردن اقشار کم درآمد حمایت دستگاه ها از این دست افراد هست ‌اما این موضوع نیاز به برنامه راهبردی و جامع داریم .
او با تاکید بر اینکه طی روزهای گذشته شاهد حضور تکان دهنده معتادان متجاهر در سطح خیابان بوده ایم، بیان کرد: معتادان متجاهری که در مراکز ماده 16 نگهداری می شدند به دلیل پایان زمان درمانی شان در سطح شهر تردد می کنند که این تردد و تجمعات‌ آسیب روانی و سلامت به شهر و شهروندان وارد می کنند و باید گفت ما برای شهر تهران نیاز به شارژ حمایتی برای زباله گرد ها و کودکان داریم و این موضوع جز با حمایت دولت امکان پذیر نیست .
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران درمورد اتباع بیگانه که بدون کارت اقامت در شهر تهران حضور دارند، گفت: این افراد ممکن است از ترس نداشتن کارت اقامت از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند که این یک تهدید بزرگ است اما بنا به تصمیم وزارت بهداشت قرار بر این شد درمان اتباع بیگانه به شکل بشر دوستانه رایگان باشد .
زالی با بیان اینکه در شهر تهران به سازمان امور اجتماعی نیاز داریم تا اقشار خاص را جهت حمایت شناسایی کند، افزود: لازم است راهبر حمایتی در شهر تهران به یک راهبر فعال تبدیل شود و زیرا بسیاری از بسته های حمایتی موجود ( ٢٠٠ تا 6 ٠٠ هزار تومان) تاثیری در زندگی شهروندان ندارد که باید به ان نیز توجه شود .
او در پایان تاکید کرد که امروز برنامه ریزی برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند انجام شده اما تاکید من این است که باید از تصمیمات عجولانه پرهیز کرد زیرا این شکل تصمیم گیری موجب آسیب بیشتر می شود .

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/121729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

واگذاری 460 زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان

مرور خاطرات با ستاره بازى ایران - کره

رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها

مسدودی راه ارتباطی 7 روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد

از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه 29 فروردین

آماده باش کامل به 5 فرودگاه عملیاتی استان کرمان

شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان

شرایط جوی مناسب نیست، سفر نروید

نوسازی بیش از 260 هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه دو روستای بم مسدود شد

مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک