کرمان رصد

آخرين مطالب

خلق فرصت ها ثمره سرمایه گذاری در ورزش ** حامد سالاری ورزشي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های ورزشی فرصت های فراوانی برای توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خلق می کند.
حمایت از ورزش موجب توسعه همه جانبه و رشد و شکوفایی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملت ها می شود لذا سرمایه گذاری در این حوزه ضمن بهبود وضعیت زیرساخت های کشور، زمینه اقتصادی پویا را فراهم می آورد.
متولیان امر باید با برنامه ریزی در زمینه بهبود فضای سرمایه گذاری، در راستای ایجاد زیرساخت ها و پرورش استعدادهای ورزشی حمایت خود را در این حوزه افزایش دهند زیرا این اقدام علاوه بر کسب درآمد و اشتغالزایی، رضایت عمومی را به همراه دارد.
از نگاهی دیگر ورزش به عنوان ابزاری معرف مشخصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورها است و می تواند برای بهبود روابط ملت ها در سراسر کره خاکی تاثیرگذار باشد.
**ورزش ابزاری برای درآمدزایی کشورها
اینک اهمیت ورزش در زندگی انسان ها به آنجا رسیده که به محصولی برای صادرات و ابزاری برای تولیدات ورزشی و درآمدزایی کشورها تبدیل شده است.
امروزه در بسیاری از کشورها صادرات بازیکن و لوازم ورزشی به محصولی گرانبها و وسیله ای برای درآمدزایی افراد بسیاری بدل شده و دستگاه های بسیاری را به خود درگیر کرده است.
همچنین برندها و بازیکنان رشته های مختلف ورزشی به عنوان کالایی با ارزش برای تجارت، زمینه ورود سودی سرشار را به کشورها فراهم آورده است.
تقویت ورزش های پرطرفدار ازجمله فوتبال موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی و در نتیجه تقویت اقتصاد کشورها می شود، از این رو که سالانه ورزش دوستان بسیاری برای تماشای مسابقات به دیگر نقاط سفر می کنند و سرمایه را با خود به این کشورها می برند.
لذا اهمیت عمومی و علاقمندی مردم قرن 21 به ورزش زمینه و مقدمات حضور سرمایه گذاران به این کشورها را فراهم می کند، سرمایه گذارانی که برای کسب افتخار، شهرت و تبلیغات، از این راه درآمدزایی می کنند و ضمن پویایی اقتصاد، زیرساخت های یک کشور و یا منطقه را می سازند.
از دیگر دستاوردها و تاثیر ورزش در اقتصاد کشور، افزایش سرانه اشتغالزایی است و رشته های فراوان ورزشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خوبی را در این حوزه پدید آورده است.
ایران به عنوان کشوری با جمعیت جوان ظرفیتی مناسب برای تولیدات انسانی در ورزش دارد و در صورت بها دادن به این سرمایه ها می توان افتخار آفرینی و درآمدزایی خوبی داشته باشند.
دولت ها با گرفتن مالیات از قراردادها، جذب گردشگر و همچنین با قهرمانی در میادین جهانی برای کشور خود درآمدزایی و افتخار آفرینی می کنند.
**سیاست زدگی ورزش
برخی از کشورها با زبان ورزش با یکدیگر سخن می گویند و امروز ورزش به ابزاری برای عرض اندام و قدرت نمایی کشورها تبدیل شده است و ورزشکاران با قهرمانی و درخشش در میادین ورزشی برای مردم و کشور خود افتخار آفرینی می کنند.
ورزش زبانی برای گفت و گوی ملت ها است و برگزاری مسابقات دوستانه کشورها می تواند روابط 2 کشور را بهبود بخشد و یا زمینه ای برای آغاز روابط خارجی آنها باشد.
دست به سینه ایستادن، زانو زدن و احترام گذاشتن در مقابل سرود ملی هر کشور حرکت جدید سیاسی در ورزش است همانطور که در المپیک برلین 1936 حزب نازی برای پیشبرد مسائل سیاسی خود فعالیت هایی را در ورزش ایجاد کرده بود.
همچنین گاهی برخی از کشورها با حاضر نشدن در میادین ورزشی، کشوری را به رسمیت شناخته و یا موجودیت آن را انکار می کنند.
ورزش های المپیکی جدید در فرآیند متمدن شدن و عقلانیت جوامع اروپایی مدرن موثر است و بسیاری از عالمان معتقدند قسمتی از تمدن و عقلانیت اروپا ناشی از ورزش است و به همین دلیل به میزبانی المپیک و برخی مسابقات بین المللی تاکید دارند.
**ورزش سرمایه اجتماعی است
اساس ورزش ها معرف طبقه اجتماعی افراد است و ورزش به عنوان سرمایه ای اجتماعی، سبک زندگی و تفکر افراد را نقش می دهد.
امروز از جمله مهمترین شاخص جایگاه اجتماعی و اقتصادی افراد نوع ورزش آنها است و نوع ورزش شخصیت و منزلت افراد را مشخص می کند.
در تمامی ادوار، ورزش یک نهاد، پدیده اجتماعی و تابعی از جامعه است و گسست های بین خاستگاه ورزش تا به امروز دگردیسی های فاحشی را نشان می دهد.
مخرج مشترک ورزش در تمامی دوران، این است که زمانی جامعه از آرامش و امنیت برخوردار بوده، ورزش های رایج نیز ماهیتی آرام و بدور از خشونت و ستیزه داشته اند و مقارن با ناامنی و ناآرامی متمایل به پرخاشگری شده اند.
لذا با تزریق آرامش و امنیت و تقویت ورزش می توان بر روحیه عمومی تاثیر گذاشت و روحیه نشاط و آرامش را در جامعه نهادینه کرد.
** ضرورت تقویت نظام فرهنگی ورزش
امروز روحیه پهلوانی جای خود را به قهرمانی داده و اخلاق ورزشی نسبت به گذشته رفته رفته کمرنگ تر شده است لذا تقویت نظام فرهنگی ورزش برای الگوبرداری عمومی ضرورت دارد.
ورزش امروزی هجمه فرهنگی را به همراه دارد و هر کشور می تواند فرهنگ خود را در لباس ورزش صادر کند، ازجمله در این زمینه برخی از کشورهای شرقی آسیا در قالب ورزش های رزمی فرهنگ خود را اشاعه می دهند.
ورزش گاهی بزرگواری، احترام و اعتقادات مذهبی را منعکس می کند و لذا با ابزار ورزش می توان این فرهنگ ها را در سطح داخلی توسعه داد و حتی فرهنگ خود را به سایر کشورها صادر کرد.
ورزش بگونه ای نیز می تواند بر فرهنگ، ذهنیت و شخصیت افراد تاثیر گذار باشد و امروز ورزش به ابزاری برای اشاعه سبک زندگی بدل شده است.
سرمایه گذاری در ورزش می تواند فرهنگ نامناسب خارجی و هزینه های درمانی در حوزه سلامت را کاهش داده و روحیه کار تیمی و برخورد مناسب را در جامعه ارتقا بخشد.
از دیدگاه صاحب نظران ورزش زمانی که ابزاری جهت نیل به ارزش های متعالی انسانی بوده، مطلوب است و چنانچه از ابزاری به هدف تبدیل شود بستر انحراف فراهم می شود به زبان دیگر کارکرد منفی ورزش برآیند رویکرد هدف گرایی آن است.
مسئولان باید با هدف ترویج روحیه رضایت مندی عمومی و سلامت در جامعه، ورزش را توسعه دهند زیرا با این رویکرد می توان به اهداف بلندمدت ورزشی ازجمله توسعه زیرساخت ها، بهره سیاسی و اجتماعی و درآمدزایی دست یافت.
با تهیه و تنظیم سند توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی در آغاز دولت تدبیر و امید توسط استاندار کرمان به ظرفیت های ورزشی این استان تاکید شده است زیرا با توسعه ورزش همگانی، توسعه فضاها، استعدادیابی و استعدادپروری می توان به قهرمانی نزدیک شد و حتی طی دراز مدت در میادین کشوری و جهانی افتخارآفرینی کرد.

 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/24393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ