کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار کرمان:

کاهش 15 درصدی تجمعات نارضایتی در کرمان/مدافع حقوق کارگران هستیم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - استاندار کرمان گفت: تجمع های نارضایتی در استان کرمان در سال گذشته نسبت به سال 95 حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته کار و کارگر اظهار داشت: در یک دوره هشت ساله قبل از دولت یازدهم یکسری سیاست های اقتصادی در کشور اعمال شده که مشکلاتی به همراه داشت از جمله حجم کارگران زغال سنگ دو برابر شد و این امر باعث شده قیمت تمام شده زغال سنگ بالا برود و مشکلاتی از این دست به وجود آمد.
وی افزود: با پیگیری های دولت و نمایندگان استان کرمان به ویژه نمایندگان که در حوزه انتخابی آنها معادن زغال سنگ وجود داشت تعهدات نسبت به کارگران در پایان سال گذشته پرداخت شد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه مشکل اصلی زغال سنگ این است که مصرف و تولید یک متولی دارد، ابراز داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم تولیده کنند و هم مصرف کننده زغال است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تنها کاری که در زمینه زغال انجام گرفت پرداخت مقداری از معوقات کارگران زغال سنگ بود، گفت: صنعت زغال ایران طی 20 سال گذشته از تکنولوژی روز جهان عقب افتاده و قیمت تمام شده زغال در ایران بالا رفته است.
وی عنوان کرد: کارگری بودن صنعت زغال فعلی باعث شده نتوانیم با جاهای دیگر رقابت کنیم و به همین دلیل بعضی از شرکت های مصرف کننده زغال یا کوک رغبت دارند واردات داشته باشند و در یک مقطعی واردات خیلی صورت گرفت و به همین دلیل زغال ما مشکل پیدا کرده است.
رزم حسینی بیان کرد: معتقدم اگر حدود 200 میلیون دلار برای خرید تکنولوژی جدید در حوزه استخراج زغال هزینه شود قیمت تمام شده کاهش می یابد و ما آمادگی داریم از طریق صندوق توسعه ملی این مبلغ را در شرکت های زغال سنگ قرار دهیم.
وی تصریح کرد: هنوز در استان کرمان در زمینه زغال سنگ ذخایر بسیار خوبی داریم و خیلی از این منابع برداشت نکرده ایم و طی 50 سال اخیر هر چه برداشته کرده ایم در حد حفاری های سنتی بوده و نتوانسته ایم در عمق حفاری کنیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: امیدواریم کارخانه زغال سنگ کوره بلند شرکت میتکو تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد چرا که در نتیجه آن بخشی از مشکل زغال سنگ استان کرمان حل خواهد شد.
رزم حسینی تا کید کرد: از اول انقلاب تا قبل دولت یازدهم متوسط ایجاد شغل در کشور 23 هزار و802 مورد بود و در دولت نهم و دهم متوسط ایجاد شغل در استان کرمان 12 هزار و 500 مورد بود. در دولت یازدهم از 30 هزار شغل شروع کردیم و تا سال گذشته این آمار به 40هزار شغل رسید.
وی تصریح کرد: استان کرمان اگر بخواهد به یک نقطه تعادلی در زمینه شغل برسد باید سالی 70 هزار شغل ایجاد کند و در حالی که حداکثر ظرفیت ایجاد شغل در استان کرمان بین 40 الی 50 هزار مورد با وضعیت فعلی است.
رزم حسینی گفت: برای ایجاد اشتغال در استان کرمان باید سالی 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی ادامه داد: زمینه سرمایه گذاری در سطح استان کرمان را باید با ایجاد همدلی، وحدت و تعامل به وجود آوریم و هر کس برای سرمایه گذاری وارد استان می شود و به هر جا مراجعه می کنند فکر کنند می خواهند ان را جذب کنند که در این استان سرمایه گذاری کند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید فضای وحدت آمیز و تعاملی در کرمان ایجاد شود تا هرسرمایه گذاری که به استان وارد می شود احساس کند مسئولان استانی به دنبال کمک به او هستند، اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا اقداماتی با حضور معین های اقتصادی صورت گرفته و امیدواریم این کار با سرعت هرچه بیشتری ادامه پیدا کند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه کرمان استانی معدنی و گردشگری است، افزود: در زمینه معادن فضای خیلی خوبی در استان وجود دارد و سه چهار کمپانی بزگ ملی که اساس آنها در استان کرمان است در حوزه اکتشافات کار خود را شروع کرده اند.
استاندار کرمان بیان داشت: پهنه های اکتشافی که در این دولت اکتشاف شده از اول انقلاب تاکنون کشف نشده بود و معادن جدیدی در شرق و جنوب استان کشف شده که کارهای مطالعاتی بر روی آنها در حال انجام است.
وی تصرح کرد: در جنوب استان هیچ وقت مس نداشته ایم اما در این دوره در آنجا کاتد مس داریم که توسط دو بخش خصوصی در حال استخراج است و ظرفیت معدنی استان در حال افزایش است.
استاندار کرمان بیان کرد: کشور ما جزء 18 اقتصاد برتر جهانی است و جزء کشورهای هستیم که سالانه بین 80 تا 100 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی آنها افزایش پیدا کرده است.
رزم حسینی افزود: بنیه های اقتصادی ایران قوی است و کمتر کشوری مانند ما وجود دارد که این همه تحریم شود و در اطراف آن جنگ و نزاع باشد ولی این کشور همچنان سرپا، موفق و در حال پیشرفت باشد.
وی با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته در سطح استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه داشته ایم، ادامه داد: در استان کرمان در دولت یازده تاکنون 23 هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه داشته ایم و در مردادماه سال جاری از رئیس جمهور برای افتتاح 10 میلیارد تومان پروژ در سطح استان دعوت کرده ایم.
رزم حسینی عنوان کرد: در فروردین ماه امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح پروژه جدید داشته ایم و این نشان می دهد که ظرفیت استان کرمان بالا است.
استاندار کرمان بیان داشت: تجمعات به حق کارگری در سطح استان کرمان داشته ایم و در شورای تامین استان و تامین شهرستان ها ابلاغ کرده ایم شما حق ندارید با کسی که معترض به حق هستند قهرآمیز برخورد کنید کارگر باید حرفش را بگوید و کارفرما بشنود و جواب بدهد.
رزم حسینی بیان کرد: یکی از کارهایی که در تنها در کرمان انجام شد و در هیچ یک از استان ها انجام نشد همین گفتمان بود.
وی افزود: کارگر که مشکل پیدا کرد باید مدیرعامل جواب دهد چرا فرماندار، شورای تامین و نیروی انتظامی باید جواب بدهد.
استاندار کرمان گفت: تجمع های نارضایتی در استان کرمان در سال گذشته نسبت به سال ما قبل خود 15 درصد کاهش پیدا کرده است و حتما باید کارگر به حق خود برسد و کارفرما موظف است مطالبه به حق آنها را جواب دهد و ما مدافع حقوق کارگر هستیم و اجازه نمی دهیم که حقی از آنها ضایع شود.
رزم حسینی عنوان کرد: ما سعی کرده ایم با روحیه تعاملی، وفاق مدار، احترام و عزت با معترضان که به حق هستند در هر حوزه ای که مشکل دارند برخورد کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/24698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان