کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) خبر داد:

توسعه فضای درمانی و آموزشی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - رفسنجان - رئیس جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: در کنار توسعه فضاهای درمانی، توسعه فضاهای آموزشی را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی موسوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) دو وظیفه عمده و مهم دارد، یکی بحث درمان و خدمات رسانی درمانی به بیماران و دیگری بحث آموزش پزشکی است که در رده های مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا برای دانشجویان رشته های مختلف و تربیت دستیاران تخصصی انجام می شود.
وی با بیان اینکه سیاست ما در بخش درمان این است که هر چه بیشتر خدمات درمانی را ارتقا دهیم، افزود: باید اقدامات درمانی در رفسنجان را از حد تخصصی به فوق تخصصی ارتقاء دهیم و بتوانیم آنچه نیاز درمانی شهرستان است را تأمین کنیم.
موسوی ارتقاء خدمات تخصصی و فوق تخصصی و همچنین افزایش تجهیزات بیمارستانی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در طول چند سال گذشته بیمارستان در زمینه خدمات تخصصی اقدام کرده است لذا به تدریج به سمت ایجاد بخش های فوق تخصصی رفته ایم.
خدمت رسانی 73 متخصص و فوق تخصص در بیمارستان
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان از خدمات رسانی 9 پزشک فوق تخصص و فلوشیپ و 64 پزشک متخصص در این بیمارستان خبر داد و عنوان کرد: در بخشهای ریه، روماتولوژی، جراحی عمومی، جراحی اطفال و بزرگسالان فوق تخصص داریم همچنین امسال برای بیماران کلیوی یک فوق تخصص نفرولوژی به مجموعه اضافه شد و با اضافه یک فوق تخصص دیگر، تعداد فوق تخصص های غدد در بیمارستان به دو نفر می رسد.
موسوی با بیان اینکه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان در سال گذشته جزو 10 بیمارستان نمونه کشور در خصوص درمان سکته های مغزی با داروی حل کننده لخته شناخته شد، تصریح کرد: دشوارترین اعمال جراحی قلب در این بیمارستان انجام می شود که قابل مقایسه با بیمارستانهای مطرح کشور است.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان به آخرین وضعیت ساخت اورژانس جدید این بیمارستان اشاره و مطرح کرد: اورژانس فعلی ساختمانی قدیمی با فضای محدود است لذا از دو سال گذشته برای توسعه آن برنامه ریزی کردیم، اورژانس جدید در فضایی بالغ بر دو هزار و 700 متر ساخته شده و کار احداث ساختمان آن به پایان رسیده و در حال حاضر در حال نصب تاسیسات و تجهیزات آن هستیم.
موسوی با بیان اینکه افتتاح اورژانس جدید بیمارستان را در دهه فجر امسال در برنامه داشتیم، ادامه داد: با توجه به اینکه در بالای این اورژانس دو طبقه جدید بیمارستانی ساخته خواهد شد که یکی بخش مغز و اعصاب و استروک سنتر و دیگری اتاقهای عمل و بخش گوش و حلق و بینی خواهد بود لذا برای به اتمام رساندن عملیات نصب اسکلت این ساختمان و عدم مزاحمت برای مردم و مراجعان، اورژانس جدید بیمارستان با تأخیر و با پایان یافتن عملیات ساختمانی برای طبقات بالا، افتتاح خواهد شد.
وی افزود: بخش اورژانس و بخش بستری فعلی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) نیز به اورژانس و بخش بستری زنان و مامایی با 50 تخت بستری و اورژانس تبدیل می شود.
وی اورژانس جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان را مجهزترین اورژانس در جنوبشرق کشور دانست و بیان کرد: توسعه و گسترش بیمارستان کار سنگین و پرهزینه ای است، برای مثال با افزایش ساختمان اورژانس جدید به تاسیسات بیمارستان، تنها نزدیک به سه میلیارد تومان به هزینه های برق بیمارستان افزوده می شود.
مراجعه ماهانه 15 هزار نفر به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان در ادامه در خصوص کمبود پرستار در این بیمارستان گفت: تعداد پرستاران بیمارستان ما کمی بالاتر از میزان پرستاران در بیمارستان های دولتی است و ما تعداد زیادی پرستار در قالب شرکتی هم به مجموعه استخدامی اضافه کردیم که کمبود پرستار مرتفع شود.
موسوی بیان کرد: پزشکان متخصص که در بیمارستان مشغول کار هستند وظیفه آموزش دانشجویان را هم بر عهده دارند نه اینکه دوره آموزشی را اینجا می گذرانند.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان با بیان این مطلب که ماهانه نزدیک به 15 هزار نفر به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان مراجعه می کنند، یادآور شد: از این تعداد نزدیک بین هزار و 500 تا دو هزار بیمار در بخش های بستری و بیش از سه هزار نفر در اورژانس در یک ماه بستری و مرخص می شوند که با این وجود آمار مورتالیتی ما پایین تر از میزان بیمارستان های کشوری است.
موسوی با ابراز امیدواری از اینکه با ارتقاء خدمات درمانی که در حال انجام است اعتماد به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان را به مردم شهرمان برگردانیم، تصریح کرد: در وهله اول ارتقاء جایگاه درمانی و آموزشی از سطح تخصصی به فوق تخصصی را دنبال می کنیم که هم با بهسازی بخش ها و تجهیزات در حال راه اندازی بخش های فوق تخصصی هستیم و تعداد قریب به 15 فوق تخصص و فلوشیپ اضافه کردیم.
وی ادامه داد: بخش انکولوژی و سرطان مدت نزدیک به دو سال است که راه اندازی شده، دستگاه دوم سی تی اسکن با کمک وزارت بهداشت راه اندازی شد و دستگاه دوم آنژیوگرافی با حمایت بخش خصوصی راه اندازی شد. ضمن اینکه سایر بخش های فوق تخصصی غدد، ریه، گوارش، نفرولوژی و روماتولوژی به زودی راه اندازی می شوند.
راه اندازی سیستم نظرسنجی از بیماران
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان با تأکید بر اینکه با وجود همه اقدامات انجام شده منکر عدم وجود مشکلات در بیمارستان نیستیم، تصریح کرد: چندین سیستم نظارتی برای رفع مشکلات و نظارت ایجاد کرده ایم، کمیته های بررسی علل مرگ و میر برای بالغین و اطفال و نوزادان به طور جداگانه و تیم های نظارت بر عملکرد پرستاری و پزشکان و خدمات در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: یک واحد رسیدگی به شکایات راه اندازی کرده ایم که صبحها در بیمارستان دفتر باز است و صندوق های متعدد هم در بخشها و راهروها نصب کردیم که شکایت ها به صندوقها انداخته شود ضمن اینکه عصرها و شب ها هم سوپروایزر بیمارستان پاسخگوی مشکلات است.
موسوی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم که تمام بیماران نظر خود را راجع به پزشک معالج و پرستاران و خدمات و غذا و بیماربر و نگهبانی و پذیرش و ترخیص به ما ارائه دهند و ارزیابی ما بر اساس رضایتمندی بیماران باشد.
وی با اشاره به اینکه نوبت دهی کلینیک ها به صورت اینترنتی شروع شده است، ابراز داشت: به علت اینکه بسیاری از مردم هنوز نمی توانند از این برنامه استفاده کنند با مشکل مواجه هستیم و مجبوریم که نوبت دهی دستی و حضوری هم داشته باشیم امیدواریم با آموزش و دسترسی همه به اینترنت مشکل حل شود.
وی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید خبرها را به طور واقعی منعکس کنند، ابراز داشت: بیش از 40 سال از تاسیس بیمارستان گذشته و همه بخش ها و تاسیسات آن نیاز به بهسازی دارد که با ساخت و سازهایی که در چند سال گذشته در بیمارستان انجام شده و نوسازی و بهسازی تمام بخش ها، در حال حاضر از بیمارستان های خصوصی نیز شرایط بهتری داریم، البته ممکن است این بهسازی و نوسازی برای مردم ایجاد زحمت کند که ما در این خصوص با نصب بنر و پارچه در داخل بیمارستان از مراجعان عذرخواهی کرده ایم ولی این امور اجتناب ناپذیر است چرا که تا کاری شروع نشود بالطبع مشکلی به دنبال نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: رسانه ها نباید ذهنیت مردم را نسبت به بیمارستان مخدوش کنند چرا که یکی از مهمترین اولویت های ما، رضایتمندی مردم می باشد، مردم باید از خدماتی که بیمارستان ارائه می دهد آگاه باشند چرا که در حال حاضر این بیمارستان در اکثر بخشهای تخصصی معادل مراکز استانهایی همچون کرمان و یزد خدمات می دهد و سطح خدمات ما در برخی قسمتها بالاتر و در برخی قسمتها پایین تر است و در این زمینه مدعی هستیم.
موسوی از در اختیار گذاشتن فرمهای نظرسنجی به بیماران خبر داد و گفت: در این فرمها از بیماران می خواهیم بنویسند که از خدمت دهی کدام بخش از بیمارستان رضایت نداشتند تا بتوانیم این ضعف ها را برطرف کنیم چرا که وظیفه ما خدمت به مردم است.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان همچنین اظهار داشت: در بخش آموزش نیز تا چهار سال قبل، بیمارستان در سطح آموزش پزشک عمومی بود که هم اکنون سومین سال است که بیمارستان آموزشهای تخصصی را گرفته و هر سال آموزشهای تخصصی را افزایش می دهیم.
موسوی اضافه کرد: برای آموزش تخصصی باید پاویونهای تخصصی سالن مطالعه، کتابخانه و امکانات ارتباطاتی ایجاد کنیم که این کار نیز در حال انجام است و در کنار توسعه فضاهای درمانی، توسعه فضاهای آموزشی را نیز در دستور کار داریم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/15199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ