کرمان رصد

آخرين مطالب

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان در گفت‌وگو با ایسنا:

انتخابات 98 در کرمان با کمترین اعتراضات تایید شد سياسي

انتخابات 98 در کرمان با کمترین اعتراضات تایید شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه انتخابات در همه حوزه ها تعیین تکلف شده و نمایندگان کار خود را آغاز کرده اند، گفت: اعتراضات اندکی که در بحث انتخابات وجود داشت نیز رسیدگی و همه حوزه ها تائید شد و شورای نگهبان انتخابات حوزه های 9 گانه استان کرمان را تائید کرده و مشکلی نداریم.

"رضا رضایی" در گفت و گو با ایسنا با قدردانی از مردم در خلق صحنه های مختلف انقلاب و به ویژه انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است که در ابتدای امر با عنوان شورای نگهبان قانون اساسی بود و با تشکیل مجلس خبرگان به شورای نگهبان تغییر نام داد.
وی افزود: تفاوت این بود که قبل از آن شورا فقط بر کار قانون اساسی نظارت می کرد اما شورای نگهبان همه ارکان نظام را در برمی گیرد و از نظام جمهوری اسلامی نگهبانی و پاسداری می کند.
رضایی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در دو مرحله شکل گرفت، تصریح کرد: در مرحله اول بعد از تصویب قانون اساسی و استقرار مجلس در اسفندماه سال 58 امام راحل فقهای شورای نگهبان را منصوب کردند.
وی بیان کرد: بار دوم بحث انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان بود که در تیرماه سال 59 با تشکیل اولین دوره مجلس شش حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان گفت: رییس قوه قضائیه این حقوقدانان را معرفی و مجلس آنها را انتخاب و تائید می کند و این از برکات نظام جمهوری سلامی است که هم مجلس و هم قوه قضائیه در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان دخالت دارند و فقهای شورا را نیز بالاترین مرجع رسمی کشور (امام (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری) انتخاب می کنند.
وی با اشاره به اینکه 26 تیرماه سال 59 عملا ترکیب شورای نگهبان کامل شد و کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و امسال چهلمین سال تاسیس این شورا را پاس می داریم تصریح کرد: شورای نگهبان نهاد انقلابی است و از روز نخست پای نظام ایستاده و استقامت کرده و به همین جهت مورد هجمه معاندین داخلی و خارجی قرار داشته تا جائی که در ابتدای شکل گیری، نیروهای مذهبی نیز گاهی حمله و تضعیف شورای نگهبان را انجام دادند که امام خمینی(ره) در آستانه برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند"من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و برای اسلام است و همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد شده و آن رژیم را ساقط می کند".
وی بیان کرد: شورای نگهبان تنها نهادی است که برای پاسداری و صیانت از قانون اساسی و اهداف آن شکل گرفته و این شورا برای نظام آنقدر مهم و اساسی است که 9 اصل قانون اساسی به طور مستقیم در ارتباط با این شورا است و اصول دیگر نیز به گونه ای به این شورا وصل شده و وظیفه شوراست که فصل الخطاب باشد.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه نظام جهوری اسلامی یک نظام خاص در دنیاست، عنوان کرد: همه کشورها یک نظام سیاسی دارند و تفاوت نظام ایران با دیگر نظام های دنیا این است که نظام ما مبتنی بر اصول و قوانین دین اسلام است و اگر دین را از آن بگیریم، چیزی از نظام جمهوری اسلامی باقی نمی ماند.
وی افزود: باید نظام ما با موازین اسلامی تطابق داشته و در همه امور نظام، دین اسلام ساری و جاری باشد. لذا در نظام مبتنی بر دین نمی توانیم احکام و موازین اسلام را به حال خود رها کنیم و نظارتی بر آنها وجود نداشته باشد.
رضائی تصریح کرد: این نظارت به عهده شورای نگهبان است و اصول و موازین دین از سوی فقهای شورای نگهبان حفاظت و پاسداری می شود و برای اجرا و رعایت موازین اسلامی براساس اصل چهارم قانون اساسی نیازمند فقهای جامع الشرایطی هستیم که موازین را لحاظ کنند.
وی با اشاره به اینکه در همه نظام های دنیا یک نهادی برای نظارت بر کار همه وجود دارد و در کشور ما این نظارت به عهده شورای نگهبان است، بیان کرد: در سایر نظام های دنیا اگر اختلافی بین قوای مجریه و مقننه به وجود بیاید، برای حل اختلاف، ناظر ورود می کند اما در کشور ما همه قوانین و مقرراتی که در مجلس مصوب می شود، باید از شورای نگهبان تائیدیه بگیرند و شورای نگهبان بر همه مصوبات قانون اساسی نظارت می کند که طی 40 سال کار خود را به خوبی انجام داده و به همین دلیل مورد هجمه و کینه توزی دشمنان در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان در ادامه اظهار کرد: نهادهای مختلفی بعد از انقلاب در کشور ما شکل گرفته اما برخی در مقابل دشمن ایستادگی کرده اند مانند سپاه و شورای نگهبان؛ به همین دلیل می بینیم امریکایی ها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم تعدای از اعضای شورای نگهبان را تحریم می کنند که عمق کینه و دشمنی خود را نسبت به نظام و نهادهای انقلابی نشان می دهند و در واقع می گویند اگر جمهوری اسلامی پایدار مانده نهادهایی مانند شورای نگهبان موجب پایداری این نظام هستند و ما آنها را تحریم می کنیم.
وی افزود: شورای نگهبان به دلیل اینکه کار خود را محکم انجام می دهد، مورد هجوم دشمن قرار می گیرد.
رضائی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان گفت: بیش از 300 نفر داوطلب در 9 حوزه انتخابی استان نام نویسی کردند و در همه حوزه ها بین جناح ها رقابت وجود داشت.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان اظهار کرد: تعدادی از داوطلبان تائید و یا رد صلاحیت شدند، برخی انصراف داده و تعدادی نیز به نفع نامزد دیگری کنار رفتند و در نهایت در همه حوزه ها فضای رقابتی به وجود آمد و مردم نمایندگان خود را انتخاب کردند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات در همه حوزه ها تعیین تکلف شده و نمایندگان کار خود را آغاز کرده اند، افزود: اعتراضات اندکی که در بحث انتخابات وجود داشت نیز رسیدگی و همه حوزه ها تائید شد و شورای نگهبان انتخابات حوزه های 9 گانه استان کرمان را تائید کرده و مشکلی نداریم.
رضائی درباره تائید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات عنوان کرد: یکی از کارهای مهم دفاتر نظارت شهرستانی و استان ها، شناسائی کاندیداهای احتمالی (در طول سال) است، زیرا در فرآیند قانونی انتخابات یک فرصت محدود دو هفته ای برای احراز صلاحیت تعداد زیادی نامزد انتخاباتی داریم و اگر شناسائی در طول سال انجام نشود، در فرصت اندک دو هفته ای چنین کاری شدنی نیست.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با تشکر از همکاران دفاتر نظارت در شهرستان ها گفت: به نامزدهای رد صلاحیت شده با دلایل، محکم و مستدل و اعلام شد که به این دلیل نمی توانید در انتخابات مجلس شرکت بکنید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتراض حق مردم و کاندیدهاست، افزود: با مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس در مرحله نخست، یک نفر از نامزدهای حوزه جیرفت و عنبرآباد به شدت پیگیر بود و درخواست بازشماری آراء را داشت.
رضائی تصریح کرد: با اجازه هیئت مرکزی نظارت، کار بازشماری تعدادی از صندوق ها در جیرفت و عنبرآباد صورت گرفت اما در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد نکرد و در نهایت انتخابات این حوزه نیز تائید شد و بعد از تائید نیز اعتراضی وجود نداشت.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان گفت: با همکاری خوب هیئت های اجرائی و نظارت و همراهی مجموعه استانداری توانستیم انتخابات مجلس را بدون هیچ مشکلی در استان برگزار کنیم و استاندار اعلام کرده از بهترین انتخابات های برگزار شده در استان کرمان بوده است.
وی با تشکر از ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی، نیروهای نظامی و انتظامی و دادگستری استان اظهار کرد: همه دست اندرکاران دست به دست هم داده و نتیجه کار تائید انتخابات همه حوزه ها است.
رضائی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: شورای نگهبان طبق قانون در تائید یا رد صلاحیت و یا نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی وظیفه ای ندارد و این امر براساس ساز و کار مجلس شورای اسلامی و توسط مجمع نمایندگان در شهرستان ها صورت می گیرد.
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان خاطر نشان کرد: به دلیل همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری، ما برای انتخابات ریاست جمهوری ناظر تعیین می کنیم و برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز، کار تشکیل هیئت های اجرائی و نظارت براساس تقویم فرآیند انتخاباتی صورت می گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/141873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان