کرمان رصد

آخرين مطالب

نظرات احزاب سیاسی استان کرمان از اقتصاد مقاومتی سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست صمیمی با استاندار کرمان به ارایه نظرات خود در خصوص اقتصادمقاومتی پرداختند.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، امینی دبیر حزب کار شهرستان کرمان شامگاه 17 اردیبهشت‌ماه در نشست موضوعی دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی با محوریت اقتصاد مقاومتی خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: آماری از طرح‌هایی که در استان آغاز شده است، بیان کرده‌اید، سوال این است تا کنون چند پروژه به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: آمار و گزارشی از تعداد اشتغال در چند سال اخیر مطرح می‌کنید باید تعداد افرادی که در این دولت بیکار شده‌اند را نیز اعلام کنید.
دبیر حزب کار شهرستان کرمان تصریح کرد: اکنون همه تولیدات صنایع استان به خارج از استان می‌رود و کالای مورد نیاز استان از جاهای دیگر خریداری می‌کنیم همچنین بسیاری از وسایل که در ادارات دولتی استفاده می‌شود خارج از استان خریداری می‌کنند.
سجاد صفاخانی عضو حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان در این جلسه به نقد گزارشات رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت و عنوان کرد: میزان صادرات را براساس نرخ دلار مقایسه کنید و اینکه بیان کنید در سال 92 این میزان دلار صادرات داشته و اکنون این مقدار دلار صادرات داشته‌ایم لذا باید براساس نرخ دلار میزان رشد صادرات را اعلام کنید.
عضو حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان با بیان این مطلب که آماری که از صادرات ارایه می‌دهید چه میزان مربوط به خام فروشی و صنعتی است، تصریح کرد: به‌طور مثال سطح ورزشی قبل از انقلاب را بعد از انقلاب مقایسه می‌کنید آیا آهنگ رشد در نظر گرفته‌اید همچنین آهنگ رشد استان را با استان‌های دیگر کشور مقایسه کرده‌اید.
همچنین تیموری عضو انجمن اسلامی معلمان استان کرمان اظهار کرد: در بخش کشاورزی استان کرمان دچار کم آبی است، سوال این است که چه میزان به آموزش کشاورزان برای استفاده بهینه از آب داده‌اید.
وی ادامه داد: از نظر اشتغال در بخش کشاورزی سرمایه خفته‌ای در زمین دارد آیا آموزش برای بهینه سازی داده شده است؟ همچنین اگر استان کرمان قابلیت گردشگری دارد، بنابراین باید نخبه‌های گردشگری را جذب کنید.
صابری عضو شورای مرکزی اصولگرایان نیز در این جلسه گفت: چه کسانی می خواهند برنامه های توسعه‌ای را اجرا کنند، ما باید راه حل‌ها و راهکارهایی برای رفع مشکلات بیان کنیم تا توسعه در مسیر درست قرار گیرد و فقط نباید به بیادن اشکالات پرداخت.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قلعه‌گنج اظهار کرد: کارهایی که در قلعه گنج انجام شده عمده‌تا در شهر قلعه گنج صورت گرفته است ضمن آنکه در جهت سرمایه گذاری خاص انجام شده است.
این فعال سیاسی استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ باید با اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ها داشته باشیم، اضافه کرد: باید تعریف جامع از اقتصاد مقاومتی بیان کنیم و امروز اگر کاری تا کنون شده است وظایف اصلی و ذاتی مسئولین بوده است، آیا اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی مثل کاهش واردات و افزایش صادرات صورت گرفته است و تا چه میزان این اقدام انجام شده است.
وی به ارایه پیشنهادات خود پرداخت و گفت: برنامه خود را براساس اهداف اقتصاد مقاومتی بازنگری کنید، برنامه ریزی ها و متخصصان براساس آمار و اطلاعات خوب انجام می‌دهند اما با کدام عوامل می‌خواهیم آن را اجرایی کنید؟ باید مدنظر داشت که اگر مجموعه عملیاتی چابک باشد، برنامه ها به هدف می‌رسد.
همچنین ایران‌نژاد عضو تشکل حزب اسلامی کار استان کرمان با بیان این مطلب که خانه احزاب را فعال کنید، بیان کرد: از ظرفیت همه دلسوزان واقعی استفاده کنید.
مصطفوی یکی د یگر از فعالان سیاسی استان به طرح سوالاتی پرداخت و اظهار کرد: یک سوم نقدینگی استان در اختیار موسسات بدون مجوز است.
تکلو یکی از فعالان اصولگرا در این جلسه اظهار کرد: محققق شدن شعار سال دوم بخش دارد که یک بخش آن دولت و دیگری مردم هستند اگر مردم از میزان منافع استفاده از کالاهای ایرانی برای کشور آگاه شوند حتما از کالاهای ایرانی استفاده خواهند کرد.
وی به راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال اشاره کرد و افزود: چند درصد اجناس شرکت‌های تعاونی ایرانی است لذا یک تیم نظارتی تشکیل داده تا بر اجناس آنها نظارت کنند.
این فعال سیاسی عنوان کرد: صلب اعتماد مردم از کالاهای ایرانی به دلیل کیفیت پایین اجناس ایرانی بوده است، لذا باید اداره استاندارد در این مورد با حساسیت بیشتری رفتار کند و در محل تولید و هم در زمان عرضه در مغازه‌ها استاندارد بودن کالاها را بررسی کند.
ابوسعیدی دبیر حزب اعتدال توسعه نیز در این جلسه خطاب به استاندار گفت: انتظار داشتم صحبت‌های همه احزاب در این جلسه حرف‌های سیاسی بزنند اما شاهد بودیم که همه درباره اقتصاد صحبت کردند و این نشان دهند ورود همه ارکان استان به مسایل اقتصادی است.
وی به فرازنشیب ها و توفیقات استان در 5 سال اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: همه گروه‌های سیاسی پذیرفته‌اند که دولت روحانی بر محور اقتصادی گذاشته است شاید مورد نظر برخی از گروه‌های سیاسی نباشد.
این فعال سیاسی از وجود همدلی بین ارکان استان کرمان سخن گفت و افزود: رهبران و نخبگان استان کرمان در حوزه کلان پشت سر یکدیگر هستند اما اخیرا هیجانات اجتماعی بوجود آمده است که می‌تواند آثار نامطلوبی در پیشرفت استان داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که رییس جمهور 1400 ایران شرایط بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: سال جاری سال سختی داریم و شاهد تهدیدات سیاسی، اقتصادی و نظامی در حوزه اطراف کشور هستیم.
ابوسعیدی ادامه داد: سال 97 سال تفکرات و سلیقه هیجانی نیست، بحث روحانی نیست، بحث نظام مطرح است و باید با هم متحد شویم و ناگزیر هستیم سال را با این روش پیش ببریم.
وی از ورود دادستان به عنوان مدعی العموم برای حمایت از کالای داخلی سخن به میان آورد و اظهار کرد: واقعیت این است که 85 درصد منابع اداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود و 15 درصد باقیمانده تعاثیرگذار نیست.
عرب‌زاده یکی دیگر از فعالان سیاسی استان گفت: اقتصاد مقاومتی به درستی متوجه نشده ایم یا اطلاعات ناقصی در این زمینه داریم.
وی ادامه داد: تزریق سرمایه تکنولوژی و نگاه فنی از بیرون انجام شده است اما ظرفیت های اجتماعی در این بخش ضعیف است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/26938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل