کرمان رصد

آخرين مطالب

سیل اخیر 102 میلیارد تومان به حوزه‌های زیربنایی کرمان خسارت وارد کرد اقتصادي

سیل اخیر 102 میلیارد تومان به حوزه‌های زیربنایی کرمان خسارت وارد کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: سیل اخیر در شمال استان کرمان 45 میلیارد تومان در حوزه راه، 45 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 12 میلیارد تومان در حوزه‌های زیربنایی و منازل خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه چهارشنبه در گفت ‌و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان با اشاره به اینکه برآورد کلی خسارت‌های سیل اخیر در دست انجام است، افزود: در سیل اخیر تقریبا 600 هکتار از مزارع، 200 هکتار از باغات و نخیلات و بیش از 20 رشته قنات در منطقه شهدا و گلباف خسارت دیده است.
وی تصریح کرد: وضعیت بارش‌های فروردین‌ماه به نوعی بود که در آخرین ساعات 28 فروردین ماه حدود سه ساعت بارش را داشتیم و در پی این بارش‌ها، با توجه به اینکه بخش های شهدا و گلباف بیشترین حجم بارش ها را داشتند و در اثر این بارش‌ها حجم زیادی از آب به منطقه سرازیر شد.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: در بررسی بیشتر سیلاب ها مشاهده می شود که تصرفاتی وجود دارد که به صورت غیرقانونی در مسیر عبور رودخانه‌ها انجام شده اند که تخریب و سیل را تشدید می کند و در این سیل نیز این اتفاقات رخ داده و منجر به افزایش خسارت ها شده است.
آیت‌اللهی موسوی با اشاره به این مطلب که ساخت و سازهای موجود در حریم و بستر رودخانه ها موجب ورود آب به روستای جهر و افزایش خسارت ها در این منطقه شده است، گفت: روستای جهر در گذشته دارای دیواره حفاظتی بوده اما با توجه به توسعه این روستا، بخش هایی از ان از محدوده دیواره حفاظتی خارج شده و خسارت ها بیشتر در این بخش بوده است.
وی گفت: امروز بر اساس گزارشات رسیده، با همکاری مجموعه توان استان و نیروهای سپاه و بسیج کار پاک کردن گل و لای خانه‌هاو معابر به پایان رسیده و وضعیت مناسبی در این روستا حاکم شده است.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: بلافاصله پس از وقوع سیل نیروهای هلال احمر و راهداری در منطقه مستقر شدند و کارها به نحوی پیش رفت که با وجود اطلاع این حادثه در ساعت یک و 30 دقیقه، تا ساعت پنج صبح تمامی مسیرهای دسترسی زمینی به مناطق سیل زده بازگشایی شد.
آیت اللهی موسوی با اشاره به این مطلب که در سیل اخیر برق 20 روستا، آب هفت روستا و ارتباطات 10 روستا قطع شده بود، اظهار داشت: در نخستین ساعات بروز این حادثه مدیران مربوطه در محل حضور یافته و کارها به درستی انجام شد.
وی ضمن بیان این مطلب که قطعی برق روستاها بلافاصله با استقرار سه دستگاه ژنراتور حل شده است، تاکید کرد: قطعی آب و زیرساخت های مخابراتی نیز یک روز پس از حادثه رفع شده است.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان اظهارداشت: در حال حاضر نیاز است که ساخت و ساز واخدهای خسارت دیده در منطقه آغاز شده و در این زمینه برآوردهای اولیه از سوی بنیاد مسکن انجام شده و به تهران اعلام شده و ان شاالله اعتبار مناسب اختصاص یابد.
آیت اللهی موسوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نحوی اقدام می‌شود که منتظر اقدامات مرکز نباشیم و از یکشنبه هفته آینده کار ساخت و ساز واحدهای مردم اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با شهرداری‌های استان کرمان تعدای از ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام شده و شهرداری اندوهجرد مسئولیت کار را بر عهده گرفته و در تمامی روستاها کارهای لازم در دست انجام است.
معاون استاندار کرمان گفت: 2 دستگاه ماشین آتش نشانی، 9 دستگاه کامیون و سه دستگاه لودرو گریدر به منطقه سیل زده کرمان اعزام و امروز بر اساس آخرین اطلاعات وضعیت آن منطقه کارهای مربوطه به خوبی انجام شده است.
آیت اللهی موسوی با اشاره به این مطلب که اقدامات بسیار خوبی را قرار است معین اقتصادی منطقه و خیران برای کمک به سیل زدگان انجام دهند، خاطرنشان کرد: طبق قانون مدیریت بحران در ابتدای بحران برخی کارها باید به اضطرار انجام شود و در این سیل بسیاری ازکارها فراتر از انچه در قانون پیش بینی شده، انجام شده است.
وی با بیان اینکه 20 راه روستایی در روز ابتدایی حادثه بازگشایی شده است، تاکید کرد: برخی مشکلات موجود در مناطق سیل زده مربوط به گذشته بوده است و مقرر شده که این مشکلات نیز در اسرع وقت رفع شود.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به این مطلب که تقریبا هر روز مجموعه مدیریتی استان کرمان درمناطق زلزله زده حضور می یابند، تاکید کرد: در راستای اضطرار اولیه 140 دستگاه چادر، 354 قطعه موکت ، 900 تخته پتو و انواع کنسروجات در مناطق سیل زده توزیع شده است.
آیت اللهی موسوی با اشاره به این مطلب که برخی اوقات توسعه به شکلی غیراصولی رخ می‌دهد، تاکید کرد: در اکثر سیل‌ها از جمله در سیل جنوب مشاهده می‌شود که افزایش خسارت‌ها به این دلیل است که تصرفات اراضی کشاورزی و حتی مسکونی در بستر و حریم رودخانه‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با کمک منابع طبیعی کارهای بسیار خوبی برای جلوگیری از خسارت سیل های اخیر انجام شده است.تاکید کرد: به عنوان مثال شهر زهکلوت در مسیر عبور آب قرار دارد و دشت سیلابی است که برای جلوگیری از خسارت های سیل در این منطقه احداث سه دیواره حفاظتی آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته است.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: در شرق شهر کرمان مجموعه کوه هایی در منطقه ده بالا داریم که با وقوع بارش‌ها آب از آن منطقه به رودخانه ماهانی و بند مملکت هدایت می شده و امروزتمامی این نقاط تصرف شده است و اگر هنوز هم بارش شدید در این منطقه انجام شود با خسارت‌هایی روبرو خواهیم شد.
آیت اللهی موسوی گفت: 9 بند برای پیشگیری از وقوع سیل های اخیر انجام شده و تاثیر به سزایی در جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل داشته است.
وی با تاکید بر این مطلب که خدمات رسانی در زمان اضطرار با وضعیت عادی کاملا متفاوت است، افزود: مردم باید توجه داشته باشند که در شرایط بحرانی همکاران ما باید در ابتدا راه ها را باز کنند تا امدارسانی زمینی انجام و سپس بروز خسارت های جانی بررسی شود و سپس توزیع اقلام امدادی و انجام اقدامات امدادی انجام می شود.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان درباره اقدامات انجام شده برای سیل زدگان جنوب استان کرمان نیز گفت: تمام واحدهای خسارت دیده در این منطقه در مرحله عملیات اجرای فونداسیون هستند و مصالح تامین شده و کار در دست انجام است.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سیل

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/123529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی