کرمان رصد

آخرين مطالب

محمد ربیعی در طرفداری: دوست دارم به بازی هفته اول مقابل استقلال برگردم! اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - فضای کار در لیگ برتر چقدر با لیگ آزادگان تفاوت دارد؟ کار در لیگ برتر سخت است یا سطوح پایین تر فوتبال ایران؟ مهم ترین اتفاق فصل جاری لیگ برتر تا به امروز چه بوده؟ مهم ترین ویژگی ها برای موفقیت در لیگ برتر چیست؟ سرمربی مس رفسنجان دوست دارد برای برگزاری دوباره کدام بازی به عقب برگردد؟ مس رفسنجان چگونه میانگین امتیازی بسیار بالاتر از حد معمول یک تیم تازه وارد به لیگ برتر را کسب کرده است؟ پاسخ محمد ربیعی به این پرسش ها را در گفتگوی سامان خدائی با او ببینید
تیم طرفداری برای ضبط برنامه تیم منتخب قرن به اردوی مس رفسنجان در تهران رفت.
به همین بهانه فرصت را مغتنم شمرده و با سرمربی این تیم هم گفتگو کردیم. از محمد ربیعی درخصوص تجربه حضور در لیگ برتر و تفاوت های لیگ برتر با لیگ آزادگان پرسیدیم. ربیعی از شرایط تیمش و همچنین فاکتورهای موفقیت در لیگ برتر گفت. او درباره مدعیان قهرمانی نیز حرف زد و پاسخ یک سوال خاص را هم داد. اینکه اگر زمان به عقب برگردد، دوست دارد کدوم بازی برای او و مس رفسنجان بار دیگر تکرار شود؟ از او درباره بازی پیش روی لیگ مقابل صنعت نفت آبادان نیز پرسیدیم. تقدیر و تشکر محمد ربیعی از مجموعه باشگاه مس رفسنجان، پایان بخش این گپ و گفت کوتاه در برنامه زیر آسمان لیگ بود.
گفتگوی سامان خدائی با محمد ربیعی را می بینید و می خوانید:
سلام و درود می گویم به مخاطبین رسانه طرفداری. با یکی دیگر از برنامه های زیر آسمان لیگ در خدمت شما هستیم و به محل تمرین باشگاه مس رفسنجان در تهران آمدیم. آقای محمد ربیعی، سرمربی باشگاه کنار ما هستند. دفعه قبل که با ایشان مصاحبه کردیم، سرمربی یک تیم تازه لیگ برتری بودند و امروز به عنوان سرمربی تیمی که شگفتی ساز بوده. آقای ربیعی سلام. در خدمت تان هستیم.
به نام خدا. من هم عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و همکاران تان و تمامی مخاطبین سایت طرفداری در تمام نقاط کشورمان دارم. امیدوارم هرکجا هستند، سلامت باشند.
آقای ربیعی بدون تعارف، پس از 11 بازی تجربه در لیگ برتر، فضای کار در لیگ برتر چقدر با لیگ یک تفاوت دارد؟
از یک سری ابعاد تفاوت آنچنانی نیست ولی خوب از سمت یک سری قواعد، فضا متفاوت است. به علاوه اینکه برای من خیلی راحت تر است. بحث فنی کار بهتر و بیشتر بوده و قطعا ما در آن فرآیند می تواند بهتر باشیم.
در رابطه با تیم خودمان، خوب این تیم تازه تشکیل شده بود و اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می کرد و ما باید جابجایی نفر می دادیم و نزدیک 13-14 بازیکن جدید جذب کردیم تا این پروژه تیم سازی، صورت گیرد. از لحاظ ذهنی، رفتاری و سپس فرهنگ و فلسفه بازی، تا آن هارمونی شکل گیرد کمی زمان می برد ولی توانستیم به یک دقت برسیم اما هنوز با آرمان ها فاصله داریم. قطعا شروع خوبی نداشتیم. طبیعی بود و پیش بینی نیز می کردیم ولی در همان مسیر نیز پیش بینی می کردیم که تیم به انسجام بهتر برسد. شناخت ما از بازیکنان و آن ها از ما نیز بهتر شد و کم کم دارد این مسئله بهتر می شود.
اگر بخواهم سوالم را جور دیگری بپرسم، چقدر با چیزی که فکر می کردید شباهت داشت و چقدر با آن چیزی که در ذهن تان بود، تفاوت داشت؟
در بخش تفاوت ها، بحث فنی را گفتم اما در بحث زیرساخت ها، نگاه رسانه، عموم مردم و ... لیگ برتر در دید بیشتری بوده و تفاوت های این چنینی دارد. خوشحالم برای شهر رفسنجان که مورد بازدید و برجستگی بیشتری قرار گرفت و امیدوارم بتوانم سهمیه ای که با سختی که خودم بسیار سختی برایش کشیدم، کسب کردیم، امسال هم بتواند در لیگ برتر طبق قولم به مردم، آن را حفظ کنم تا ان شاءالله باشگاه مس رفسنجان به یکی از باشگاه هایی تبدیل شود که هم وزین و هم افتخارآفرین برای کشور باشد. این مجموعه این توانایی را دارد. من خودم آدم بلندپروازی هستم و روی یک سری موارد قانع نیستم. دوست دارم هرچقدر می توانیم، اتفاق بهتری رقم بزنیم ولی هدف ما امسال، تثبیت در لیگ است و توقع را به هیچ وجه از تیم بالا نخواهیم برد اما خودمان دوست داریم یک متر جلوتر فرود بیاییم، یعنی دوست داریم اتفاق بهتری را برای خودمان رقم بزنیم.
تعبیری وجود دارد که می گویند لیگ یک مثل دبیرستان می ماند و لیگ برتر مانند دانشگاه. الان یعنی محمد ربیعی و مس رفسنجان کنکور را سپری کرده و وارد دانشگاه شده اند. این تعبیر را قبول دارید؟
شاید چیزی که می خواهم بگویم، باورش برای مخاطبین کمی سخت باشد اما به عنوان مربی که افتخار می کنم از پایه شروع کرده و در دسته های سه، دو و یک کار کرده ام و به لطف خدا در هر سه رده قهرمان شده ام، این را می گویم که واقعا کار کردن در لیگ های پایین سخت است. اگر هم نگاه کنید، مربیانی که از دسته دو و یک به لیگ برتر رسیده اند، از لحاظ صبوری و تجربه در درجه بهتری هستند. خودم به مربیان جوان توصیه می کنم در دسته های پایین کار کنند و این مسئله به آن ها در مسیر مربیگری کمک زیادی می کند.
مهم ترین چیزی که در این 11 هفته لیگ دیده اید، چه بوده است؟ هم در کل لیگ هم تیم خودتان.
در تمام لیگ، چیزی که به عنوان چرخه مربیان در لیگ برتر نسبت به سال های گذشته است، شما می بینید فاصله تیم ها و امتیازات به هم نزدیک است. این مسئله تا اینجا بوده و امیدوارم تا انتهای فصل نیز باشد زیرا باعث می شود فصل متفاوتی را شاهد باشید و نتایج غیرقابل پیش بینی زیادی را تا این هفته شاهد بوده ایم.
در مورد تیم خودمان هم، اینکه در 5 بازی اول 2 امتیاز داشتیم و گلی نزدیم و سپس از آن شرایط درآمدیم، نشان داد که در مسیر تلاش و پشتکار و کار فنی صورت گرفته است. بازیکنان مثل یک خانواده و یکدل با من جلو آمدند و از همه شان سپاسگزارم.
همانطور که گفتید فضای لیگ یک با لیگ برتر فرق می کند. مهم ترین ویژگی یک مربی برای موفقیت در لیگ برتر چیست؟
فقط خود شخص مهم نیست. کل مجموعه و مکانیزم کاری که توسط باشگاه صورت می گیرد، مهم است. منِ مربی وقتی اعتماد و حمایت مدیران بالاتر از خودم را داشته باشم، قطعا با روحیه و اعتماد به نفس بیشتری کار می کنم. بابت این مسئله از باشگاه خودمان نیز تشکر می کنم زیرا واقعا سعی کرده ایم این تعامل را برقرار کنیم. اما در مورد خودم، سعی کرده ام حواسم به کار خودم باشد تا بتوانیم ان شاءالله با گذر زمان و رفتاری که نسبت به نقاط قوت و ضعف مان داریم، بتوانیم مسیر پیشرفت را تا حدودی ایجاد کنیم. مطمئنا این مسئله برای تیمم رخ داده و باز هم رخ خواهد داد. دوران افت و خیز و نوسان همیشه وجود دارد. مهم این است که از این جور جاها تیم را دربیاورید و به مرحله ای که روی یک مدار ثابت است، برسانید و فکر می کنم این عامل حرکتی مدیریتی یک سرمربی است.
در این 11 بازی، سخت ترین بازی تان کدام بوده است؟
در لیگ برتر بازی آسانی نداشته ام. ما یک بازی مقابل ماشین سازی داشتیم که قعرنشین لیگ است اما یکی از سخت ترین بازی های تیم ما بود. همه بازی ها سخت بودند و بازی آسان در لیگ وجود ندارد. پس هر بازی شرایط خودش را دارد و سخت است.
دوست دارید کدام بازی مجددا تکرار شود؟ مثلا بازی ای باشد که به آن برگردید تا تصمیمی بگیرید یا تصمیماتی نگیرید.
فکر می کنم بازی اول مقابل استقلال.
قابل گفتن است چه تصمیمی تغییر می کرد؟
فکر می کنم نیمه دوم نامنظم بازی کردیم. اگر بازگردم، تغییر استراتژی خواهم داشت.
مس رفسنجان از 11 بازی 15 امتیاز گرفته و کمتر تیم تازه صعود کرده به لیگ را می توان پیدا کرد که در نیم فصل اول چنین آماری کسب کند. فکر می کردید عملکردتان این گونه باشد؟ می توان اسمش را شگفتی گذاشت؟
بله می توان مصداقی از شگفتی دانست ولی با توجه به یک زاویه نگاه، باید به مانند تیم هایی مانند شاهین بوشهر، نفت مسجدسلیمان و ... تیم هایی که سال اول حضورشان در لیگ بود، ببینند. اگر از این زاویه دیده شود، بله می توان گفت شگفتی ولی بازی هایی بوده که می توانستیم امتیاز بگیریم ولی باختیم. مثلا فکر می کنم بازی بسیار خوبی روبروی تراکتور در رفسنجان کردیم و در مسابقه ای که حق مان حداقل یک امتیاز بود، بازی را واگذار کردیم. یا بازی با سپاهان که یک گل نیز زدیم. اگر آن اتفاقات و VAR وطنی رخ نمی داد و بازی مسیر خودش را می رفت، شاید تمرکزمان به هم نمی ریخت و سپاهان با تجربه خود، توانست بازی را درآورد. بازی ای هم بوده که مثلا خوب نبوده ایم، مثل بازی با ماشین سازی ولی برده ایم. این مسئله در فوتبال طبیعی است. من 11 سال است که سرمربی هستم و تجربیات زیادی دارم. فکر می کنم حضورم در لیگ برتر، بازی سیصدم یا این چنین عددی است که روی نیمکت می نشیند. مهم است که ما در انتهای کار یک خروجی خوب داشته باشیم. امیدوارم از همین تیم خودمان نیز بازیکنانی پرورش دهیم و راهی تیم ملی کنیم.
بین تیم ها تا این هفته، کدام تیم ها را مدعی جدی قهرمانی دیده اید؟
هنوز مقابل پرسپولیس، نفت آبادان، شهر خودرو و ذوب آهن بازی نکرده ام. در مورد آن 4 تیم نمی توانم نظری دهم اما از لحاظ ساختار فنی و داشتن یک تیم منسجم، استقلال و سپاهان و فولاد را تیم های پرمهره ای می بینم که شرایط شان خوب است. گل گهر را نیز تیم خوبی می بینم و مقابل ما بسیار خوب بود. این تیم ها به همراه پرسپولیس و نفت آبادان، مدعی هستند.
نفت آبادان رقیب شما در هفته پیش رو است. این تیم خوب بازی کرده و خوب نتیجه گرفته است. این بازی را چطور می بینید؟
در ابتدا جا دارد به آقای پورموسوی، پیروانی و دیگر اعضای کادرفنی این تیم خدا قوت بگویم. روند این تیم بسیار خوب است. اهمیت این مسابقه را درک می کنیم. سعی می کنیم از لحاظ ذهنی تیم را آماده کنیم، هرچند می دانیم جدال بسیار دشواری خواهد بود.
آقای ربیعی خیلی ممنون از شما. من دیگر صحبتی ندارم. اگر صحبت پایانی با مخاطبین و هواداران مانده، در خدمتتان هستیم.
ابتدا از رسانه وزین شما تشکر می کنم که با نگاه و دستاوردهای جدید است. یک حرکت نویی در میان اعضا و عوامل می بینم. خدمت آقای هژبری و بقیه همکاران تان خسته نباشید و خدا قوت می گویم. از مسئولین تیم خودمان تشکر می کنم. آقای دکتر صدر محمدی، مدیریت شرکت صنایع ملی مس، آقای زین الدینی، مدیرعامل، اعضای محترم هیات مدیره، دوست خوبم علی علیزاده و تمامی کسانی که در باشگاهمان زحمت کشیدند. از هواداران خوب و عزیزمان که خیلی به من لطف دارند، تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم شان و منزلت مردم رفسنجان و خصلت محجوبیت که خیلی در آنجا متبلور نیز است، را در کشور نشان دهیم و نمایندگان خوبی از رفسنجان که معروف به دیار فاتحان اروند است، باشیم. امیدوارم بتوانیم اینجا را بیشتر مورد توجه نسل جدید قرار دهیم که دید جدیدی نسبت به رفسنجان داشته باشند. یک تشکر از مجموعه تیم می کنم که با من همگام جلو می آیند. از تیم اجرایی، پزشکی، تدارکات و گروه فنی مان تشکر می کنم، آقایان سرآسیایی، منهاجی، ربیعی فر، رضا ربیعی، کورش مرادی، عماد مهاجری، علی سلیمی، علی طوفانیان، حسین عسگری، علی زکی خانی، محمد پالیزوان، این ها همه بچه های خوب و دوست داشتنی هستند که شبانه روز کار می کنند. همین الان که با شما صحبت می کنم باید بگویم با آقای پالیزوان، عضو کادر فنی مان تا 3:30 شب کار تحلیلی انجام می دادیم. وظیفه ام بود جلوی دوربین از این دوستان تشکر کنم که خیلی زحمت می کشند.
ممنون از شما آقای محمد ربیعی و اگر اجازه بدهید یک آرزو و دعای دیگر هم من اضافه کنم که هرچه زودتر مردم بتوانند در ورزشگاه ها شاهد بازی های تیم محبوب و شهرشان باشند و شر ویروس کرونا، کنده شود. سپاس از آقای ربیعی و مخاطبان رسانه طرفداری.
اخبار داغ
سید محمد خاتمی علت کاندید نشدن در انتخابات 1400 را گفت کدام دو بازیکن در لیست مازاد یحیی گل محمدی بودند؟ تبانی عجیب مدیر لیگ برتری با سرمربی در جابه‌ جایی بازیکن آبروی ابولفضل پور عرب با یک عکس رفت درآمد باشگاه های اروپایی در فصل 2019/20؛ بارسلونا بالاتر از رئال مادرید و بایرن مونیخ دلیل ناکامی ستارگان آلمانی چلسی چیست؟ | تحلیل فنی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/178455/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به 10عدد می‌رسد

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

بارش شدید باران در کرمان

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه