کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل بیناد شهید کرمان:

نامگذاری 22اسفند به نام شهدا موجب ماندگاری فرهنگ شهادت می شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: نامگذاری این روز به نام شهدا موجب ماندگاری فرهنگ شهادت در جامعه و انتقال ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی به ایندگان خواهد شد.
به گزارش ایرنا سردار محمدرضا حسنی سعدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان در آستانه 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا افزود: استان کرمان در دفاع مقدس 6 هزار و 500 شهید، 19 هزار و 511 جانباز و یکهزار و 255 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی گفت : یکهزار و 594 پدر شهید، سه هزار و 346 مادر شهید و یکهزار و 783 نفر همسر شهید، چهار هزار و 624 نفر فرزند شهید در استان کرمان در قید حیات هستند و از آرمان های امام و رهبری دفاع می کنند.
وی از مسئولان خواست به احترام شهدا فرهنگ ایثار و شهادت، حرمت، سیره، روش عملکرد و ایثار و گذشت شهدا را ترویج، تبلغ و به آن توجه کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت و رهبری امام خمینی (ره)و آیت الله خامنه ای، نظام و انقلاب اسلامی را حفظ کرده است و کشور با این فرهنگ یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم درحالی که حکام بی کفایت پیش از انقلاب نقاط زیادی از سرزمین ایران را جدا کردند.
وی افزود: ابتدا میزان اندکی از مردم با 22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا آشنایی داشتند اما در نظرسنجی های بعدی با انعکاس خبری و اطلاع رسانی این روز بوسیله رسانه ها امروز افراد بیشتری با این روز بزرگ آشنا هستند.
حسنی سعدی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره تلاش می کند این روز گسترده شود و در این روز باید به خانواده شهدا و روش و سیره عملی شهدا احترام بگذاریم.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها یک روز برای بزرگداشت شهدا و کشته شدگان آنان در جنگ جهانی دوم در نظر گرفته شده و در این روز از خانواده های بازماندگان تکریم و تجلیل می شوند.
وی گفت: روز بزرگداشت شهدا یعنی امروز بدانیم کشور 226 هزار و 61 شهید تقدیم انقلاب، اسلام، ناموس، شرف و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و همچنین کشورمان 577 هزار و 889 جانباز داشته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: روز 22 اسفند یعنی مردم بدانند 43 هزار و 236 نفر از مردم به اسارت درآمدند و 80 درصد آنها مجروح بودند و در دفاع مقدس سرلشکر حسین لشکری بیشترین زمان اسارت را با 18 سال که 10 سال از آن را در سلول تحمل کرد.
وی اظهار کرد: برخی از خانواده ها چند شهید تقدیم انقلاب کردند و در استان کرمان 18 خانواده سه شهیدی داریم و امروز همچنان وفادار به نظام و کشور در دفاع از آرمان های انقلاب ایستاده اند.
حسنی سعدی گفت: سه هزار و 728 معلم، 36 هزار و 167 نفر دانش آموز،2 هزار و 757 روحانی، 48 هزار ارتشی ، 284 نفر خلبان در دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از کشور تقدیم اسلام و انقلاب کردند.
وی افزود: 88 مسیحی، 9 زرتشتی، 16 نفر کلیمی و یکهزار و 855 نفر شهید عراقی علیه صدام جنگیدند و در هشت سال دفاع مقدس شهید شدند لذا روز 22 اسفند فراتر از مذهب و دین است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد:دفاع مقدس 85 هزار و 22 نفر بسیجی شهید دارد و میانگین سنی شهدای دفاع مقدس در کشور 22 سال بوده است و مسئولان باید امروز نیز همچون گذشته به جوانان اعتماد کنند.
حسنی سعدی افزود: چهار هزار و 363 بانو در دفاع مقدس شهیده شدند و بسیاری از آن ها مربوط به بمباران ها بوده است.
وی عنوان کرد: پنج استان کشور بصورت مستقیم در صحنه جنگ بودند و طبق گزارش سازمان ملل متحد 11 استان در دفاع مقدس مورد حمله قرار گرفت و 500 شهر و چهار هزار روستا خسارت دیدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: گروه پیام آوران ایثار جانبازانی در میدان نبرد بودند و امروز با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در مراکز علمی آموزشی خاطره گویی می کنند.
وی افزود: کتاب فرهنگ اعلام 6 هزار و 500 شهید دفاع مقدس استان کرمان به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ شده و هم اکنون در حال توزیع است.
حسنی سعدی اضافه کرد: وصایای شهدای استان کرمان نیز در 20 جلد در حال چاپ بوده و جلد نخست آن با 100 وصیت نامه چاپ و به بازار عرضه شده است.
وی گفت: برای روز بزرگداشت شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از 22 بهمن ماه سالجاری بصورت فشرده دیدار با خانواده شهدا را آغاز کرده است و مادران و پدران شهدا در اولویت نخست بودند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از یکسال گذشته تا هم اکنون 12 هزار دیدار مردمی داشته اند و روز گذشته گردهمایی با حضور 400 همسر شهید در کرمان برگزار کرده ایم و امروز پنجشنبه تمامی کارکنان این اداره کل در گلزار شهدا با این بزرگواران تجدید میثاق کردند.
وی ابراز کرد: 900 دانش آموز کرمانی در روز 22 اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت شهدا در محل گلزار شهدای شهر کرمان، این قبور را گلباران خواهند کرد و همچنین برای روز 21 اسفندماه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دستور کار است.
**جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است
مدیر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه جامعه وامدار خون پاک شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس است گفت : رسانه ها هم باید به سهم خود در بیان و انعکاس رشادت های شهدا و جانبازان در دوران انقلاب گرفته تا دیگر عرصه های دفاع از دین و سرزمین در راستای انتقال فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی تلاش کنند.
بهنام احمدی با تاکید بر اینکه امروز جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد افزود: باید امید در جامعه پیگیری شود و در این راستا بیان اقدامات دستگاه های اجرایی امید آفرین است.
بهنام احمدی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه دولت -ملت و حاکمیت به دنبال زردنویسی نیست افزود: ایرنا همزمان با بیان اقدامات خوب دستگاههای اجرایی اگر جایی نقیصه هم ببیند در جهت تبدیل آن به فرصت به ان خواهد پرداخت .
22 اسفندماه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا در تقویم ملی ایران ثبت شده است.
7420/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/19684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان