کرمان رصد

آخرين مطالب

آیا می‌دانید در استان کرمان در هر شبانه‌روز چند نفر فوت و به دنیا می‌آیند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه منابع انسانی جوان، تحصیلکرده و متخصص یکی از لازمه های توسعه جوامع خواهد بود اظهار کرد: همواره پیشگیری مهمتر از درمان بوده و مسئله جمعیت در ایران نباید بصورت جزیره ای به یک اداره یا سازمان ارجاع شود بلکه همه جامعه متولی این امر هستند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "حمید ملانوری" در شورای راهبردی جمعیت به مناسبت ٣٠ اردیبهشت ماه هفته جمعیت با تاکید بر اینکه باید مسئله فراز و فرود در بحث جمعیت با برنامه بلندمدت مدیریت شود تصریح کرد: در این راستا باید به سایر عوامل تاثیر گذار در این فراز و فرود به صورت کارشناسی توجه شود ضمن آنکه برای ساماندهی جمعیت در ایران باید ابتدا امید و اعتماد را در جامعه افزایش داده تا شاهد افزایش جمعیت باشیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه منابع انسانی جوان، تحصیلکرده و متخصص یکی از لازمه های توسعه جوامع خواهد بود اظهار کرد: همواره پیشگیری مهمتر از درمان بوده و مسئله جمعیت در ایران نباید بصورت جزیره ای به یک اداره یا سازمان ارجاع شود بلکه همه جامعه متولی این امر هستند.
ملانوری با اشاره به اینکه داشتن جامعه ای سالم و پیشرفته در گروی جمعیت جوان و کارآمد است تصریح کرد: ساماندهی جمعیت در ایران نیازمند تعامل و مدیریت قوی در این زمینه است. ایران یک کشور جوان و نوپا می باشد که تهدیدات زیادی دارد و جمعیت جوان شرط پیشرفت این کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه آسیب شناسی جمعیتی در ایران باید در همه مناطق شهری و روستایی صورت پذیرد خاطر نشان کرد: تشکیل جلسات منظم و پیگیری های لازم در راستای جلوگیری از مهاجرت به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش جمعیتی، می تواند سطح نشاط و امید و انگیزه را درجامعه بالا ببرد.
براساس این گزارش "حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این جلسه با تشریح برنامه های یکصدمین سال افتتاح ثبت احوال در ایران اظهار کرد: برنامه های امروز سازمان در راستای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری می باشد.
وی با تشریح وضعیت امار جمعیتی استان کرمان گفت: پیک آمار جمعیتی استان کرمان در سال ٩٥ بین ٢٥ تا ٣٤ سال است که این مهم در سال ٩٠ بین ٢٠ تا ٢٩ سال و در سال ٨٥ بین ١٥ تا ٢٤ سال است که نشان از پیر شدن جمعیتی استان را دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت استان کرمان از ٣ میلیون و ١٨٨ هزار و ٢٥٣ نفر در سال ٩٥ به ٣ میلیون و ٢٣٤ هزار و ٤٣٨ نفر در سال ٩٦ رسیده است افزود: استان کرمان از لحاظ جمعیتی رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده ضمن آنکه نرخ رشد جمعیت در استان 1.4 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.
زین الصالحین با بیان اینکه بیشترین رشد جمعیت استان در شهرستان های رودبار، ریگان، نرماشیر و عنبرآباد است اظهار کرد: کمترین نرخ رشد جمعیت استان نیز در شهرستان های بردسیر، کوهبنان و بافت است.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان به امار ولادت و وفات در استان اشاره کرد و گفت: کل ولادت استان کرمان در سال ٩٦، ٥٩ هزار و ٧٣١ نفر بوده که نسبت به سال ٩٥، با کاهش ٥.٧ درصدی روبرو بودیم ضمن آنکه از این جمعیت، ٧١ درصد در مناطق شهری و ٢٩ درصد در مناطق روستایی بوده است.
وی با بیان اینکه ١٦٦ نفر در شبانه روز در استان کرمان متولد می شوند تصریح کرد: سن امید به زندگی در مردان استان 70.7 سال است که که نسبت به متوسط کشوری یعنی 71.7 سال پایین تر است ضمن آنکه این سن برای زنان استان، 73.2سال است که متوسط کشوری آن در حدود 74.3 سال است.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان به فوت شدگان استان نیز اشاره و تصریح کرد: فوت شدگان استان در سال ٩٦ نسبت به سال قبل آن 5.9 درصد افزایش پیدا کرده بود که بیشترین علل فوت استان کرمان به دلیل بیماری های قلبی و عروقی و دستگاه تنفسی بوده است.
زین الصالحین با بیان اینکه در سال 96 در مقابل تولد هر 100 زن، 105 مرد متولد و در مقابل فوت هر 100 زن، 135 مرد فوتی داشته ایم تصریح کرد: فروانی 5 نام اول دختر استان در سال 96 به ترتیب فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، حلما و نازنین زهرا بوده و از سوی دیگر فروانی 5 نام اول پسر استان امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد بوده است.
وی با اشاره به نرخ رشد 1.2 درصدی جمعیت ایران در سال 96 اظهار کرد: با ادامه روند کنونی با بحران جمعیت در سال 1429 روبرو خواهیم شد به طوری که پیش بینی شده است جمعیت سالمندان کشور در این سال با جمعیت زیر 15 سال برابری خواهند کرد و جمعیت کشور در سال 1480 به کمتر از 32 میلیون نفر خواهد رسید.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با بیان اینکه در 50 سال آینده به سمت کاهش جمعیتی در حال پیش روی هستیم اظهار کرد: به دنبال تشکل اتاق فکر با نخبگان استان و آسیب شناسی جمعیتی بصورت علمی هستیم زیرا عدم رشد اقتصادی، کمبود نیروی انسانی و آسیب های اخلاقی و تربیتی از عوامل این کاهش جمعیت در سطح کشور و استان خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/27268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت گلرنگ از 320 هکتار اراضی در کرمان

همایش دوچرخه سواری در روستای محمدآباد رزن

دو اتفاق مهم در سیرجان؛ حالا دیگر فوتبال 90 دقیقه نیست!

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم دستگیر شدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن