کرمان رصد

آخرين مطالب

تشریح رخدادهای امنیتی و انتظامی در سالی که گذشت؛

از حذف آخرین گروه از اشرار مسلح تا کشف موادمخدر و سرقت اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: در گذشته نه چندان دور بخش هایی از استان محل استقرار اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر بود و در ابتدای دهه 70 بیش از 200 گروه مسلح در استان حضور داشتند که در دولت یازدهم شاهد حذف آخرین گروه از اشرار مسلح و مستقر در جبالبارز جنوبی بودیم و قریب به دو سال است که هیچ گروه مسلح مستقری در استان کرمان نداریم.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "خلیل همایی راد" صبح امروز اول ازدیبهشت ماه در نشست خبری اظهار کرد: شورای تامین استان کرمان ویژگی هایی دارد که این ویژگی ها موجب شد در سال 95 براساس گزارش ارزیابی بازرسی و شورای امنیت کشور، استان برتر در زمینه امنیت انتخاب شویم.
همایی راد با تاکید بر اینکه دانش و تخصص اعضای شورای تامین، تجربه بالا در سطوح مختلف مدیریتی، تعامل بین اعضای شورای تامین و تدبیر از جمله این ویژگی هاست، تصریح کرد: افتتاح 10 هزار میلیارد تومان پروژه با حضور رییس جمهور حتما در یک بستر امنیتی صورت گرفته و اگر امنیت نباشد، هیچ سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.
وی با بیان اینکه هر کدام از شهرستان های استان وضعیت رو به بهبودی دارند و وضعیت امنیتی مطلوبی در سطح استان برقرار است، عنوان کرد: سند توسعه نظم و امنیت را در استان تدوین کردیم که دو راهبرد اصلیِ تمرکز بر پیش بینی و پیشگیری و مسوول سازی و همراه سازی را در دستور کار دارد و به عنوان مثال یکی از الگوهای موفق و ایده استان کرمان این است که در اعتراضات کارگری به جای اعزام نیروهای امنیتی و انتظامی، مسوولان مربوطه حضور پیدا کرده و مشکل را حل می کنند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بیان کرد: بخشی از کارها در حوزه امنیت سلبی است و به عنوان مثال محرمان سابقه دار تحت نظارت قرار می گیرند و مسئله دیگر در حوزه امنیت ایجابی است و دستگاه های مختلفی در آن نقش دارند.
وی در ادامه افزود: در گذشته نه چندان دور بخش هایی از استان محل استقرار اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر بود و در ابتدای دهه 70 بیش از 200 گروه مسلح در استان حضور داشتند که در دولت یازدهم شاهد حذف آخرین گروه از اشرار مسلح و مستقر در جبالبارز جنوبی بودیم و قریب به دو سال است که هیچ گروه مسلح مستقری در استان کرمان نداریم.
همایی راد اظهار کرد: یکی دیگر از ابتکارات استان در سال 94، تقسیم بندی استان به مناطق امنیتی بود و شهرستان های دارای ویژگی های مشترک ابتدا به 6 منطقه و از سال قبل به 8 منطقه امنیتی تقسیم شد که شهرستان های هر منطقه ویژگی های مشترکی دارند.
وی تصریح کرد: در مقابله با زمین خواری که یکی از معضلات مهم استان کرمان بود، شورای تامین ورود خیلی خوبی داشت و 31 جلسه شورا صرفا با موضوع مقابله با زمین خواری تشکیل و بیش از 2 هزار هکتار اراضی تصرفی بدون کوچک ترین تنش اجتماعی رفع تصرف شد.
سخنگوی کمیسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان گفت: دستگیری قاتلین فراری موضوع دیگر اولویت دار حوزه امنیتی بود که بعضا قاتلی در اواخر سال 96 دستگیر شده که 13 سال قبل مرتکب قتل شده و در استان های همجوار شناسنامه جعلی گرفته و با عنوان دیگری ازدواج کرده و بعد از کارهای فنی و پلیسی فراوان دستگیر شد.
وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای استان، تامین امنیت اجتماعات قانونی است و شعار ما این است که "هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست" و اگر کسی در چارچوب قانون مجوزی برای برگزاری یک مراسم گرفت، موظف هستیم امنیت آن را تامین کنیم.
همایی راد اظهار کرد: تلاش در راستای جلب مشارکت مردم در حوزه امنیت از دیگر مباحث حوزه امنیتی و انتظامی است و مشارک های مختلفی در همکاری مردم با پلیس و نهادهای امنیتی داریم اما در حوزه مشارکت خیران در حوزه امنیت که 20 میلیارد تومان تاکنون وقف امنیتی صورت گرفته، رتبه نخست را در کشور داریم.
وی تصریح کرد: از دیگر اولویت های امنیتی و انتظامی، سامانه های پایش تصویری است و کرمان تا قبل از این در پایین ترین رده در کشور قرار داشت و بیش از 16 هزار کیلومتر راه داریم که با پیگیری های استاندار و تلاش های مدیرکل راهداری شمال( که مدیرکل جنوب پیگیری نکرد و گلایه داریم)، در سال گذشته ظرفیت سامانه های پایش تصویری استان 100 درصد افزایش یافت و امیدواریم امسال 500 درصد افزایش داشته و همه شریان های اصلی زیر پشش تصویری قرار بگیرند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بیان کرد: آمار پلیس راه نشان می دهد، میزان تلفات و تصادفات در محدوده نصب سامانه های پایش تصویری، 67 درصد کاهش دارد.
وی افزود: در سال 96 براساس رویکرد مبتنی بر پیش بینی و پیشگیری 813 شورای تامین و کمیسیون امنیتی تشکیل داده ایم و افزایش 31 درصدی نسبت به سال 95 داشته و 73 درصد مصوبات در حوزه پیشگیری و پیش بینی بوده است.
همایی راد تصریح کرد: بعد از ثبت جهانی کویر، بازیگران کویر عوض شده اند و در حال حاضر گروه های ورزشی مختلف، گروه های زیست محیطی، اکتشافی برای کارهای معادن و علمی، گردشگران و ... حضور دارند و یکی از کمیسیون های مهم ما امنیت گردشگران است.
وی بیان کرد: در زمین لرزه های سال گذشته مردم منازل خود را ترک کرده و حفاظت از منازل مسکونی را نیروهای امنیتی انجام دادند و کنترل ترافیک در محدوده حادثه و ... از دیگر اقدامات حوزه امنیتی و انتظامی بوده است.
همایی راد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رخدادهای امنیتی و انتظامی سال 96 در استان کرمان اظهار کرد: در بسیاری از شاخص ها روند مطلوبی را شاهد بودیم و به عنوان نمونه در سرقت های مسلحانه به نسبت سال 95 کاهش 24 درصدی را داشته ایم که حاصل تلاش دلسوزانه و شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی است.
وی افزود: سرقت به عنف در استان یک درصد و سرقت تحت پوشش مامورین 41 درصد کاهش داشته و سرقت بانک را نداشته ایم.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به کاهش سه درصدی سرقت اتومبیل، کاهش 6 درصدی سرقت موتورسیکلت و کاهش 42 درصدی کیف قاپی در استان در سال گذشته گفت: گروگان گیری در استان در سال گذشته 5 درصد کاهش داشته و اکثریت قریب به اتفاق گروگان گیری ها در ارتباط با مطالبات مواد مخدر است.
وی با اشاره به اینکه در برخی جرائم افزایش داشته ایم، گفت: شرارت از جمله چاقوکشی، نزاع های با سلاح سرد و ... افزایش قابل توجهی حدود 48 درصد داشتیم و می طلبد نهادهای فرهنگی، اجتماعی و فعال در حوزه سلامت روان به این حوزه ورود کنند.
سخنگوی کمسیون اطلاع رسانی امنیت استان کرمان گفت: افزایش 33 درصدی در کشفیات مواد مخدر داشته ایم و بیش از 143 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است و بخشی از این افزایش کشف، هم به افزایش تولید در افغانستان و هم افزایش کارآمدی نیروهای اطلاعاتی مربوط می شود.
وی افزود: از اداره کل اطلاعات استان تشکر می کنیم که درصد قابل توجهی از کشفیات محموله های سنگین و عمدتا مسلح مواد مخدر مربوط به این نهاد است.
همایی راد با اشاره به اینکه در سال گذشته 48 درصد افزایش در کشفیات سلاح گرم شامل سلاح های شکاری غیرمجاز و سلاح های جنگی در استان داشته ایم، عنوان کرد: بخشی از حوادث از حمله قتل هایی که اتفاق می افتد، ناشی از سلاح های شکاری مجاز است و به دلیل اینکه الزامات ایمنی نگهداری را رعایت نمی کنند، اتفاق می افتد و در موارد متعددی کودکان مرتکب قتل ناخواسته از این طریق شده اند لذا رسانه ها در زمینه افزایش آگاهی مردم می توانند کمک کنند.
وی تصریح کرد: در کمیسیون پیشگیری از سلاح پیشنهاد ایجاد باشگاه های تیراندازی در شهرستان های مختلف و همچنین ایجاد شکارگاه های خصوصی از سوی سازمان محیط زیست را داده ایم که در واقع نوعی ساماندهی و پیشگیری از آسیب به سرمایه های ملی و محیط زیست است.
ادامه دارد
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/24546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان