کرمان رصد

آخرين مطالب

اقدامات ایمنی و احتیاطی در خصوص تعطیلات نوروز اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به تشریح اقدامات ایمنی و احتیاطی در خصوص تعطیلات نوروز و سفرهای این ایام پرداخت و از آماده باش سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در ایام نوروز خبر داد.
"علی عسکری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز به همه ایرانیان گفت: با توجه به اینکه هموطنان و شهروندان در ایام تعطیلات عید نوروز اقدام به مسافرت می‌کنند بنابراین در زمان این سفرها منازل آنان خالی می‌ماند و اگر رعایت موازین ایمنی را انجام ندهند، امکان بروز حادثه وجود دارد.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان حریق منزل یکی از مهمترین حوادث در این زمینه برشمرد و بیان کرد: با یک بی احتیاطی فرد کاشانه و سرمایه خود را که عمری با زحمت و تلاش فراهم کرده است را دچار نابودی و خسارت می‌کند و در مواردی حتی خسارات جانی و مالی به دیگر شهروندان نیز وارد می‌آید.
وی خطاب به افرادی که قصد سفر دارند، گفت: قبل از ترک منزل خود تمامی وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش و درصورت امکان جریان برق آنان را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع کنید، همچنین کلیه وسایل گرمازا اعم از گازسوز و یا نفت‌سوز را خاموش کرده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از کنتور یا سیلندر گاز را کاملا ببندید.
عسکری اضافه کرد: از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل خود درزمان ترک منزل کاملا مطمئن شده و سپس محل را ترک کنید، همچنین درصورت وجود نشتی در شبکه آب‌رسانی گرم و سرد منزل قبل از ترک منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصان اهل فن اقدام نمایید.
وی در ادامه توصیه کرد: قبل از ترک منزل از بسته بودن درب‌ها و پنجره‌های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلید خانه را به سرایدار یا شخص قابل اطمینان خود بسپارید تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد، ضمن آنکه از قراردادن هرگونه وسیله اضافی و یا اثاثیه منزل در بالکن منزل خودداری کنید چرا که در اثر وزش باد احتمال سقوط اجسام روی عابران یا افراد محتمل می‌باشد یا در اثر افتادن مواد آتش‌زا امکان آتش‌سوزی میسر است.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان خاطر نشان کرد: از نگهداری ظروف مواد قابل اشتعال یا کپسول گاز اضافی در محیط خانه جداً خودداری کرده و اینگونه وسایل را در خارج از محیط منزل به مکانی مناسب انتقال دهید.
مسافران در حین سفر چه باید بکنند؟
وی به تشریح نکاتی که در حین سفر باید مسافران رعایت کنند، پرداخت و عنوان کرد: کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولی مسافرتی را به همراه داشته باشید، اگر قصد دارید با خودروی خود به شهرهای دیگر سفر کنید، خودرو را از لحاظ مکانیکی و برقی بازدید کنید و در صورت وجود نقص فنی احتمالی پیش از سفر آنرا بر طرف کنید.
عسکری ادامه داد: در حادثه رانندگی و در صورت نشت بنزین از خودرو، برای جلو گیری از بروی آتش سوزی احتمالی بی‌درنگ موتور خودرو را خاموش و بست باطری را قطع کنید، همچنین در صورت بروز آتش سوزی در خودرو با خونسردی از خاموش کننده دستی آتش نشانی که همراه دارید طبق دستورالعمل حک شده بر روی آن برای خاموش کردن آتش اقدام کنید.
وی افزود: از قرار دادن سیلندر گاز از هر نوع و گالن های حاوی بنزین یا نفت و … در صندق عقب خودرو پرهیز کنید، در صورت نیاز قبل از قرار دادن گاز شیر آلات آن را با آب صابون آزمایش کنید تا از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: در صورت بروز حادثه رانندگی یا حوادث دیگر در جاده های بین شهری خودرو خود را منتهی‌الیه سمت راست جاده هدایت و با قرار دادن علائم هشدار دهنده ایمنی از جمله مثلث خطر در فاصله 150 متری رانندگان دیگر را آگاه سازید.
وی توصیه کرد: رانندگان و سرنشینان خودرو هشدارهای پلیس راه را مورد توجه قرار داده و از راندن خودرو با سرعت بیش از حد مجاز پرهیز کنید البته علائم هشداری جاده نیز کمک بسزایی به شما خواهد کرد و از قرار دادن اضافه بار روی باربند خودرو پرهیز و در صورت نیاز به استفاده از باربند، پیش از حرکت اثاثیه چیده شده را با طناب و چادر کاملاً مهار کرده و بپوشانید؛ به گونه ای که امکان افتادن آنها وجود نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: از روشن نمودن آتش در محیط باز و در نزدیکی علف های خشک و یا درختان در حین سفر خودداری نمائید.
فرهنگ استفاده از طبیعت
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به نزدیکی روز طبیعت عنوان کرد: در تعطیلات نوروزی وروز طبیعت به ویژه هنگام استراحت در باغ‌ها و بوستان‌های شهری، در حفظ درختان، گیاهان و زیبائی‌های طبیعت کوشا بوده و از ایجاد آتش در این مکان‌ها جدأ خودداری نمائید.
وی اظهار کرد: به خاطر داشته باشید ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و ذغال روشن داخل اجاق ها را کاملأ خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون نمائید، همچنین در هنگام رانندگی در جاده، ته سیگار روشن را بر روی شاخ و برگ درختان نیندازید زیرا باعث آتش سوزی درختان خواهد شد.
عسکری ادامه داد: از روشن کردن آتش در زیر دکل های فشار قوی برق خودداری نمایید زیرا عدم رعایت این مورد می‌تواند فاجعه بزرگی به دنبال داشته باشد؛ همچنین در صورت برپاکردن خیمه و چادر مراقب باشید که محل استقرار اجاق‌ها و چراغ‌های خوراک پزی دورتر از خیمه و با در نظر گرفتن مسیر باد بر پا شود.
وی با بیان این مطلب که ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و درمحل‌های مشخص شده بریزید، توصیه کرد: از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کنید و ضمن آنکه به‌همراه داشتن یک دستگاه خاموش کننده پودر و گاز آتش نشانی و کیف محتوی لوازم کمک‌های اولیه جهت استفاده در مواقع ضروری الزامی می‌باشد.
آماده باش کامل سازمان آتش نشانی در تعطیلات نوروز
وی همچنین از آماده باش کامل سازمان آتش نشانی در تعطیلات نوروز خبر داد.و در این باره گفت:امسال نیز همانند سالهای گذشته سازمان آتش نشانی کرمان با برنامه های تعیین شده جهت حوادث احتمالی در تعطیلات نوروز در آماده باش کامل است و طی دستورالعملی که به تمامی ایستگاه های عملیاتی سازمان ابلاغ شده است به محض اطلاع از هر نوع حادثه از طریق مرکز فرماندهی کنترل 125سازمان در کوتاهترین زمان در محل حادثه حضور میابند و به ارائه خدمات و کمک به شهروندان خواهند پرداخت.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به استقرار خودروهای اطفاء حریق و امداد نجات در سطح شهر و اماکن پر تردد اشار ه کرد و ادامه داد: بکوشیم تا در 13 فروردین روز طبیعت با رعایت نکات ایمنی و حفظ محیط زیست روز بدون حادثه و خاطره انگیزی برای خود و خانواده‌مان در تقویم زندگی ورق زنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/19976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان