کرمان رصد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه شهرهای استان کرمان سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان - نقض برجام و قیام دنیا علیه استکبار از جمله محورهای مورد تاکید امامان جمعه شهرهای مختلف استان کرمان در نماز جمعه این هفته است.
* جیرفت :
امام جمعه جیرفت با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا گفت: اروپایی ها هم مانند آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند زیرا آنها منافع خود را بخاطر ایران به خطر نمی اندازند.
حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت افزود: اروپا که 380 میلیارد دلار مبالادات با آمریکایی ها دارد هرگز منافع خود را به ایران عوض نمی کنند.
وی به ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ارتباط با اروپاییان و آمریکا اشاره و تصریح کرد: زمانی به این ادبیات معظم له توجه می کنیم می بینیم این ادبیات باور دارد که طرف های مقابل قابل اعتماد نیستند.
وی ادامه داد: رهبری تاکید کردند تضمین محکمی از طرف مقابل گرفته شود و این به دلیل بی اعتمادی به این کشورهاست.
امام جمعه جیرفت به قرارداد نفتی با کشور انگلستان اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها در طول تاریخ قابل اعتماد نبودند و این در حالی است که جوانان ما می توانند این طرح را اجرا کنند.
وی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه مبارک فرصتی برای جمع آوری توشه برای آخرت است از این رو از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان فقرا را فراموش نکنیم و با کمک به فقرا ذخیره ای برای آخرت خود جمع آوری کنیم.
حجت الالام سعادت فر تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه اصلاح نگرش برای ادامه حیات است از این رو نگرش خود را در مقابل ولی امر زمان اصلاح کنیم و تا زمانی نگرش به ولایت عوض نشود ظهور امام زمان (عج) به تاخیر می افتد.
وی به جریان نفاق اشاره کرد و گفت: این جریان در ظاهر با ولایت است ولی در باطن بر اساس منافع خود با رهبری حرکت یا عدم حرکت می کند.
وی بیان کرد: جریان نفاق جام زهر را جرعه جرعه به حاکم اسلامی می نوشاند از این رو اگر مدیران جامعه ای منافق شوند ابهت و اقتدار رهبری را زیر سئوال می برند.
خطیب جمعه جیرفت گفت: در جریان برجام اولین هدف سال 92 رفع تحریم بود ولی امروز هدف از برجام حفظ عزت ملی است از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تمام مسئولان موظف هستند عزت ملی را حفظ کنند.
وی افزود: در سال 1384 تعلیق برنامه هسته ای و اعتماد سازی سبب افزایش تحریم ها شد ولی وقتی پیشرفت هسته ای زیاد شد آمریکا سر میز مذاکره نشست.
وی ادامه داد: وقتی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است چرا امروز دیگران باید برای ما شرط مشخص کنند.
حجت الاسلام سعادت فر ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: امیدواریم بزودی این رژیم نابود شود.
* سیرجان:
امام جمعه سیرجان گفت : دنیا باید علیه صهیونیست ها و آمریکا قیام کند و آنان را سر جای خود بنشانند
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی نیز گفت: در اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به بیت المقدس صهیونیست ها با همدستی آمریکا 70 نفر از جمله یک کودک هشت ماهه به شهادت رسیدند و 2 هزار و 900 نفر مجروح شدند و سئوال اینجاست که چرا جوامع بین المللی و کشورهای عربی و اروپایی در وقوع این همه جنایات سکوت می کنند؟
وی اوج گرفتن انتفاضه مردم فلسطین علیه صهیونیست ها و آمریکا را مبارزه موثر در پاسخ به اقدامات آنان دانست و افزود: این قیام ریشه ظلم صهیونیست ها را از جا می کند .
وی خروج آمریکا از برجام را به خاطر ایستادگی ملت ایران و مقابله با توطئه ها و مقاومت اعلام کرد و گفت: ملت ما از حق قانونی خود هم دفاع می کند و مشکل از رئیس جمهوری آمریکا است که هم می خواهد به ظلم و گستاخی خود ادامه دهد و هم با برجام در امور داخلی کشور ایران دخالت داشته باشد و حتی قدرت دفاعی که حق مسلم هر کشوری است از ما بگیرد و این است که هرگز ملت ایران زیر بار زور نمی رود.
* بردسیر:
امام جمعه بردسیر نیز گفت: سیاست ضعیف و اشتباه آمریکا موجب شد بار دیگر دنیا به مظلومیت و حقانیت فلسطین پی ببرد.
حجت الاسلام میثم تارم در نماز این هفته بردسیر افزود: اگر مدتی به دلیل جنگهای نیابتی و حضور داعش در منطقه و جنایات وهابی ها مساله فلسطین رنگ باخته بود بار دیگر نگاهها به سمت فلسطین برگشت و حقیقت این سرزمین اسلامی آشکار شد.
وی در ادامه گفت: تمام کشورها و ملتها با هر گرایش و آیینی، کشتار بی رحمانه مردم غزه و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کردند و این نشانه شکست سیاستهای خصمانه این کشور است.
حجت الاسلام تارم، تنها راه پیروزی فلسطین را مقاومت دانست و افزود: برخی کشورهای عربی که مزدور اسرائیل و نوکر آمریکا هستند همواره مانع وحدت فلسطینی ها می شدند، ولی امروز ملت فلسطین پی برده که باید متحد و یکدل، پایداری و مبارزه را تا پیروزی ادامه دهد.
خطیب جمعه بردسیر گفت: اروپا و گروه طرف مذاکره برجام در وضعیت جدیدی قرار دارند و اگر خواهان ادامه یافتن برجام هستند باید بدون اتلاف وقت تصمیم بگیرند و مواضع جدید خود را مشخص نموده و در عمل نیز اثبات کنند.
وی تصریح کرد: آمریکا از همان ابتدا نیز در برجام نبود و عهدشکنی و نقض پیمان می کرد.
حجت الاسلام تارم افزود: آمریکا بداند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هیچ غلطی نمی تواند بکند و توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.
وی گفت: توان نظامی ایران قوی تر از تصور آمریکاست‌ و همانطور که توانست با مشورتهایی که به سوریه داده بود، در زمانی اندک پایگاههای اسرائیل را هدف قرار دهد، برای مواجهه با هر گونه تهدید احتمالی نیز از آمادگی کامل برخوردار است.
وی از برخی اظهار نظرها و ایجاد تنشهای اقتصادی در داخل کشور انتقاد کرد و گفت: برخی ها در داخل کشور مواضعی اتخاذ می‌کنند که به نظر می رسد همسو با آمریکا بوده و به دنبال خیانت هستند.
وی ادامه داد: این افراد به دلیل منافع خودشان وضعیت بازار داخلی را آشفته می‌ کنند، و گرنه جمهوری اسلامی هیچ کمبودی در رفع مشکلات اقتصادی خود ندارد.
*ریگان :
** امام جمعه ریگان نیز هم در نماز این هفته جمعه این شهر به دیدار ولی امر مسلمین با شرکت کنندگان کنگره شیعه در علوم اسلامی اشاره و ابراز کرد: معظم له فرمودند امروز هر حرکتی که به اتحاد اسلامی بینجامد مبارک است و نیت دشمنان امروز ایجاد تفرقه است.
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی به روز جهانی جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چند سالی است که به بحث جمعیت کشور فرمایشاتی را در دیدارهایشان اعلام کردند.
وی بیان داشت: معظم له فرمودند فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است ما با خطاهایی که داشته ایم با بی دقتهایی که از ما سر زده یک برهه ای در کشور ما این مساله مورد غفلت قرار گرفت و امروز خطراتش را مشاهده می کنیم.
امام جمعه ریگان افزود: مقام معظم رهبری اظهار داشتند من بارها اعلام کرده ام که پیر شدن کشور و پیر شدن نسل جوان در چندین سال بعد از همان چیزهایی است که اثرش بعدا ظاهر خواهد شد و آن روز دیگر قابل علاج نیست.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه سیاست تک فرزندی و 2 فرزندی در گذشته و حال از سیاست های غلطی بوده که رشد جمعیت کشور را تهدید می کند اظهار داشت: امیدواریم خانواده ها در میزان رشد جمعیت کشور سهم بسزایی داشته باشند و نقش آفرینی کنند.
7421/3029/7442/7450/7429/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/27201/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش