کرمان رصد

آخرين مطالب

به واسطه 4.5 سال خدمت صادقانه «علیرضا رزم‌حسینی» در استان کرمان؛

کرمان؛ تو را می‌خواند سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - «لحظه‌ی وداع؛ لحظه های در میان شور حضورت، بی درنگ از پی هم می‌گذرند و خط پایان نزدیک و نزدیکتر می شود...»
نمی دانم از کجا شروع کنم. از ابتدای حضورت در کرمان، از شور و نشاطی که در کرمان به وجود آوردی، از جلسه های 6 صبح، از بغض هایی که کردی؛ از تلاش هایی که شبانه روز برای کرمان و کرمانی ها کردی؛ از حرص و جوش هایی که خوردی، از فشارهایی که تحمل کردی یا از پایان 4.5 سال خدمت صادقانه ات بگویم....
از پایانی شروع می کنم که با اینکه رفتنت قطعی بود باز هم دست از تلاش برای توسعه کرمان بر نداشتی. برای آب کرمان جلسه گذاشتی و برای باغینی ها پای میز امضای توافقنامه با معین اقتصادی و آزاد کردن تمامی زندانی های جرایم غیرعمد مالی کرمان که با خدای خودت عهد بسته بودی نشستی.
همیشه خطاب به رسانه ها می گفتی از شخص تعریف نکنید اما حالا من از تو تعریف می کنم. تویی که کرمان تو را می خواند....
به گزارش ایسنا منطقه کویر، در سال 1340 در کرمان دیده به جهان گشود، 19 سال بیش نداشت که جنگ ایران و عراق آغاز شد لذا پوتین رزم پوشید و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت، او در عملیات های امام مهدی در سال 1359 جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشت و از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود.
او از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بود، او قائم‌مقام فرمانده لشکر 41 ثارالله کرمان (حاج قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب الزمان (عج) در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد، این مرد مجاهد پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد. او کسی نیست جزء «علیرضا رزم‌حسینی» ....
علیرضا رزم‌حسینی پس از جنگ وارد عرصه‌های اقتصادی شد؛ او مدیرعامل مجتمع صنعتی و شرکت ماشین آلات راه‌سازی، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌‌گذاری و توسعه استان کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل شرکت‌های تکنوپروم، کاترپلار تکنوپروم، جنرال تریدینگ، رئیس انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور را در کارنامه اجرایی خود دارا است.
همچنین مؤسس چند شرکت تخصصی فعال در حوزه‌های ژئوتکنیک، ژئوفیزیک حفاری و اکتشاف معادن، مؤسس کارخانه‌های مختلف در استان کرمان از دیگر سوابق اجرایی وی می باشد.
در روز یکشنبه 10 آذرماه 1392فصل جدیدی از زندگی «علیرضا رزم‌حسینی» آغاز شد و او به عنوان سیزدهمین استاندار کرمان، سکان استان را در دست گرفت.
از آذرماه 1392؛ استان کرمان از سکون خارج شد و مسیر توسعه را با سکانداری این مرد عمل و ایده که بزرگترین افتخارش خدمتگذاری به مردم می‌داند، آغاز شد، او وام دار هیچ جناح سیاسی نشد و مورد تایید همه گروه‌های سیاسی استان قرار گرفت.
علیرضا رزم‌حسینی به کرمان آمد تا از آب، خاک، زمین و ... خلق ثروت کند و استان کرمان را که سالیان متمادی به واسطه جریانات سیاسی از توسعه یافتگی چندانی برخوردار نبود، با وفاق و اعتدالی که بین همه ارگان‌ها و جناح‌های سیاسی بوجود می‌آورد، استان کرمان را در مسیر توسعه متوازن قرار دهد.
طرح «مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان»
او پس از آنکه استاندار کرمان شد، طرح «مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان» که یک طرح فرا دولتی بود، را مطرح کرد. اضلاع این مثلث را نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با همکاری دستگاه‌ها و مدیران اجرایی استان تشکیل دادند تا با همدلی و وفاق در جهت توسعه استان کرمان گام بردارند.
این مرد مجاهد قوانین مزاحم و بروکراسی اداری و همچنین افزایش اختیارات استانداران از الزامات اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان می‌دانست که تا کنون به نتایج خوبی دست یافته است، به‌گونه‌ای که رییس جمهور در آخرین سفر خود به استان کرمان قول مساعد برای دادن تفویض اختیار به استاندار کرمان را داد، اما ... .
وقتی که این مردم ایده و ابتکار طرح «مثلث توسعه اقتصادی استان» را مطرح کرد، بسیاری او را به تمسخر گرفتند و این کار را غیر ممکن دانستند، اما مطالب و کنایه‌های یاس‌آور در تصمیمش بی‌تاثیر بودند و مصمم ایده خود را دنبال کرد، ولی زمانی که افراد نخبه ایده او را می‌شنیدند از ایده‌اش حمایت کردند، به‌طورمثال مرحوم آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» از این ایده بسیار استقبال کرد.
و نتیجه این ایده امضا 75 هزار و 843 میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، گردشگری، خدمات، عمران و انرژی در قالب یک هزار و 27 طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان بود که تاکنون نزدیک به نیمی از این سرمایه گذاری های در استان محقق شده است.
همیاران آب
با توجه به اینکه استان کرمان در اقلیم گرم و خشک قرار دارد و در چند دهه اخیر برداشته‌های بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی، استان کرمان در وضعیت بحرانی قرار گرفته بود به گونه‌ای که شاهد افت شدید سطح ایستابی آب و نشست دشت‌های استان بودیم که این مرد فرهیخته، ایده طرح همیاران آب را با 17 مصوبه مطرح کرد.
این طرح که از طرح های بزرگ استان در حوزه اقتصاد مقاومتی است در جهت بهینه سازی مصرف آب در همه بخش‌ها مصوباتی داشته است و با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی بوده است با اجرای مصوبات طرح همیاران آب در بخش کشاورزی سالانه به میزان قابل توجهی در مصرف آب این بخش صرفه جویی شده است.
از جمله این اقدامات می توان به آبیاری نوین، لوله گذاری، حذف کشت‌های مصرف آب زیاد، روش به زراعی، خاموشی موتور پمپ‌ها، تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز، کاهش پرت شبکه، قطع انشعاب غیر مجاز، تعویض کنتور غیر مجاز اشاره کرد.
شیرین سازی و تصفیه آب و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان طی دو پروژه با مشارکت بخش خصوصی، تامین آب شمال استان از طریق انتقال آب حوضه به حوضه، برنامه‌ریزی برای استفاده از پس آب فاضلاب‌ها با مشارکت بخش خصوصی در مرکز استان کرمان، سیرجان، کهنوج، زرند در فاز اول و در فاز دوم سایر مراکز شهرستان‌ها و شهرها و همچنین تدوین سند راهبردی آب استان و تصویب آن در شورای آب استان کرمان از دیگر کارهای این مردم ایده و عمل بوده است که با تحمل مشقت‌های فراوان توانست آنها را به مرحله اجرا در بیاورد.
این ایده به گونه عالمانه و حرفه ای مدون شده بود که در سفر دکتر اردکانیان وزیر نیرو به استان کرمان، ایشان علیرضا رزم حسینی را به عنوان مشاور خود معرفی کرد.
علیرضا رزم‌حسینی با مبارزه با حاشیه‌نشینی جسارت خود را به همگان نشان داد
به دلیل خشکسالی چند ساله و زلزله در شهرستان‌های استان حرکت جمعیتی به شهر کرمان و توسعه سطحی در شهر رخ داده بود و باعث بوجود آمدن حاشیه نشینی در کرمان شده بود، رزم‌حسینی به خوبی آگاه بود که حاشیه‌نشینی مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده است اما برای مبارزه با این مساله تدابیری اتخاذ کرد که صرفاً مقابله با حاشیه‌نشینی با درگیری و تخریب همراه نباشد.
که یکی از اقدامات در جهت مبارزه با حاشیه‌نشینی ایجاد کمربند سبز اطراف شهر کرمان بود که به علاوه از هجوم شن‌های روان و آلودگی هوا نیز جلوگیری خواهد کرد و مبارزه با حاشیه‌نشینی شجاعت، تعارف نداشتن با هیچ کس و جسور بودن علیرضا رزم‌حسینی را به همگان ثابت کرد.
زودن رنج از چهره قلعه‌گنج
قلعه‌گنج جزء محرومترین نقاط ایران بود، به‌گونه‌ای که آب آشامیدنی برخی نقاط آن، آبی گل‌آلود بود. برای مردم شهر گنج‌ها که دستانی پینه بسته و پاهای ترک خورده و زمخت(کفش در پای نداشتند)، شکم سیر بی‌معنا بود.
به جرات می‌توان گفت که یکی از ارزشمندترین اقدامات «علیرضا رزم‌حسینی» زدودن رنج از چهره رنجور مردم قلعه‌گنج بود، وقتی رزم‌حسینی در بهار سال 93 برای بررسی وضعیت جنوب استان به قلعه‌گنج سفر کرد، موج سهمگین محرومیت (باوجود مهیا بودن زیرساخت‌های این شهر) را در این خطه پر گنج دید و به چاره‌اندیشی برای رفع محرومیت از آن پرداخت.
رزم‌حسینی ایده واگذاری یک شهرستان به بخش غیردولتی پس از این بازدید به ذهنش خطور کرد و در دیدار با وزیرکشور آن را مطرح و در نهایت پس از چانه‌زنی‌های زیاد، موافقت وزیر کشور را در این زمینه اخذ کرد اما به دلیل اینکه این رویداد برای نخستین بار در کشور رقم می‌خورد، باید به مؤسسه‌ای واگذار می‌کرد که بتواند بخوبی کارها را انجام دهد، بنابراین طی انعقاد تفاهمنامه‌ای، بنیاد مستضعفان عهده‌دار توسعه منطقه قلعه‌گنج شد یعنی در حقیقت معین اقتصادی این منطقه محروم شد.
در سفر رییس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمان به جنوب استان کرمان در 9 مهر 1393 تفاهمنامه اقتصادی چند جانبه‌ای در راستای اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بین این بنیاد و استانداری کرمان امضا شد و مقرر شد در چارچوب این تفاهمنامه قلعه گنج به عنوان شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی به منطقه‌ای توسعه یافته تبدیل شود و در بلندمدت به جایگاه واقعی خود برسد به گونه ای که مقام معظم رهبری در جمع مسئولین کشوری از این شهر و نحوه روند اجرای اقدامات صورت گرفته تمجید و مسئولین را دعوت به حضور در این شهرستان کرد.
زمانی که دولت مشاهده کرد که این طرح استاندار در شهرستان قلعه گنج موفق بوده است، استان کرمان را جزء سه استان، پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح کرد، در این راستا این مجاهد واقعی طرح تقسیم استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی که با رویکرد تجمیع مناطق همگن و برنامه‌ریزی در جهت پیشبرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی مطرح و عملاً استان را به 8 منطقه تقسیم کرد.
استانداری کرمان برای تحقق هدف مورد نظر از شرکت‌های توانمند اقتصادی برمبنای مسئولیت‌های اجتماعی آنها برای قبول مسئولیت توسعه مناطق هشتگانه استان دعوت کرد.
انتخاب علیرضا رزم‌حسینی به عنوان استاندار نمونه
در تاریخ چهارم مهرماه 96 علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار نمونه در صنعت گردشگری معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت، همچنین در ششمین همایش ملی پدافند غیر عامل در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران، به عنوان استاندار برتر در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد.
استان کرمان در دوران تصدی‌گری این مرد ایده و عمل در زمینه شاخص های امنیتی، در حوزه های گردشگری، سلامت و پدافند غیرعامل رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد؛ ضمن آنکه الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به عنوان الگو به سایر استان‌های کشور ابلاغ شد.
طرح‌های اقتصاد مردم‌پایه، پیشنهاد قرارگاه‌های فرهنگی، طرح نجات در مناطق حاشیه‌ای، کمربند سبز کرمان، طرح‌های ریلی و پیشرفته‌ترین ترمینال هوایی، ایجاد پایانه‌ی صادراتی جنوب، یکپارچه‌سازی اراضی، راه اندازی صندوق‌های توسعه‌ی روستایی با مشارکت مردم، طرح‌های نیروگاهی، طرح احداث بزرگترین مرکز تولید پلاسمای خون خاورمیانه، احداث بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه،گلخانه‌های هیدروپونیک، افزایش ضریب 70 درصدی گازکشی به روستاها و 97 درصدی به شهرهای استان، احیای هنر هزار ساله کرمانیان(شال بافی) و ده‌ها پروژه و طرح دیگر در این دوران آغاز شده یا به بهره‌برداری رسیده است که نشان از ایده های نوآورانه، اقدام های جسورانه و دلسوزی علیرضا رزم حسینی را دارد.
گوشه‌ای از مشقت‌های علیرضا رزم‌حسینی در این 4.5 سال
 اما شاید کمتر کسی رنج‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه استاندار کرمان را برای به ثمر رسیدن این ایده‌ها و طرح را فهمیده باشد، استان کرمان همواره قربانی بازی‌های سیاسی بوده است اما رزم‌حسینی سنت شکنی کرد و در دوران سکانداریش اگرچه تحت فشارهای سیاسی بود اما همه رنج‌ها را به‌جان خرید تا بتواند عقب ماندگی استان را با ایجاد وفاق بین همه جناح‌های سیاسی جبران کند.
به‌طوری‌که در 5 خردادماه سال 96 این خدمتگذار واقعی به مردم تحت فشارهای سیاسی مجبور به استعفا شد که حتی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در 6 خردادماه 96 می‌گوید: «به نظر می‌رسد دلیل استعفای رزم‌حسینی استاندار کرمان فشارهای سیاسی از جانب اصلاح‌طلبان تندرو در کرمان است» اما وزیر کشور با این استعفا موافقت نکرد.
فشارها و سنگ‌اندازی‌ها رزم‌حسینی را از هدف والای خود که خدمت به مردم و توسعه همه‌جانبه استان بود، عقب نراند، او برای توانمندسازی مردم استان گام‌های اساسی برداشت و سعیش براین بود که ماهیگیری را به مردم یاد دهد، به‌گونه‌ای که این مرد کار با پرداخت یارانه کاملا مخالف بود و بارها در سخنرانی‌های خود این موضوع را مطرح کرد.
او به دنبال وفاق و همدلی بین آحاد جامعه بود که در این زمینه موفقیت‌های بسیار درخشانی به‌دست آورد به‌گونه‌ای که همه ارکان استان را در راستای توسعه همه جانبه و متوازن هم‌صدا و همگام کرده بود کاری که از اول انقلاب تا کنون بی‌نظیر بود.
این قهرمان دل‌ها در اوایل سکانداریش در 20 مردادماه 1393 گفت: شخص مهم نیست، اهداف مهم هستند، بنابراین برای رسیدن به وحدت، باید از خود گذشتگی داشت، توسعه را افراد توسعه یافته رقم می‌زنند بنابراین باید برای وحدت، خودخواهی‌ها را کنار بگذاریم و خود پیش قدم این جریان شد و از خودش با مریضی که داشت و خانوادش گذشت...
استان کرمان در این 4.5 سال رشد بسیار خوبی کرد و این مهم به راحتی بدست نیامد بلکه تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان رزم‌حسینی باعث شد، من به عنوان خبرنگار در اکثر جلسات حضور داشتم و در بیشتر سفرهای او که برای بررسی وضعیت نقاط مختلف استان بود، همراهیشان کمم و از نزدیک شاهد تلاش‌ها و دلسوزی‌های وی باشم.
رزم‌حسینی مانند یک پدر، دلسوزانه مسایل و مشکلات استان را بررسی و در جهت رفع آنها جهادی کار می‌کرد و همواره از همه موقعیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کرد.
او را یک مرد خستگی ناپذیر می‌دانم، زیرا در سفرها که او را همراهی می‌کردم، واقعا انرژی کم می‌آوردم و از خستگی رمق نوشتن خبر را نداشتم، بعضی اوقات پاهایم از خستگی می‌سوخت مانند این بود که در کفش‌هایم سنجاق ریخته‌اند و در چشمانم نمک. وای از سفرهای که به مناطق گرمسیر در تابستان داشتیم که بیان خستگی و گرمای آن روزها سخت است، همه اینها را گفتم که لمس کنید رزم حسینی چقدر سختی می‌کشید و من فقط خبر می‌بایست بنویسم به این میزان برایم سخت بود ولی برای او ... .
رزم‌حسینی برای توسعه و پیشرفت استان، فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شد که می‌توان به سفر استاندار کرمان به منظور ثبت جهانی قنات‌ها و کویر لوت کرمان به ترکیه اشاره کرد که مصادف با کودتای ترکیه شد، اما حضور استاندار در جلسات یونسکو باعث شد که آثار تاریخی استان کرمان از جمله روستای میمند ثبت جهانی شوند.
استعفای رزم‌حسینی و بهت فهیمان
روز سه‌شنبه 8 خردادماه 97 خبر استعفای استاندار کرمان و موافقت وزیر کشور، کرمانی‌های فهیم را بهت‌زده کرد، تماس‌های فراوانی با خبرگزاری ایسنا می‌شد و با شوک می‌پرسیدند که چرا؟
خیلی‌ها گفتند که ما امکان دسترسی به استاندار را نداریم اما شما به او بگویید که «نرود و در کنار کرمانی‌ها بماند».
«علیرضا رزم‌حسینی» یک قهرمان واقعی است او یکه مرد تاریخ معاصر کرمان در کنار شخصیت های بزرگ دیگری همچون «حاج قاسم سلیمانی»، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و شاید دیگر تاریخ کرمان چنین مردان بزرگی را به خود نبیند و او هم در تاریخ کرمان ماندگار خواهد بود،.
اما ما شرمنده نسل‌های بعدی خواهیم بود که نتوانستیم این مردم بزرگ را در کنار خود نگهداریم و نتوانستیم تصمیم، تصمیم‌سازان را تغییر دهیم.
«علیرضا رزم‌حسینی» یک گوهر گرانبها است و قدر گوهر را گوهر شناس می‌داند ...
گزارش از «سارا سلطانی» خبرنگار ایسنای منطقه کویر
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/28621/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند