کرمان رصد

آخرين مطالب

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان:

«جهش تولید»در گروی مبارزه با قاچاق کالا/با نقطه مطلوب فاصله داریم اقتصادي

«جهش تولید»در گروی مبارزه با قاچاق کالا/با نقطه مطلوب فاصله داریم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحقق شعار «جهش تولید» را در گروی مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: با وجود اقدامات انجام شده در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله داریم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و لازم است برای تحقق این شعار تمامی موانع بر سر راه تولید رفع شود تا چرخ واحدهای تولیدی کشور سریع‌تر از هر زمان دیگر بچرخد. یکی از موانع بر سر راه تولید قاچاق کالاست چرا که ورود کالاهای خارجی آن هم به شکل غیرقانونی ضربه‌ای سخت به کالاهای داخلی وارد می‌کند. برای بررسی اقدامات انجام شده در این حوزه با دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.
جواد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی فرمان مقام معظم رهبری در سال 1381 تأسیس شد و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصلاحات انجام شده در سال 1394 به تمام دستگاه‌های عضو این ستاد در کشور و متناظر آن در استان و شهرستان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: اعضای این ستاد شامل 10 وزیر، سازمان‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، جمع آوری و فروش املاک تملیکی، صدا و سیما، بازرسی کل کشور، رئیس ستاد نیروهای مسلح، فرماندهی نیروهای انتظامی، رئیس کل بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه به علاوه دو نفر از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و قضائی، حقوقی مجلس در کشور تصمیمات را اتخاد کرده و سیاست‌های کلی را به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست استاندار به عنوان رئیس کمیسیون در کرمان با اعضای متناظر جلساتی تشکیل داده که خروجی آن در رابطه با جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بسیار خوب بوده است.
صادقی با اشاره به اینکه کرمان به دلیل هم مرز بودن با سیستان و بلوچستان با چالش در زمینه قاچاق سوخت روبرو است، افزود: با هماهنگی فرمانده انتظامی استان و ایستگاه‌های ایست و بازرسی مستقر در مرز استان موفق به کشف مقادیر زیادی از قاچاق سوخت شدیم که در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفت تا به چرخه تولید برگردد.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: در حوزه کشاورزی و دام نیز اقداماتی توسط این نهاد انجام شده، از جمله ما توانستیم با همکاری سایر اعضا تا حدود زیادی جلوی خروج و قاچاق دام از کشور را بگیریم.
وی ادامه داد: در بحث کالاها، اصناف و پوشاک هم سامانه‌هایی در راستای پیشگیری از قاچاق طراحی و به سازمان صمت ابلاغ کردیم که باعث شد جلوی ورود برندهای خارجی به کشور گرفته شود همچنین از خروج کالا و پوشاک درجه یک از مسیرهای مختلف به خارج از کشور گرفته شد.
جلوگیری از قاچاق کالا لازمه جهش تولید
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: کرمان در رابطه با جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق در بین استان‌های کشور نقش بسیار خوب و ارزنده‌ای ایفا کرده است و در این زمینه در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.
تولید و قاچاق کالا و ارز مثل دو کفه ترازو هستند یعنی به هر مقدار که بتوانیم از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کنیم، به همان میزان کفه تولید و جهش تولید که مد نظر رهبری است را بالا خواهیم برد وی گفت: تولید و قاچاق کالا و ارز مثل دو کفه ترازو هستند یعنی به هر مقدار که بتوانیم از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کنیم، به همان میزان کفه تولید و جهش تولید که مد نظر رهبری است را بالا خواهیم برد.
صادقی ادامه داد: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید لازم است تا همه دستگاه‌های ذیربط و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک دستگاه ناظر فعال باشند.
دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستادی در استان تشکیل شده که نظارت و برنامه‌ریزی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: کار این ستاد این است که با دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم می‌توانند در حوزه کشف قاچاق مؤثر باشند از جمله پلیس امنیت اقتصادی همکاری داشته باشد. پلیس امنیت اقتصادی در حوزه کشف کالای قاچاق خوب عمل کرده و در این راه هفت شهید نیز تقدیم کرده است.
وی بیان داشت: همه آحاد مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با این ستاد همکاری داشته باشند ضمن اینکه رسانه‌ها هم به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند یعنی اگر کالایی برای اقتصاد کشور زیانبار است را تقبیح کند مردم هم این شنوایی و همراهی را با مجموعه نظام خواهند داشت و قطعاً تبعیت می‌کنند و آن کالا را مصرف نخواهند کرد.
صادقی تاکید کرد: اینکه بگوییم از طریق درگیری مسلحانه ما می‌توانیم موفق به جلوگیری از قاچاق کالا و ارز شویم درست نیست؛ لذا از مردم می‌خواهم که در دو بحث «رونق تولید» و «جهش تولید» به تولیدات داخلی کمک کنند و به این فرهنگ غلط که اجناس خارجی بهتر از تولیدات داخلی هستند دامن نزنند.
وی در بخشی از سخنان خود به همکاری نیروی انتظامی و نیروهای گمنام امام زمان ( عج ) در اداره اطلاعات با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: این دو نهاد به عنوان دبیر کارگروه اطلاعات و عملیات نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ایفا می‌کنند همچنین رسانه به عنوان دبیر کارگروه تبلیغات و نیز همکاران ما در حوزه قضائی از جمله معاون پیشگیری از وقوع جرم به عنوان کار پیشگیرانه بسیار کمک کننده هستند.
هنوز به نقطه مطلوب در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نرسیده‌ایم
دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: اقدامات مؤثر زیادی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال‌های گذشته انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و با آن فاصله داریم لذا می‌طلبد که همه دست به دست هم دهیم و این مسیر را هموار کنیم.
اگر فروشندگان کالای خارجی خریداری نکنند قاچاق هم شکل نخواهد گرفت ضمن اینکه بخشنامه‌های مختلفی در حوزه اصناف که عضو کمیسیون هستند به مغازه‌داران ابلاغ شده اما علی‌رغم اعلام این بخشنامه‌ها هنوز عده‌ای از آن سرپیچی می‌کنند وی به ورود برخی کالاهای خارجی به کشور با وجود اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و ابراز داشت: ایران کشوری پهناور است که مبادی ورودی متفاوت و بسیاری دارد یعنی ورود کالا می‌تواند از طریق زمین، هوا و دریا باشد ضمن اینکه نیروی انتظامی در بحث برخورد با قاچاق از طریق این مبادی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی ندارد تا بتواند همه مبادی را تحت کنترل کامل خود درآورد.
صادقی افزود: از طرفی بحث عدم همکاری وجود دارد، اگر فروشندگان کالای خارجی خریداری نکنند و تقاضا کم شود، قاچاق هم شکل نخواهد گرفت ضمن اینکه بخشنامه‌های مختلفی در حوزه اصناف که عضو کمیسیون هستند به مغازه‌داران ابلاغ شده اما علی‌رغم اعلام این بخشنامه‌ها هنوز عده‌ای از آن سرپیچی می‌کنند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته در راستای قاچاق کالا و ارز گشت‌های مشترک نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان داشتیم و موفق به کشف اقلام قاچاق نیز شدیم.
صادقی گفت: امسال موفق به کشف چندین محموله مواد ضدعفونی و گندزدا در استان شدیم همچنین با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی توانستیم اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/124724/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.