کرمان رصد

آخرين مطالب

چند خبر از جنوب کرمان سياسي

چند خبر از جنوب کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - انعقاد تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان، دیدار نماینده مجلس با مدیرکل راهداری، ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عمومی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توصیه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای جلوگیری از پیشرفت کرونا، برگزاری نشست رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و معدنی و هجوم ملخ‌های صحرایی به کهنوج از جمله اخبار امروز (شنبه) جنوب کرمان است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از انعقاد قرارداد احداث واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزرات راه و شهرسازی مبنی بر تامین مسکن همه اقشار جامعه، این اداره کل با تنظیم تفاهم‌نامه ای با اداره کل آموزش پرورش استان کرمان برای تامین یکهزار و 135 واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در هفت شهرستان جنوبی کرمان در قالب طرح ملی مسکن اقدام کرده است.
محمد ساردویی افزود: اداره کل آموزش و پرورش سه قطعه زمین در شهر جیرفت معرفی کرده است که بایستی مراحل انتقال اسناد این زمین‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام و نسبت به تغییر کاربری آن‌ها اقدام شود.
وی ادامه داد: همچنین از ظرفیت مجتمع مسکن مهر یکهزار و 500 واحدی شهر کهنوج نیز دراین طرح استفاده می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: افرادی که کارمند آموزش و پرورش بوده و در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و واجد شرایط باشند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.
دیدار نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با مدیرکل راهداری
ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: یکی از برنامه‌های جدی بنده در مجلس پیگیری مشکلات حوزه راه‌های جنوب استان کرمان به ویژه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در حوزه نگهداری و احداث است.
وی با بیان اینکه نقش راه در توسعه منطقه‌ای حائز اهمیت است، افزود: قرار گرفتن شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مناطق دشت و کوهستانی هر کدام ضمن ایجاد ظرفیت توسعه‌ای مشکلاتی را در حوزه راه دارند که بایستی برای احداث راه‌های دسترسی به روستاها و مناطق با جمعیت تعریف شده، اقدام اساسی و زیربنایی انجام شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه نگهداری راه‌ها به ویژه ایمن‌سازی محورهای ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز، روکش آسفالت راه‌ها و اجرای روشنایی در محورها و نقاط پر حادثه، گفت: این اقدامات ارزشمند سهم قابل توجهی در کاهش تصادفات و ایمن سازی محورهای ارتباطی در جنوب کرمان داشته است.
وی اظهار داشت: با توجه به آمار کارشناسان بیش از سه هزار کامیون روزانه در یک فاصله زمانی چهار ماهه از محورهای جنوب کرمان حمل و نقل محصولات کشاورزی را انجام می‌دهند که نیازمند توجه ویژه به ایمنی و نگهداری در حوزه اعتبارات است.
اعظمی بیان داشت: انتظار ما از مجموعه وزرات راه و شهرسازی، تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات جاده‌های جنوب کرمان است تا این منطقه مستعد بتواند از ظرفیت راه، حذف حلقه محرومیت و تقویت زیر ساخت‌های توسعه‌ای را در کنار هم دنبال کند.
در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه چهار سال از عمر راه اندازی و جدا شدن این مجموعه از مرکز استان می‌گذرد گفت: در طول این مدت در حوزه راهداری، حمل و نقل، فنی و نظارت و توسعه مدیریت اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است که ماحصل آن کسب رتبه برتر در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی است.
مسعود جمیلی همچنین از کسب رتبه‌های برتر این اداره کل در ازشیابی‌های سازمان راهداری کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه این اداره کل با همدلی و همراهی کارکنان باوجود کمبود نیرو در حوزه‌های مختلف توانسته در چرخه خدمت به مردم گام‌های بلندی بردارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان ارزش دارایی‌های حوزه راه در این منطقه را بیش از پنج هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای نگهداری این میزان سرمایه، سالانه 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عمومی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
محمدامین امیری‌نژاد سرپرست دادگستری شهرستان فاریاب گفت: برگزاری هرگونه مراسم عمومی نظیر عروسی و عزاداری بدون رعایت شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق بارز جرم و تهدید علیه بهداشت بوده و مطابق قانون با مسببان و مجرمان برخورد خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان به ویژه شهرستان فاریاب طبق گزارش مرکز بهداشت از امروز تا اطلاع بعدی برگزاری هرگونه مراسم عمومی بدون رعایت شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی ممنوع است.
مصرف دخانیات عامل پیشرفت کرونا
دکتر علی اصغر خیرخواه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مصرف دخانیات یک عامل خطر برای پیشرفت کرونا است و میزان بروز علائم بیماری و نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه یا مرگ را افزایش می‌دهد.
وی افزود: به دلیل این که در حال حاضر کشور ما در شرایط اپیدمی کرونا به سر می‌برد ارتباط دخانیات و نقش آن در گسترش ویروس کرونا در این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
خیرخواه به نقش استعمال دخانیات به ویژه قلیان در گسترش این بیماری تاکید کرد و گفت: مصرف دخانیات به عنوان یک عامل خطر برای عفونت دستگاه تنفسی محسوب می‌شود و ویروسی که این بیماری را ایجاد می کند نیز در درجه اول سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین مصرف‌کنندگان دخانیات در معرض خطر شدید عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم و سوم و تاثیر آن به ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بر کسی پوشیده نیست.
برگزاری نشست رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان
نشست رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان با حضور رئیس و معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و مدیرعامل پست بانک استان کرمان در محل پست بانک استان برگزار شد.
مسلم مروجی فرد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این نشست گفت: این جلسه برای تعامل بیشتر 2 نهاد و با موضوع تامین تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش طرح‌های صنعتی و معدنی جنوب کرمان برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه همچنین مشکلات پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی بررسی شد.
هجوم ملخ‌های صحرایی به شهرستان کهنوج
علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج از هجوم ملخ‌های صحرایی به این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: از ابتدای ورود دسته‌های ملخ صحرایی به جنوب کرمان، پایش و ردیابی در تمامی نقاط شهرستان با اولویت نقاط هم مرز با استان هرمزگان و شهرستان‌های مجاور در دستور کار قرار گرفت.
حیدری تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از مزارع، باغ‌ها، دشت‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌های شهرستان کهنوج پایش شده است.
وی گفت: با مشاهده ورود نخستین دسته‌های ملخ صحرایی به این حوزه، سم مورد نظر تهیه و در اختیار شورای روستاهای درگیر با این آفت قرار گرفت و آموزش‌های لازم نیز انجام تا در صورت استقرار این ملخ‌ها در بهترین و سریع‌ترین زمان ممکن مبارزه انجام شود.
مدیر جهاد کشاورزی کهنوج افزود: با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی و فرماندار کهنوج و هماهنگی‌های انجام شده با بخشداران، دهیاران، شوراها و کشاورزان و با برنامه‌ریزی مناسب آماده مبارزه با این آفت خطرناک هستیم.
وی ادامه داد: کشاورزان در صورت مشاهده این آفت، موضوع را بلافاصله به مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات اطلاع دهند، تا در سریع‌ترین زمان ممکن مبارزه لازم انجام شود.
جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.
برچسب‌ها
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا کرمان جیرفت مسکن

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/131990/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان