کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان اعلام کرد:

افتتاح 11 مرکز مشاوره ازدواج در جنوب و شرق استان/ تحرک و شادابی جوانان مسئله اساسی برای ماست اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در شهرستان های جنوبی و شرقی استان با نبود مراکز مشاوره پیش و پس از ازدواج روبه رو هستیم و با توجه به برنامه ریزی ها، 11 مرکز مشاوره در این شهرستان ها تا پایان فروردین ماه 97 افتتاح می شود.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "زهرا موسی پور" صبح امروز 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر رسانه ها منتقل کننده تلاش های مسوولان باشند، می توانند در افزایش سرمایه اجتماعی تاثیرگذار باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان در بخش ها و برنامه های مختلفی پیشتاز است و قرار است برنامه های خود را در زمینه پایلوت اقتصاد مقاومتی برای استان های کشور اعلام کند، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، پدافند غیرعامل و ... جزو استان های برتر هستیم و باید این موفقیت های اطلاع رسانی شود.
موسی پور بیان کرد: سال 96 برای ما در حوزه اجتماعی پربرکت بود و خوشبختانه توانستیم در این حوزه از برنامه های دستگاه های اجرایی استان حمایت کرده و تقریبا 25 دستگاه به طور مستقیم کار فرهنگی انجام می دهند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی توانستیم با همکاری دستگاه ها، صاحب برنامه باشیم و بهتر این است که برنامه های پیشگیرانه داشته باشیم.
وی افزود: با توجه افزایش میزان خشونت(انوع خشونت) همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها با همکاری دادگستری استان برگزار شد و رونمایی از پیشنویس سند پیشگیری از خشونت خروجی این همایش بود.
11 مرکز مشاوره در جنوب و شرق استان افتتاح می شود
موسی پور در ادامه اظهار کرد: در شهرستان های جنوبی و شرقی استان با نبود مراکز مشاوره پیش و پس از ازدواج روبه رو هستیم، افتتاح 11 مرکز مشاوره در این شهرستان ها را در دستور کار داشتیم و مکان موردنیاز، مشخص و نیروی انسانی به دادگستری معرفی شده که تا پایان فروردین ماه 97 این مراکز افتتاح خواهد شد و اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب های اجتماعی خواهند داشت.
وی تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه تفریحات سالم می توانیم از آسیب ها پیشگیری کنیم و در این راستا اداره اجتماعی فرهنگی استانداری از المپیادهای ورزشی مدارس دخترانه کرمان حمایت کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان بیان کرد: تحرک و شادابی به ویژه در بین جوانان مسئله اساسی است که دنبال آن هستیم.
وی با اشاره به برگزاری طرح تربیتی مربی و مشاور در مدارس بخش هایی از استان، گفت: از فضای مجازی برای آموزش مربیان و به روز کردن اطلاعات آنها استفاده خواهیم کرد.
طرح نماد در شهرستان بم به صورت پایلوت در حال اجراست
موسی پور گفت: طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) را با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان بم اجرا کردیم و شامل موارد آموزشی، پرورشی و مشاوره ای است و امیدواریم بتوانیم طرح را در کل استان اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: مسئله امروز ما در آسیب های اجتماعی، این است که تربیت جنسی خوبی نداریم و در این صورت آسیب های جنسی فزاینده است و در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان چاپ کتابی برای آموزش و فرهنگسازی این مسئله را دنبال کرده ایم و این کتاب برای والدین، مربیان، مشاوران و مدیران مدارس با زبان بومی تالیف شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از مصرف الکل نیز برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلفی در نظر گرفته شده و در حال نهایی شدن است، بیان کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری ما با دانشگاه علوم پزشکی، نشاط اجتماعی و تعالی سازمانی بود و برنامه های مختلفی اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش و جوانان نیز جشنواره های ورزشی در رشته های مختلف برگزار کردیم، افزود: از 15 اسفندماه در شهرستان های مختلف استان «شب های نشاط اجتماعی» در پارک ها و مکان های تدارک دیده شده، آغاز و تا نیمه فروردین ماه 97 ادامه خواهد داشت.
5 هزار نفر ساعت آموزش به سمن های استان ارائه شده است
موسی پور با اشاره به حمایت از سازمان های مردم نهاد استان کرمان گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار نفر ساعت آموزش و امسال بیش از 3 هزار نفر ساعت به سمن های استان ارائه شده است.
وی تصریح کرد: در استان کرمان 520 سازمان مردم نهاد وجود دارد که بیش از 140 سمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال هستند.
موسی پور با اشاره به تفاهمنامه های همکاری دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری با دستگاه های مختلف بیان کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده زندانیان، آموزش همسران و فرزندان زندانیان از طریق دوره های حضوری، اجرای برنامه آموزش پیشگیری و ... در دستور کار است.
10 دفتر تسهیل گری در شهر کرمان ایجاد می شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان اظهار کرد: بنابر تصمیم سازمان اجتماعی کشور، 10 دفتر تسهیل گری در شهر کرمان ایجاد خواهد شد و در حاشیه ها، بافت های فرسوده، بافت ناکارآمد و سکونت گاه های غیررسمی تاسیس خواهد شد و در هفت محور فعالیت خواهند کرد و مسئله مهم در این زمینه به میدان آوردن سازمان های مردم نهاد است.
وی در ادامه افزود: سند توسعه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان را با همکاری اساتید و مسوولان تدوین کردیم و نتیجه آن سه جلد پژوهش است که در این تحقیق به دنبال این بودیم که ببینیم مسائل فرهنگی و اجتماعی استان چیست و چه اتفاقاتی باید در حوزه اجتماعی بیفتد؟
موسی پور تصریح کرد: این سند صاحب برنامه اجتماعی روشن برای شهر کرمان است و به صورت پایلوت اجرا و در صورت تصویب، ابلاغ می شود و استان کرمان ظرفیت توسعه فرهنگی را دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در زمان زلزله، سیل و بحران ها به فکر تامین نیازهای اساسی هستیم و این خوب است، گفت: دفتر اجتماعی استانداری طرح "حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا" را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تدوین کرده است.
وی افزود: در این طرح صاحب برنامه روشن در این زمینه هستیم که در سال آینده این مسائل را اجرا می کنیم و اگر حمایت از افراد بعد از بحران صورت نگیرد، ممکن است مسیر زندگی آنها را به کلی تغییر بدهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/19982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان