کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل اطلاعات استان کرمان :

امنیت پایدار در استان کرمان نتیجه وفاق عمومی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان- مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت : در سایه وفاق عمومی و همگرایی مردم و مسئولان، امنیت پایدار در استان حکمفرماست و دستگاه امنیتی نیز بر مسایل اشراف کامل دارد.
به گزارش ایرنا ،مدیرکل اداره اطلاعات استان کرمان بمناسبت میلاد حضرت امام زمان و هفته سربازان گمنام آن امام (عج) طی نشست خبری رویکردهای این نهاد مردمی امنیتی را تشریح کرد.
* وزرات اطلاعات برخاسته از بطن جامعه است
مدیرکل اطلاعات گفت : سربازان گمنان حضرت امام زمان (عج ) خود را متعلق به مردم می دانند و مقابله با مخلان امنیت بمنظور فراهم نمودن امنیت پایدار سرمایه گذاری و آسایش مردم را در اولویت کاری خود می دانند .
وی به تفاوت ماهیتی سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی با دیگر سیستم های اطلاعاتی رایج در دنیا پرداخت و گفت : سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم است و بر مردم تکیه دارد در حالی که سیستم های اطلاعاتی غربی عمدتا خود را جریانی، حزبی و فردی می دانند و خود را خدمتگزار مردم نمی دانند.
**محور حرکت در وزارت اطلاعات شرع و قانون
وی محور حرکت در وزارت اطلاعات را شرع و قانون عنوان کرد و گفت: تمامی فعالیت ها براساس مبانی اعتقادی و شرعی انجام می گیرد ولی سایر سرویس های اطلاعاتی بخصوص در دنیای غرب این کار را انجام نمی دهند.
وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات بر مبنای قانون حرکت می کند و مبنای حرکت و فعالیت ما قانونمداری و پرهیز از قانون گریزی است.
وی افزود: وزارت اطلاعات بر محور اخلاق فعالیت می کند و اخلاق مداری اسلامی اولویت نخست ماست در حالی که در سرویس اطلاعاتی غرب، چنین نیست.
وی وزارت اطلاعات را مجموعه ای مستقل و فراجناحی خواند و گفت: در قانون تاسیس وزارت هم این موضوع آمده است و امام راحل(ره) نیز فرمودند استقلال وزارت حفظ شود.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان بیان کرد: وزارت اطلاعات در خدمت همه مردم و سایر افراد در حوزه های امنیتی است و از همگان می خواهیم که در راستای موارد و مباحثی که ذکر شد با این مجموعه همکاری کنند.
**تقدیر از همراهان سربازان گمنام
وی در بخش دیگری با تبریک این ایام به اعضای شورای تامین و قاطبه مردم بخصوص خانواده های معزز شهدای گمنام این وزراتخانه و قدردانی از همسران و فرزندان سربازان گمنام که با همراهی و تحمل سختی ها در اجر گمنامی آنان شریک هستند به برخی ویژگی های سربازان گمنام اشاره کرد.
**ویژگی های سربازان گمنام
وی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) و اعضای جامعه اطلاعاتی دارای ویژگیهای خاص از جمله ولایت پذیری و تبعیت محض از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ، انقلابی بودن ، مردمی بودن و مورد اعتماد عمومی بودن وزارت طلاعات و ارتباط مستمر با اقشار مختلف مردم و رعایت الزامات شرعی ، اخلاقی و قانونی در فعالیت های اطلاعاتی - مزین بودن به نشان مقدس گمنامی و سخت کوشی و مجاهدت شبانه روزی هستند.
وی گفت : اداره کل اطلاعات با همراهی و هم افزایی اعضای شورای تامین استان و شهرستان ها و مجموعه جامعه اطلاعاتی استان نسبت به برقراری و ایجاد امنیت تعهد و وظیفه اصلی را دارد.
وی ادامه داد: با بهره گیری از همه ابزار و توان خود و با ایجاد اشراف و تسلط اطلاعاتی بر بسترها و عوامل ناامنی ؛ در راستای تحقق امنیت پایدار و احساس امنیت عمومی تلاش داریم .
** رضایتمندی مردم و مسئولان از امنیت موجود
مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت :در سال های گذشته تعداد زیادی از باندها و عوامل ناامنی در سطح این استان مورد ضربه قرار گرفته که رضایتمندی مردم و مسئولان را در پی داشته است و بهبود مؤلفه های امنیتی و برتر شدن استان در سال گذشته مؤید این موضوع است.
وی گفت :این اداره کل در طی سنوات اخیر با همراهی سایر حوزه های امنیت در راستای انجام اقدامات مقابله ای در مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی از قبیل زمین خواری ، قاچاق کالاو ارز، و ... فعالیت ها و اقدامات مؤثری داشته است .
وی گفت : به کسانی گاها به دنبال اخلال در امنیت و آسایش مردم هستند و یا با تحریک بیگانگان قصد ایجاد هرگونه ناامنی و اخلال در روند امور عادی و بنیان های ارزشی مردم را داشته باشند هشدار داده می شود که با قاطعیت با آنان برخورد شده و اجازه هیچگونه تحرکی به آنها داده نخواهد شد.
**هشدار به افراد سابقه دار متواری
وی اضافه کرد: همچنین به افرادی متواری که از قبل دارای سابقه شرارت و ناامنی بوده اعلام می شود با مراجعه به دستگاه های مسئول و معتمدین استان می توانند با برخورداری از رأفت اسلامی ، درخواست اخذ امان نامه ارائه کنند تا در کمیسیون اعطای امان نامه که دبیرخانه آن در اداره کل اطلاعات است مورد بررسی و اعلام نظر قرار گیرد.
** رویکردهای اداره اطلاعات استان کرمان
وی ممانعت از نفوذ بیگانگان ، اطلاع رسانی به موقع و ارائه تحلیل های هدفمند به سیستم تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور ،تلاش مستمر و پیگیری برای شناسایی و خنثی سازی تحرکات سرویس های اطلاعاتی حریف را از جمله رویکردها عنوان کرد .
وی یکی از مهمترین و اصلی ترین رویکرد دستگاه اطلاعاتی را بهره گیری از توان امت حزب الله و مردم برشمرد که در برقراری امنیت موجود نقش انان بسیار مهم و غیر قابل انکار است .
وی ضمن تشکر از افرادی که گزارشات مشکوک امنیتی را به اعضای جامعه اطلاعاتی ارسال می کنند ،تقاضا کرد همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند :"همه شما باید سازمان اطلاعاتی باشید"، توجه نموده و تمام موارد مشکوک را به ستاد خبری ها منعکس کنید.
**اقدامات سربازان گمنام در تحقق اقتصاد مقاومتی
مدیرکل اداره اطلاعات استان کرمان از اقتصاد به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت و امنیت ملی هر کشور نام برد و افزود:مقام معظم رهبری نیز با اشراف بر این مساله طی چند سال اخیر برای ایجاد حساسیت در دولتمردان و مردم ، عمده شعارهای سال را با رویکرد اقتصادی تعیین نموده اند و شعار مقاوم کردن اقتصاد نیز با هدف کاهش آسیب پذیری کشور در قبال توطئه ها و تلاطم های اقتصادی جهانی اعلام شده است .
وی گفت:به دلیل وجود استعدادها و امکانات تحقق اقتصاد مقاومتی، استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب گردیده و جامعه اطلاعاتی استان در راستای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی ،ادامه حمایت از دست اندرکاران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی ،نظارت بر اجرای صحیح اهداف ترسیمی و صیانت از حوزه های فعال در این زمینه به ایفای نقش و وظیفه پرداخته و فعالانه در این زمینه حضور دارد.
وی ادامه داد: ولی نقطه مهم و اساسی در راستای موفقیت اقتصاد مقاومتی نقش برجسته مردم استان در اجرا و همراهی است که با تقسیم استان به مناطق هشت گانه و تعیین معین های استانی ، مردم نیز مشارکت و فعالیتهای مناسبی را داشته اند ولی توصیه ما این است که حضور مردم در تمام طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان پررنگ تر شده و به عنوان رکن اصلی موضوع نقش ویژه خود را پررنگ تر بازی کنند تا در سال جاری شاهد رشد غیرقابل انکار در حوزه اقتصاد مقاومتی استان و الگوی دیگر استانها باشیم .
وی به اهمیت سرمایه گذاری و رونق آبادانی در منطقه پرداخت و افزود:یکی از وظایف جامعه اطلاعاتی ؛ ایجاد آرامش و امنیت برای سرمایه گذاران است که به آن اشاره رفت و به همه دلسوزان در داخل و خارج کشور که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند اعلام می شود ،تضمین امنیت آنان بر عهده دستگاههای اطلاعاتی بوده و با طیب خاطر می توانند در استان سرمایه گذاری نمایند.
** وفاق ملی پایدار مد نظر سربازان گمنام
وی گفت : انتظار می رود با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان نظام و درک شرایط فعلی ، تمامی مدیران استان ضمن وفاق ملی و لحاظ نمودن منافع مردم استان و روحیه خستگی ناپذیر ، خدمات ملموس و قابل رؤیت به مردم ارائه کنند.
وی از مدیران خلاق و دلسوزی که فعالانه از طرح های اقتصاد مقاومتی در استان حمایت و شبانه روز فعالیت می کنند قدردانی کرد و اضافه کرد:از مردم فهیم استان در خواست دارم مدیرانی که در شرایط فعلی به صورت جهادی برای تحقق کارهای نشدنی گام برنداشته و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی احتمالا کم توجه وکم کار هستند را به این اداره کل و دستگاه های نظارتی معرفی و قطعا در این رابطه با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
**تاکید بر همکاری بیشتر مردم با ستادهای خبری
وی از مردم خواست تا هرگونه باند فسادآفرین اقتصادی که به سرمایه گذاری در استان و اعتماد مردمی ضربه می زنند را به ستاد خبری ها معرفی نمایند .
مدیرکل اداره اطلاعات استان در خصوص جامعه اطلاعاتی هم گفت : این مولفه مانند سیستم عصبی کشور است که باید بلافاصله تمامی موارد و مسائل مخصوصا مباحث ضد امنیتی را قبل از آسیب رساندن به پیکره نظام شناسایی ،منعکس و دفع نماید.
وی گفت : مطابق منویات مقام معظم رهبری ، وزارت اطلاعات مرکز ثقل جامعه اطلاعاتی به شمار می آید و لذا جامعه اطلاعاتی با همپوشانی و هم افزایی مثال زدنی برای ضربه زدن به اهداف دشمنان ، اقدامات بسیار مؤثری انجام داده و با سرویس دهی هدفمند و مستمر به یکدیگر ، برگزاری نشست های مشترک و تقسیم کار بین دستگاههای عضو جامعه اطلاعاتی شاهد امنیت پایدار و قابل توجه در استان هستیم .
** نقش مهم حراست ها در دستگاهای اجرایی
وی نیز به نقش حراست ها در دستگاه های اجرایی استان و نوع ارتباط و جایگاه آنها در تشکیلات اطلاعاتی پرداخت و گفت :واحدهای حراست در دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات عمومی جزو مجموعه هایی است که پس از انقلاب شکل گرفت و کارکرد نهادی دارد ، به معنای تشکیلات برآمده از بطن انقلاب که برای حفاظت و پاسداری از ارزشها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است .
وی گفت :کسانی هم که در حراست ها اشتغال دارند به لحاظ صلاحیتی و انگیزه و اعتقاد به جمهوری اسلامی و ولایت جزو بهترین ها می باشند و ظرفیت بسیار زیادی برای تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی کشور بوده که در همه شرایط به ویژه شرایط خاص و بحرانی در حفاظت و حراست از اطلاعات ، اسناد و اماکن و اموال بیت المال و همچنین مقابله با توطئه های دشمنان نقش برجسته ای ایفا می کنند.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان از زحمات کارکنان حراست که تأثیرات بسیار مثبتی بر فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در دستگاه ها از خود به جا گذاشته اند تقدیر کرد.
** ارزیابی از سرویس های اطلاعاتی دشمن
وی به ارزیابی نقش و فعالیت بیگانگان و دستگاه های اطلاعاتی پرداخت و گفت: بیگانگان و در رأس آنان آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و برخی دول غربی و عربی با استفاده از تمام ابزار و امکانات دنبال ایجاد ناامنی ، بحران آفرینی، سیاه نمایی و ایجاد یاس و نارضایتی در مردم به هر حربه و بهانه ای هستند.
وی گفت : این دستگاههای امنیتی دشمن با استفاده از عناصر فریب خورده داخلی و زباله های فراری و خارجی و تبلیغات حجیم و اغوا کننده رسانه ای از هیچ تهدیدی فروگذار نمی کنند .
وی ادامه داد:سرویس های اطلاعاتی این کشورهای متخاصم به شدت فعال هستند و اقدام به طراحی سناریوهای مختلف می کنند ، که به حمدالله با اشراف و تسلط اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ، با توطئه های آنها مقابله شده و خواهد شد .
**انتظارات سربازان گمنام از مردم فهیم و همیشه در صحنه
وی گفت : انتظار می رود مردم فهیم ما که طی 40 سال پس از انقلاب اسلامی همواره توطئه ها را خنثی نموده اند با دشمن شناسی دقیق و بی توجهی به تبلیغات مسموم آنان در فضای مجازی و حقیقی دشمنان را نا امید و سر گردان کنند.
وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با کارکنان وزارت اطلاعات و تاکید معظم له بر صلاحیت ها پرداخت و افزود:موضوع تعیین صلاحیتِ مشاغل حساس و کلیدی یکی از مأموریت های تشکیلات اطلاعات- امنیتی می باشد.
وی گفت : با توجه به اهمیت موضوع به ویژه نفود عناصر وابسته و مساله دار در مناصب و مشاغل حساس و یارگیری در بین مسئولان دستگاههای مختلف ، لذا توجه به احراز صلاحیت مدیران مشاغل حساس و انتصاب در مصادر امور ضروری می باشد و اداره کل اطلاعات استان با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و ارتقای سلامت اداری ، تقویت و ارتقای احراز صلاحیت مدیران و مشاغل حساس را در دستور کار دارد.
**تبدیل تهدیدات شبکه های اجتماعی به فرصت
وی همچنین تهدیدات شبکه های اجتماعی را یاد آور شد و گفت : به خوبی می دانیم امروزه فضای مجازی در کنار محاسن و فرصت هایی که در اختیار کاربران و عموم مردم قرار داده ؛ به همین میزان و شاید بیشتر از آن دارای تهدیدات و آسیب پذیری هایی می باشد .
وی گفت : دشمنان و معاندین با استفاده از این ابزار در جهت تغییر نگرشهای ارزشی اعم از ملی و دینی ، ترویج بیگانگی و بی هویتی و خود باختگی ، تضعیف اراده مردم خصوصا جوانان ، تلاش جدی دارند و اگر با برنامه ها و سیاست های دشمنان در فضای مجازی آشنا نباشیم مطمئنا ، از تهدیدات آنها در امان نخواهیم بود که خانواده ها و دستگاههای متولی در این خصوص مسئول بوده و باید نظارت لازم را داشته باشند.
** انتظار بیشتر از مردم در همراهی سربازان گمنام
وی در خاتمه انتظارات خود از جامعه و مردم را برای مقابله با دشمنان اعلام کرد و گفت :ما وسط میدان جنگ اطلاعاتی با دشمنان هستیم و آنان از همه امکانات برای ضربه زدن به نظام بهره گیری می کنند بنابراین تنها پشتوانه ما مردم فهیم استان هستند و تقاضا داریم با بصیرت و دشمن شناسی و همکاری مؤثر و درک شرایط زمانی بیشتر از قبل به دستگاه های اطلاعاتی با ارائه گزارشات امنیتی کمک کنند .
وی ادامه داد: توصیه دوم اینکه منافع ملی در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... بر منافع فردی ، گروهی و جناحی تقدم دارد از این رو لازم است مردم و مسئولان حمایت همه جانبه را به عمل آورده و بهانه ای به معاندین برای هرگونه سوءاستفاده ندهند.
وی گفت : بعضی از مسئولان به دلیل اینکه مسئول نظام هستند نمی توانند از امکانات گوناگون اداری برخوردار شده و در بیت المال دخل و تصرف و اشرافی گری نمایند بنابراین انتظار داریم هرگونه سوء استفاده احتمالی با ذکر مصادیق را مردم فهیم به ستاد خبری ها و یا حراست ادارات اعلام نمایند .
** تاکید بر پاسخگویی مدیران دستگاههای اجرایی
وی مسئولیت پذیری ، پاسخگویی و حل مشکلات مردم را از وظایف اصلی مدیران عنوان کرد و اظهار داشت : مدیرانی که توجه ویژه به وظایف و مأموریت های خود نداشته باشند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و از مدیران خدوم نیز تقدیر خواهد شد.
**سربازان گمنام برای استمرار امنیت پایدار تا پای جان ایستاده اند
مدیرکل اداره اطلاعات استان هم در خاتمه گفت : مساله نفوذ دشمنان و بیگانگان در ابعاد مختلف خصوصاً در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی بسیار مهم و حیاتی بوده و انتظار داریم که آحاد مردم استان با حساسیت به آن توجه کرده و با ارائه موارد مشکوک و مظنون ، خادمان اطلاعاتی خود را یاری نمایند و دستگاه های اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) هم تا پای جان در راستای برقراری امنیت پایدار در استان در کسوت گمنامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نخواهند کرد .
5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/26861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل