کرمان رصد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه شهرهای استان کرمان سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - قطع امید بشریت از مجامع بین المللی،پاسداشت روز معلم و کارگر،ترویج موسیقی مساوی با تضعیف انقلابی گری و ضرورت میدان دادن به جوانان از جمله محورهای مورد تاکید امامان جمعه شهرهای مختلف استان کرمان در نماز جمعه این هفته است .
*کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مجامع و سازمان های بین‌المللی برای دفاع از مظلومان شکل گرفتند، اما وظیفه خود را انجام نمی دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: وقت آن رسیده که بشر از سازمان‌های بین‌المللی قطع امید کند.
وی به میلاد امام زمان(عج) نیز اشاره کرد و ادامه داد: این روز به نام سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است و تلاش تلاش خالصانه و مضاعف این عزیزان شبیه روزه گرفتن است و به همان اندازه مهم و تاثیرگذار است.
وی همچنین روز کارگر را گرامیداشت و عنوان کرد: دولتمردان باید علاوه بر اینکه حقوق درستی برای کارگران تصویب می‌کنند، در مراکز دولتی و خصوصی نظارت کنند تا این میزان به خوبی به آنها پرداخت شود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اسلام کارگر را ارزشمند می‌داند، چه ارزشی بالاتر از اینکه پیامبر دست کارگر را می‌بوسد و خداوند نیز آن را با رزمنده‌ای که در میدان جنگ می‌رزمد، همسان دانسته است.
وی اضافه کرد: این قشر در جامعه بسیار آسیب‌پذیر است، آنها با اینکه بسیار زحمت می‌کشند، اما در اداره زندگی خود می‌مانند.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، جوانان را چرخ فعال کشور دانست و اظهار کرد: جوانان در کشور ما نقش تحول را بر عهده داشته‌اند و هر زمانی که بحرانی کشور را تهدید کرده این جوانان بودند که شتافتند و کشور را نجات دادند، نمونه کامل آن را می‌توانیم در دفاع هشت ساله دفاع مقدس ببینیم.
امام جمعه کرمان با گرامیداشت روز معلم به نقش معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) نقش معلم را مانند نقش انبیای الهی دانستند و این نشان‌دهنده نقش بسیار رفیع آنها در ساختن جامعه است.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: سعادت و شقاوت از مدرسه آغاز می‌شود به همین دلیل است که نقش معلم بسیار مهم و ارزشمند است، اسلام برای معلم ارزش قائل شده و آن را ارج نهاده است.
7440/ 5054
**جیرفت
امام جمعه جیرفت گفت: ترویج موسیقی در جامعه سبب تضعیف روحیه انقلابیگری و شهادت می شود.
به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت ضمن تبریک روز جوان و سربازان گمنام، افزود: موسیقی یعنی سست کردن روحیه انقلابی در جامعه از این رو نباید این فرهنگ غلط در جامعه ترویج پیدا کند.
وی بیان کرد: مدیران جامعه باید مساجد را دغدغه خود قرار دهند نه اینکه به بهانه نشاط در جامعه اجرای موسیقی را دغدغه داشته باشند.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ موسیقی در جامعه همان حرکت موریانه ای دشمن برای تضعیف روحیه انقلابیگری و شهادت است.
وی ادامه داد: در زمان جنگ جوانان هیاتی و مذهبی و مداحان در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و امروز هم اگر کشور نیاز به مقاومت داشته باشند دوباره این جوانان از کشور دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: نشاط واقعی در جامعه یعنی ارتباط با خداوند و این نشاط از طریق تقویت روحیه مذهبی انجام می شود.
امام جمعه جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، موسیقی در زمینه های حلال، حرام و ترویج موسیقی می باشد که نباید این فرهنگ در جامعه ترویج پیدا کند چرا که این فعالیت بر خلاف مذاق اسلام است.
وی تصریح کرد: انجام سفر های گردشی به کشورهای خارجی که آلوده به گناه هستند سبب تضعیف روحیه شهادت طلبی می شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود این سفرها اسراف است.
7429/7450/
**بردسیر
امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه این هفته بردسیر گفت: یکی از بزرگترین نعمت های جمهوری اسلامی وجود جوانان است‌ و بهتر است مسئولان از این نعمت در مدیریت ها و عرصه های مختلف استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: هر کجا که مسئولان کار را به جوانان واگذار کرده اندثمرات مطلوب ان را دیده اند و هر کجا این امر مهم را نادیده گزفته اند دچار زیان شده اند یا پیشرفتی رخ نداده است.
وی ادامه داد: ستاد نمازجمعه بردسیر یکی از مصداق های حضور جوانان است که بیش از یکصد جوان به صورت داوطلبانه در آن فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه جوانان بردسیر به صورت خودجوش نشست های هفتگی دارند و برنامه های فرهنگی و مذهبی شهر را اداره می کنند‌ افزود: ستاد نماز جمعه بردسیر از این لحاظ در کشور بی نظیر است.
تارم خدشه بر اقتدار نیروی انتظامی را محکوم کرد و افزود: دشمن تعمدا اقتدار نیروی انتظامی را می شکند تا بتواند به اعمال خلاف و ایحاد ناامنی دامن بزند و کشور را آسیب پذیر کند.
وی با بیان اینکه اشتباه و سهل انگاری در هر جا قابل تصور است و امر غیرممکنی نیست، گفت: اجازه حمله و توهین به نیروی انتظامی را نمی دهیم و دست تلاشگران امنیت کشور را ائم از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج را به گرمی می فشاریم.
امام جمعه بردسیر کشورهای اسلامی را به حفظ استقلال و رعایت شان اسلامی بودن دعوت کرد و گفت: شایسته نیست کشور اسلامی برای کوچکترین امورش وابسته به بیگانه باشد و حتی با صدای انفجاری ذلت باز به پایگاهای نظامی آمریکا متوسل شود.
وی از عربستان خواست به جای حمله به همسایگانش و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع، با کشورهای اسلامی منطقه متحد شود و دست دوستی بسوی جمهوری اسلامی دراز کند.
وی توان ایران را برای حفظ امنیت منطقه کافی دانست و گفت: بجای تکیه بر بیگانگان، بیایید به کشورهای اسلامی تکیه کنید و شان اسلامی بودن خود را مخدوش نکنید.
وی گفت: خروج آمریکا از منطقه موجب ثبات و امنیت و وجودش باعث ناامنی و دامن زدن به کشتار و نفاق است.
7421
*رفسنجان
امام جمعه موقت رفسنجان گفت: دشمن می خواهد اعتقاد و باورهای جوانان را از جوانان ما بگیرد و الگوهای نامناسب را در جامعه ما ترویج کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: باید در رفتارها و کردارهایمان از فرهنگ اصیل اسلامی الگو بگیریم و فرهنگ غرب را الگوهای نامناسب و خانمانسوز بدانیم.
وی تصریح کرد: چه خوب است جوانان ما الگوهای خوب همچون حضرت علی اکبر(ع) و شهدا را الگوی خود قرار دهند شهدا رفتند تا امنیت برای کشور ایجاد شود .
وی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: امروز جوانان ما افتخارات کشور هستند لذا دشمن در صدد از دست رفتن روحیه جوانان است جوانان باید ترفندهای دشمن را بشناسند و مسئولان هم باید از ظرفیت جو انان و نخبگان در انجام مسئولیت های مهم و اساسی استفاده کنند و به فکر رفع معضل بیکاری جوانان که سرمایه های اصلی کشور هستند ،باشند.
حجت الاسلام محی الدینی به روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو سازی ما برای ساخت خودرو باید استانداردهای جهانی را به کار گیرند و بر ایمنی انسانها تلاش کنند و باید رعایت نکات ایمنی در جاده ها و مسافرتها ایجاد شود تا منجر به فوت و جرح و آسیب نشود.
وی روز شوراهای اسلامی را گرامیداشت و گفت: وظیفه شوراهای اسلامی اداره امور شهرها و روستاها است و باید برنامه های کلان شهرها را برای داشتن شهر و روستایی خوب و زیبا اداره کنند.
محی الدینی ادامه داد: همچنین رهبری توصیه کردند که شوراها را محل تسویه حساب حزبی و جناحی و باندی قرار ندهید و انگیزه های جناحی و حزبی شوراها را عرصه تاخت و تاز خود قرار ندهید.
وی به فرا رسیدن روز کار و کار گر اشاره کرد وگفت: کار مایه شخصیت انسان است و از آموزه های دینی و اسلامی ما کار و تلاش است استقلال هر کشوری به کار و کارگر است اگر کارگران تقویت نشوند قطعا ضربه خواهیم خورد لذا نامگذاری سال به عنوان حمایت از کالای ایرانی به منزله حمایت از کارگر است .
7433/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/24740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات