کرمان رصد

آخرين مطالب

تنور سیاست در کرمان داغ شد

صحبت های استاندار کرمان در خصوص استعفایش/ نه به گزینه های سیاسی سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - کرمان – خبر استعفای استاندار کرمان در حالی در فضای سیاسی کرمان پیچید که اکثر مسئولان استان غافلگیر شدند و به نظر می رسد طی روزهای آتی رایزنی های پشت پرده برای انتخاب استاندار جدید آغاز شود.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: علیرضا رزم حسینی با آغاز کار دولت یازدهم و بعد از کش و قوس های فراوان بین گروه های سیاسی مختلف به عنوان استاندار کرمان معرفی شد، وی که کمتر سابقه مدیریتی در کارنامه خود داشت برای مردم کرمان به این دلیل نا آشنا نبود که یکی از معدود استانداران بومی کرمان محسوب می شد. رزم حسینی رفته رفته بر استانداری کرمان مسلط تر شد و ایده های مختلفی با حضورش در کرمان مطرح کرد.
مثلث توسعه، مرمت بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری، جذب سرمایه، طرح همیار آب، توجه به اقتصاد مقاومتی، طرح های صنعتی و معدنی در راستای ایجاد چرخه های صنعتی و خلق ثروت به خصوص در جنوب کرمان از جمله مهمترین طرح هایی بود که وی مطرح کرد و جدا از اینکه هر کدام از این طرحها چقدر موفق بود اما گامهایی در هر یک از این طرح ها برداشت شد که در صورت عملی شدن می تواند کرمان را دگرگون کند.
مقابله با حاشیه نشینی، اصلاح الگوی کشت کشاورزی، مقابله با دیدگاه های سیاسی و توسعه عمران شهری کرمان و تلاش برای توسعه زیر ساختهای صنعتی به خصوص در زمینه مجتمع مس سرچشمه و گل گهر و فولاد در مناطق مختلف کرمان در راستای خلق ثروت و رفع محرومیت از دیگر اقدامات وی بود.
رزم حسینی ساختارشکنی هایی را نیز خواستار بود که می شد به تفویض اختیارات بیشتر به استانداران برای توسعه استانها اشاره کرد.
از سوی دیگر افت فعالیت های فرهنگی نیز یکی از مواردی بود که می شد در دوران ابتدایی دولت یازدهم تا سال جاری مشاهده کرد. به گونه ای که نمی توان از دستگاه های فرهنگی زیر نظر دولت کارنامه مثبتی را مشاهده کرد. از سوی دیگر هر چند وی شخصا با سیاست زدگی مخالف بود اما می شد حداقل در سطوح میانی مدیرتی دیدگاههای دوگان سیاسی را مشاهده کرد.
قصد قضاوت در خصوص دوران مدیریتی رزم حسینی از ابتدا تاکنون را نداریم و هر یک از موارد مطرح شده می تواند بستری تخصصی برای بررسی دیدگاه ها و اقدامات مدیریتی استانداری باشد که استعفای خود را به وزارت کشور تقدیم کرده است. اما بدون شک یکی از مهمترین دلایل مغفول ماندن برخی از این طرح ها همان دیدگاه های افراطی سیاسی برخی افراد در کرمان و از سوی دیگر کمبود بودجه بوده است.
طی ماه های اخیر یکی از مسائلی که در خصوص رزم حسینی مطرح بود شایعه دو تابعتی بودن وی بود که بارها از سوی اطرافیان و مجموعه زیر نظر وی تکذیب شده است و گفته می شود دلیل اصلی استعفای رزم حسینی نیز حول این مساله نمی چرخد بلکه مسائل شخصی دلیل استعفای ناگهانی استاندار کرمان بوده است.
غش و ضعف برخی از رسانه ها
رزم حسینی با وجود استعفا طی دو روز گذشته جلسات متعددی را وزرا در وزارتخانه های مختلف برگزار کرده است و همچنین پیگیری طرح های مدنظرش برای توسعه استان کرمان بوده است.
در استانی مانند کرمان که خواستگاه بسیاری از گروه های سیاسی در کشور است و تعداد قابل توجهی از چهره های تاثیر گذار سیاسی کشور را در سطوح ملی معرفی کرده است حالا بازار شایعات در خصوص انتخاب استاندار جدید داغ تر از همیشه شده است.
غش و ضعف عجیب و غریب برخی از رسانه ها که طی سال های اخیر مورد توجه ویژه بوده اند از یک طرف و از سوی دیگر ورود بی سابقه نمایندگان استان کرمان به موضوع استعفای استاندار و انتشار اخباری که یکی پس از دیگری تکذیب می شوند نیز از دیگر نمودهای فضای سیاسی استان کرمان بوده است.
مشکلات خانوادگی دلیل استعفای من است
از سوی دیگر مسئولان استانداری کرمان که گوشی های خود را در این مدت بدون پاسخ گذاشته اند سکوتی عمیق کرده اند اما سرانجام دقایقی قبل استاندار کرمان در جمع مدیران استانداری کرمان گفت: تنها دلیل استعفایش مشکلات خانوادگی بوده است و بیم ان را دارد به دلیل مشکلات شخصی که دارد نتواند تمرکز کافی بر روی کار در استان کرمان داشته باشد.
رزم حسینی گفته است که از ابتدا قصد ادامه همکاری در دولت دوازدهم را نداشته اما به دلیل اصراری که بوده کار را ادامه داده است اما چون مشکلات شخصی اش تشدید شده است مجبور به استعفا شده است.
رئیس روابط عمومی استانداری کرمان نیز در این خصوص در گفتگو با مهر اظهارداشت: من قویا اعلام میکنم که شایعات استعفای استاندار به دلیل دو تابعیتی بودن کاملا کذب است و صحت ندارد.
زین الدینی افزود: استعفای استاندار دلایل شخصی دارد و هر گونه شایعه دیگر صحت ندارد.
هنوز با استعفا موافقت رسمی نشده است
وی افزود: استعفا به وزارت کشور تقدیم شده است و علیرغم اطلاع رسانی ها تا کنون با این استعفا موافقت نشده است.
وی در خصوص مطرح شدن اسامی برخی افراد به عنوان سرپرست و یا جانشین استاندار کرمان گفت: این موارد هم همگی شایعه است و صحت ندارد و از رسانه ها و مردم می خواهیم فقط به اطلاع رسانی های رسمی توجه کنند.
در شرایط کنونی ثبات مدیریتی نیاز استان کرمان بود اما اگر استعفا پذیرفته شود باید با ادامه برنامه های اقتصادی زمینه توسعه استان کرمان را فراهم کرد
محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص استعفای رزم حسینی به خبرنگار مهر می گوید: دلیل استعفای استاندار کرمان مشکلات شخصی است که احتمالا بیماری یکی از اعضای خانواده است.
وی می گوید: در شرایط کنونی ثبات مدیریتی نیاز استان کرمان بود اما اگر استعفا پذیرفته شود باید با ادامه برنامه های اقتصادی زمینه توسعه استان کرمان را فراهم کرد.
پور ابراهیمی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان با استعفا مخالف است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که توسعه استان کرمان مختل نشود.
استعفای رزم حسینی ناگهانی بود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به صورت کاملا ناگهانی با استعفای ایشان مواجه شدیم و طبق گفته شخص استاندار دلیل استعفا مسائل خانوادگی بوده است و ربطی به مسائلی دیگری ندارد.
وی در خصوص انتخاب استاندار جدید نیز گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان تاکید دارد که در صورت لزوم تغییر استاندار در کرمان فردی باید انتخاب شود که هیچ گونه مشی سیاسی و دیدگاه حزبی نداشته باشد و فقط با مشی اقتصادی وارد استان کرمان شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رزم حسینی فردی است که با دیدگاه اقتصادی وارد استان کرمان شده است و به جز مسائل مدیریتی استان دیدگاههای خاصی را در مدیریت کرمان مطرح کرد که در کشور خاص و بی مانند است که بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال می شده است که این موارد باید ادامه یابد.
وی گفت: برخی از این طرحها به اتمام رسیده و درآمدزا شده است برخی در میانه راه است و برخی در ابتدای راه است و حتی در خصوص تفویض اختیارات به استانداران هم موفقیت هایی داشته است که باید این راه ادامه یابد.
نباید فرد سیاسی وارد استان کرمان شود و وزرات کشور باید به صورت جدی این مساله را در محور تصمیم گیری قرار دهد که هیچ فرد سیاسی و حزبی را برای استانداری کرمان معرفی نکند
وی تاکید کرد که نباید فرد سیاسی وارد استان کرمان شود و وزرات کشور باید به صورت جدی این مساله را در محور تصمیم گیری قرار دهد که هیچ فرد سیاسی و حزبی را برای استانداری کرمان معرفی نکند چون ما در کرمان به فردی با مدیریت اقتصادی نیاز داریم.
وی از آغاز مذاکرات و رایزنی با وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار کرمان توسط مجمع نمایندگان کرمان خبر داد و گفت: ما در کرمان به ادبیات سیاسی و تند روی نیاز نداریم اینجا به فرمانده اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.
وی گفت: این انتخاب مزیت هایی دارد که می توان به اتحاد گروه های مختلف سیاسی و همدلی و همراهی همه برای توسعه استان اشاره کرد.
این در حالی است که اگر نگاهی به ادبیات گروه های سیاسی در کرمان بندازیم جدای از اصلاح طلب و یا اصولگرا بودن این گروه ها همگی در حال معرفی لیستهایی از افراد مورد نظر هستند که نه تنها هیچ دیدگاه اقتصادی ندارند بلکه به جز سابقه دیدگاهای سیاسی تند چیز دیگری در کارنامه خود ندارند.
صندلی که پس از کش و قوس های فراوان در آذرماه سال 92 صاحب صندلی شده بود و وزیر کشور وعده داده بود صاحبش از خاک ثروت خواهد ساخت حالا در خرداد ماه سال 97 مجدد خالی شده است.
شاید فدایی جایگزین رزم حسینی شود
نکته جالب توجه اینکه برخی از رسانه ها شروع به انتشار اسامی به عنوان سرپرست استانداری کرمان کرده اند که این اسمی نیز هنوز تایید نشده اند. اما برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده اند محمد جواد فدایی گزینه اصلی جایگزینی رزم حسینی خواهد بود.
مردم کرمان در این میان به دلیل مشغله های بیکاری، کمبود درآمد و سختی معیشت و لزوم محرومیت زدایی و ادامه روند توسعه استان به صورت جدی از وزارت کشور می خواهند جدای از مسائل سیاسی تنها به فکر ادامه روند توسعه اقتصادی در استانی باشد که هر چند بزرگترین استان کشور است اما در لیست استان های توسعه یافته کشور جایی ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/28578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان