کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان:

10 دفتر تسهیل‌گری در شهر کرمان تاسیس می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان – مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: 10 دفتر تسهیل‌گری به عنوان پایلوت در شهر کرمان تاسیس می‌شود که باید حول هفت محور فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، زهرا موسی‌پور پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اصحاب رسانه به عنوان زبان گویا و چشم بینای جامعه یاد کرد و اظهارداشت: اصحاب رسانه می‌توانند با انعکاس خدمات انجام شده و تلاش‌های مسئولان، در افزایش سرمایه اجتماعی موثر باشند .
وی با بیان اینکه استان کرمان در بخش‌ها و برنامه‌های مختلف پیشتاز است، افزود: استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور معرفی شده و قرار است برنامه‌هایش را به استان‌های دیگر نیز ارائه دهد .
موسی‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج گفت: ایشان می‌فرمایند؛ «لازم است همه از پروژه شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در استان کرمان بازدید کنند» و نیز فرمودند «باید در هر استان یک شهرستان بتواند پروژه قلعه‌گنج را اجرا کند» که این امر نشان‌دهنده پیشگامی استان کرمان است .
وی ادامه داد: استان کرمان در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش، پدافند غیرعامل و ... جزو استان‌های پیشگام است و استاندار کرمان به مناسبت‌های مختلف توانسته نشان برتر را در بین استانداران کشور به خود اختصاص دهد .
راه‌اندازی 11 مرکز مشاوره در شهرستان‌های شرقی و جنوبی
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان در سال 96 تصریح کرد: در این حوزه موفق شدیم از برنامه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استان حمایت کنیم و در کنار آن‌ها باشیم .
وی با بیان اینکه 25 دستگاه به طور مستقیم کار فرهنگی انجام می‌دهند، اظهارداشت: به طور ویژه با این دستگاه‌ها در ارتباط هستیم تا در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی صاحب برنامه باشیم .
موسی‌پور تاکید کرد: بهترین راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی اجرای برنامه‌های پیشگیرانه است .
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها با همکاری دادگستری استان کرمان، گفت: پیش‌نویس سند پیشگیری از خشونت توسط معاون اجتماعی قوه قضائیه در این همایش رونمایی شد .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان از کاهش و نبود مراکز مشاوره پیش و پس از ازدواج در شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی 11 مرکز مشاوره در این شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت که مکان این مراکز مشخص شده و نیروهای متخصص نیز به دادگستری استان معرفی شده‌اند که حداکثر تا پایان فروردین به شکل نمادین و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهند شد .
تاثیر تفریحات سالم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
وی در ادامه اساس جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را توجه به سرگرمی‌ها و تفریحات سالم عنوان و تصریح کرد: اگر بتوانیم در جامعه برای جوانان، به‌ویژه دختران جوان، زمینه تفریحات سالم را فراهم کنیم، در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است .
موسی‌پور با اشاره به حمایت اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان از برگزاری المپیادهای ورزشی دانش‌آموزی، افزود: 135 میلیون تومان اعتبار به این کار اختصاص یافت و المپیادهای ورزشی در تمام مدارس برگزار شد .
وی از کمبود مربی و مشاور متخصص برای برگزاری دوره‌های آموزشی در جنوب و شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح تربیت مربی و مشاور با هماهنگی آموزش و پرورش در این مناطق اجرا می‌شود .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان افزود: حتما از فضای خوب مجازی برای آموزش این مربیان و به روز کردن اطلاعات آن‌ها استفاده خواهیم کرد .
وی تصریح کرد: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) نیز با همکاری آموزش و پرورش استان در شهرستان بم در حال اجرا است که این طرح شامل برنامه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای است .
برگزاری جشنواره‌های بزرگ ورزشی
موسی‌پور در ادامه یکی از مسائل مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را تربیت جنسی نامناسب عنوان کرد و گفت: عدم تربیت جنسی مناسب، آسیب‌های این حوزه را افزایش داده است .
وی از آماده شدن کتابی در همین رابطه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد و اظهارداشت: این کتاب با عنوان «چه کنیم فرزندان ما دچار آسیب‌های جنسی نشوند» در مرحله چاپ است و تا پایان فروردین ماه به طور رسمی رونمایی خواهد شد .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان یکی دیگر از آسیب‌های حوزه اجتماعی را مصرف مشروبات الکلی بیان کرد و ادامه داد: برنامه ما برای کنترل مصرف مشروبات الکلی، بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم نهاد و سایر ارگان‌ها برای آگاه‌سازی و نیز تهیه یک سند قابل ارزیابی است .
وی ادامه داد: همچنین در حوزه پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در حال تهیه انیمیشن و پیام‌های آموزشی کوتاه هستیم تا در فضای مجازی منتشر شود و همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند .
موسی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش و جوانان برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: در این رابطه جشنواره‌های بزرگ ورزشی در رشته‌های مختلف شنا، ژیمناستیک و دومیدانی برگزار شد .
وی تصریح کرد: این برنامه‌ها از دهه فجر آغاز شده و هنوز ادامه دارد .
حمایت از سازمان‌های مردم نهاد
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان اظهارداشت: همه عقیده دارند که یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی نبود نشاط اجتماعی است اما نگاه ما این نیست که نشاط را با برگزاری کنسرت ایجاد کنیم، می‌توانیم برنامه‌هایی را برگزار نماییم تا مردم سوالات و مشکلات خود را عنوان کنند و جواب بگیرند، این برنامه‌ها نیز باعث نشاط اجتماعی خواهد شد .
وی از برگزاری برنامه «شب‌های نشاط اجتماعی» در سطح شهرهای استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با محوریت فرمانداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در پارک‌ها، تالارها و سایر مکان‌هایی که از سوی فرمانداری و اداره ارشاد تدارک دیده شده است برگزار می‌شود .
موسی‌پور تصریح کرد: این برنامه‌ها مشتمل بر تفریح، موسیقی سنتی و بومی و ارائه پیام‌های بهداشتی، فرهنگی و ورزشی است .
وی یکی از برنامه‌های اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان را حمایت از سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: در سال 95، بالغ بر دو هزار نفر ساعت، و در سال‌جاری بالغ بر سه هزار نفر ساعت برنامه آموزشی توسط این نهادها برگزار شده است .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان افزود: به دنبال این هستیم در شهرستان‌های مختلف، سازمان‌های مردم نهاد را پای کار بیاوریم تا هم آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم و هم آن‌ها ورزیده شوند .
وی با بیان اینکه در استان کرمان بالغ بر 520 سازمان مردم نهاد دارای مجوز داریم، ادامه داد: 140 سازمان در حوزه دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد که قریب 90 درصد آن‌ها فعال هستند .
تدوین سند اجتماعی و فرهنگی استان کرمان
موسی‌پور همچنین از راه‌اندازی 10 دفتر تسهیل‌گری در شهر کرمان خبر داد و اظهارداشت: این دفاتر به شکل پایلوت و بر اساس تصمیم سازمان اجتماعی کشور در برخی مراکز استان‌ها ازجمله کرمان ایجاد می‌شوند .
وی افزود: این دفاتر در حاشیه شهرها، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تاسیس می‌شوند و باید حول هفت محور فعالیت کنند .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در هر یک از این دفاتر پنج نیروی متخصص و کارشناس مشغول به کار خواهند شد .
وی با اشاره به تدوین سند اجتماعی و فرهنگی استان کرمان افزود: این سند یک کار پژوهشی بسیار ارزشمند است که با همکاری مسئولان و اساتید و کارشناسان تدوین شده است .
موسی‌پور اظهارداشت: در این سند به آسیب‌های اجتماعی استان و دلایل شکل‌گیری این آسیب‌ها که بعضا فردی و فرهنگی هستند پرداخته شده است که اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد .
وی افزود: نتایج سند توسعه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان نشان می‌دهد، نابرابری در دسترسی به منابع در استان وجود دارد، توانمندی‌های فردی ضعیف است و یا اگر وجود دارد بالفعل نمی‌شود و برنامه‌ریزی‌ها در استان چندان نیازمحور نیست .

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/19995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند