کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان اعلام کرد:

تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است/اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده های استان در ایام نوروز اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به محدودیت های جاده های استان برای وسایل نقلیه سنگین در ایام نوروز گفت: در محور انار، شهربابک، سیرجان بندرعباس و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 7 صبح تا 24 روز 29 اسفندماه جاری و 14 فروردین ماه 97 ممنوع خواهد بود.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ"یوسف نجفی" صبح امروز 24 اسفندماه در نشست خبری با اشاره به افزایش تلفات حوادث رانندگی در سال جاری در استان کرمان اظهار کرد: اگر تلاش دستگاه ها و اطلاع رسانی رسانه ها و اقدامات پیشگیرانه صورت نمی گرفت، تلفات بیشتر می بود.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین اتفاق ترافیکی طول سال، سفرهای نوروزی است، افزود: شعار امسال طرح نوروزی پلیس راهور و پلیس راه "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" نامگذاری شده است.
نجفی با بیان اینکه در نوروز سال قبل در جاده های استان حدود 50 نفر براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و 260 نفر مجروح شدند که امیدواریم این آمار در سال جاری به حداقل ممکن برسد، بیان کرد: جاده های منتهی به استان هرمزگان بود، «شهربابک – سیرجان»، نشهربابک – انار»، «سیرجان – بندرعباس»، «انار – رفسنجان»، «کرمان – سیرجان»، «جیرفت – کهنوج» و «کهنوج – بندرعباس» از محورهای پرحادثه در سال جاری بوده اند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان اظهار کرد: عمده تصادفات که در نوروز سال قبل رخ داد در شهرستان های شهربابک، سیرجان، کرمان و رفسنجان بوده و بعد از آن زرند، بم، بردسیر و ارزوئیه در رتبه های بعدی قرار داشته و در جنوب استان نیز جیرفت، عنبرآباد و کهنوج بیشترین آمار تلفات رانندگی را داشته اند.
وی افزود: آمار واژگونی ها و خروج از جاده در استان قابل توجه است و این مسئله را در طول سال نیز شاهد هستیم، زیرا مسافت بین شهرها طولانی و بعضا مسیرها یکنواخت و خسته کننده و دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان کم است و رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی شده و با سرعت زیادی که دارند، در نتیجه تصادفات رخ می دهد.
نجفی گفت: 55 درصد حوادث سال قبل در تعطیلات نوروزی مربوط به واژگونی و خروج از جاده بود که عمدتا به دلیل سرعت زیاد و خستگی رخ داده و 71 درصد در محورهای بین شهری استان و 29 درصد در محورهای روستایی رخ داده است.
وی تصریح کرد: 69 درصد از تصادفات مربوط به خودروهای سواری، 15 درصد موتورسیکلت ها، 10 درصد وانت بارها و 5 درصد مربوط به کامیون ها بوده است.
نجفی در ادامه با اشاره به دلیل افزایش تصادفات در سال جاری در استان عنوان کرد: یک مسئله مربوط به افزایش ترددهاست که بنابر اعلام راهداری، در 9 ماهه امسال در مقایسه با سال قبل قریب به 10 میلیون تردد در جاده های استان افزایش داشته است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان بیان کرد: علت دیگر این است که جاده های استان کرمان همزمان با استان های همجوار به دوربین های کنترل سرعت مجهز نشد و سرعت بالای رانندگان موجب تصادفات شده است.
وی با تاکید بر اینکه سرعت غیرمجاز به نوعی ریشه تمامی تصادفات و زمینه ساز اصلی شدت تصادفات است، خطاب به رانندگان اظهار کرد: برنامه ریزی برای سفر، بازدید فنی وسیله نقلیه، استعلام خلافی خودرو از مواردی است که باید به آن توجه داشته و همچنین مدارک الزامی را به همراه داشته باشند و ضمن اینکه در حین رانندگی آرامش داشته و به علائم و تابلوهای مسیر و تذکرات ماموران پلیس توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: کسانی که تجربه رانندگی در جاده ندارند، توصیه می کنیم در این ایام نیز رانندگی نکنند.
نجفی با اشاره به رانندگی تدافعی بیان کرد: راننده ای سالم می ماند که هم خوب رانندگی کرده و هم خیلی خوب از خطر فرار کند که باید توجه راننده خوب به رانندگان اطراف نیز باشد تا دچار حادثه نشود.
فرمانده پلیس راه استان کرمان با تاکید بر کنترل سرعت، گفت: محورهای کرمان – سیرجان و کرمان – بم تحت پوشش دوربین قرار گرفته که سرعت لحظه ای محاسبه و جریمه صادر می شود.
وی افزود: محور «شهربابک – سیرجان» نیز تا عید نوروز مجهز به دوربین شده و دیگر محورهای استان نیز تا پایان خردادماه مجهز خواهند شد.
نجفی با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت زیاد خط قرمز پلیس است، اظهار کرد: فعالیت اتوبوس های مربوط به سازمان ها و ادارات دولتی که مجوز از سازمان راهداری ندارند، در ایام نوروز ممنوع است و پلیس از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد ضمن آنکه بستن کمربند تمامی سرنشینان خودرو در جاده ها الزامی است و این نکته توسط پلیس کنترل می شود.
نجفی با اشاره به محدودیت های جاده های استان برای وسایل نقلیه سنگین در ایام نوروز گفت: در محور انار، شهربابک، سیرجان بندرعباس و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 7 صبح تا 24 روز 29 اسفندماه جاری و 14 فروردین ماه 97 ممنوع خواهد بود.
فرمانده پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور دیهوک راور کرمان و بالعکس از ساعت 7 صبح تا 24 در روزهای 28 و 29 اسفندماه جاری و 7 صبح تا 24 روزهای 14 و 17 فروردین ماه 97 ممنوع است.
وی افزود: محور حدفاصل دهبکری تا سه راهی دارزین در محور بم، «کرمان – سیرچ»، «کرمان – کوهپایه»، «سیرجان – بلورد» و «جیرفت – دلفارد» در روز 13 فروردین ماه محدودیت ایجاد شده و مسیر خروجی شهرها به سمت این مناطق یک طرفه و بعداز ظهر برعکس خواهد بود.
نجفی اظهار کرد: تردد موتورسواران در جاده های اصلی در همه ایام ممنوع است و در 13 فروردین در همه جاده ها ممنوع و تردد وسایل نقلیه سنگین در 13 نوروز در همه جاده ها ممنوع است ضمن آنکه تردد خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از این محددیت ها مستثنی خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/19931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار

بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و 837 هکتار است

انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر