کرمان رصد

آخرين مطالب

در مراسم تودیع و معارفه مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دفتر کیش با حضور اصحاب رسانه مطرح شد:

ایرنا خبرگزاری نظام و به عنوان یکی از ارکان قدرت ملی کشور در منطقه منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سعید پورعلی: ساختارهای خبری در ایران چه در قالب خبرگزاری ها، صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری های خصوصی، این ساختارها قدرت ملی را تقویت می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم تودیع و معارفه مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دفتر کیش با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پدارم الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه شنبه دهم خرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش، وحید اقدسی به عنوان مسئول جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، دفتر کیش معارفه و از خدمات ارزشمند محمد سلطان مرادی در دوران مسئولیت خود تقدیر و قدرانی شد.
سعید پورعلی جایگاه خبرگزاری ایرنا را به عنوان خبرگزاری نظام و یکی از ارکان قدرت ملی ایران در منطقه معرفی کرد و گفت: ساختارهای خبری ما چه در قالب خبرگزاری ها، صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری های خصوصی، این ساختارها قدرت ملی را تقویت می کند و خبرگزاری ایرنا یکی از نقات قوت نظام محسوب می شود.
پورعلی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در خصوص سر فصل های آینده کشور در حوزه رسانه گفت: نقش رسانه ها مقدمه ورود به سرفصل های پیش رو کشور برای حفظ امیدواری و خوش بینی به آینده است و یکی از موضوعاتی که قصد دارد این امیدواری و خوش بینی به آینده را از بین ببرد بازی های رسانه ای است که می تواند یک ملت را مایوس و نا امید به آینده کند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بر لزوم اهمیت تاسیس همزمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا و دانشگاه تهران در سال 1313 و ضرورت تولید خبر، روایت و ماهیت خبرگزاری در دنیای امروز اشاره داشت و افزود: در فضای جدید این موضوع از اهمیت مضاعفی برخوردار است که با رشد فن آوری های نوین، امروز با مفهومی به نام خبرنگار شهروند مواجه هستیم که دنیا همچنان به منابع رسمی خبر توجه می کند و برای کسب اخبار درست و ارتباطات رسانه ای اولین شاخص ها منبع رسمی است.
پورعلی در ادامه خاطر نشان کرد: رقابت ها فقط میان خبرگزاری ها نیست بلکه رقابت میان خبرگزاری ها و شهروندان هم شکل گرفته و خود این رقابت ها در ماهیت خبری یک تغییرات و دگرگونی هایی را ایجاد کرده است که به سمت تعاملی شدن خبر و کامل بودن خبر منتهی می شود.
پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری رسمی کشور مناطق آزاد کیش و قشم را یکی از مناطق ویژه مورد توجه خبرگزاری ایرنا در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: سیاست های خبرگزاری ایرنا این بود که برای هر استان و مرکزی به طور ویژه یک زیر سایت استانی مستقل برای پوشش خبر طراحی کند که به طور خاص برای کیش و قشم نیز در سطح یک استان زیر سایت های مستقلی از لحاظ فنی که امکانات ویژه را برای ما فراهم می کند در نظر گرفته شده است.
سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری های منطقه و کشور همواره خبرگزاری مولد، پیشرو و مرجع قابل اطمینان و اتکا است اظهار داشت: با تمام فراز و فرود هایی که خبرگزاری ایرنا در دولت های مختلف از نظر کار کیفی و فنی خبر داشته است و در دروه جدید و رویکرد جدید همیشه ایرنا به عنوان یک الگو و مورد توجه و قابل اتکا اصحاب رسانه و افکار عمومی بود.
سید علیرضا علوی رضوی خبرگزاری ایرنا را یکی از منابع مرجع خبری معرفی کرد و افزود: باید از این ظرفیت های موجود در کیش استفاده شود و برای محمد سلطان مرادی آرزوی توفیق و موفقیت کردند.
محمد سلطان مرادی مسئول سابق خبرگزاری ایرنا در کیش، به برنامه های راهبردی جدول مهندسی خبر در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: اولویت های ملی و محلی و منطقه ای را در اولویت کار این مجموعه قرار دادیم و با همراهی و همدلی توانستیم کارها را پیش ببریم.
سلطان مرادی در رابطه با مهمترین موضوعات در خصوص فعالیت خبرگزاری ایرنا در دفتر کیش افزود: بر اساس برنامه ریزی ها؛ فعالیت های رسانه ای خود را ادامه دادیم و سعی کردیم چند موضوع را در روح تمام اخبار جاری کنیم تا پیام های منتشر شده غیر مستقیم بر مخاطب تاثیر گذارتر باشد.
زیبا حسین زاده مدیرعامل خانه مطبوعات کیش بر لزوم اهمیت حجم خبر در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: بخشی از تولید خبر ها در این منطقه شامل: تجاری، اقتصادی و گردشگری است و موضوعات زیادی برای تولیدی محتوا در این منطقه وجود دارد اما متاسفانه خبرگزاری ایرنا در کیش با کمبود نیرو مواجه هست و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد به دلیل این که به عنوان مرجع خبر در منطقه هستند که می توان به اخبار منتشر شده از طریق این مجموعه استناد کرد.
وحید اقدسی مسئول جدید خبرگزاری ایرنا در کیش با اشاره به این که جنس روزنامه نگاری و فعالیت رسانه ای جزیره کیش در مقایسه با تهران و یا سایر کلان شهرها متفاوت است عنوان کرد: تفاوت های کار رسانه ای و گردشگری در این منطقه باعث شده روزنامه گاری گردشگری و توریسم با دو محوریت اصلی روزنامه نگاری در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم با حضور مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش، معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه جزیره کیش با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات محمد سلطان مرادی در زمان مسئولیت خبرگزاری ایرنا در کیش تشکر و قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/132988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوسازی بیش از 260 هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه دو روستای بم مسدود شد

مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم

آغاز نوسازی 260 هزار واحد مسکونی در کشور

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند

ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند

احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید

بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان

غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان

دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار