کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان آخرین وضعیت انتخاب استاندار را تشریح کرد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان آنلاین - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در طی استعفای استاندار کرمان و معرفی استاندار جدید توضیحاتی را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان روز پنج‌شنبه 31 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: نظر مجمع نمایندگان همان روز اول توسط سخنگوی مجمع در گفتگو با رسانه ها قبل از جلسه معرفی سرپرستی استانداری و در جلسه توسط نایب رئیس مجمع بیان شد.
وی افزود: در کل به نظر می‌آید که استعفای آقای رزم حسینی برای دولت قدری غافلگیرکننده بود. دولت و وزارت کشور آمادگی لازم را از قبل نداشتند همانطور که برای ما در مجمع نمایندگان هم همین‌طور بود.
وی خاطر نشان کرد: در هر صورت تصمیم شخصی و ناگهانی مهندس "رزم حسینی" و مشکلات خانوادگی‌شان بود ضمن اینکه اصرار هم داشتند، حالا که استعفای ایشان پذیرفته شده و قرار است این پست را ترک نماید دولت سریع‌تر تصمیم بگیرد.
امیری خامکانی ادامه داد: این بود که وزیرکشور تن به سرپرستی داد و مجبور شد سرپرست تعیین نماید چرا که نظرشان این بود که یک دفعه هر کس قرار است استاندار شود حکم استانداری زده شود. ضمن اینکه فکر می کرد که رزم حسینی چند هفته ای می ماند.
وی ادامه داد: با تماسی که بعد از تصمیم رزم حسینی با وزیر برقرار شد دکتر رحمانی‌فضلی گفت که دیگر ما پذیرفته ایم و ایشان اصرار بر رفتن دارد و اگر‌ مجمع‌ نمایندگان نظری دارد اعلام کند.
وی اضافه کرد: اولین جلسه مجمع نمایندگان همان روز قرار بود با حضور وزیر نیرو برای بررسی مسائل آب و خشکسالی استان تشکیل شود ولی چون همکاران آقایان دکتر زاهدی و دکتر پور ابراهیمی حضور نداشتند موضوع را مطرح نکردیم که همه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه فردای آن روز، روز شلوغ انتخابات هیئت رئیسه مجلس بود گفت: مجموعه افرادی که همکاران برای استانداری کرمان پیشنهاد داشتند 6 یا 7 نفر بود که با نظرسنجی ازهمه، 4 نفر مد نظر اکثریت بود و آرای بیشتری داشتند که به صورت شفاهی و پیامکی به وزارتخانه منتقل شد.
رییس مجمع نمایندگان بابیان اینکه چند نکته که هم استانی‌های گرامی باید مدنظر داشته باشید افزود: اول اینکه بر اساس قانون اساسی مسائل اجرایی به عهده دولت است و دولت باید تصمیم بگیرد، مدیران خود را تعیین نماید و بعد هم در مقابل مجلس و نمایندگان پاسخگو باشد و بر همین اساس هم گاهی اتفاق می افتد که بدون نظر نمایندگان مدیرکل یا استانداری تعیین می شود که در این صورت هم ممکن است تعامل کمتر باشد و قطعاً در حین کار تذکر و سوال هم بیشتر به وجود می‌آید کما اینکه در همین دولت موجود در چند استان این اتفاق افتاده است.
وی خاطر نشان کرد: دیدم طرحی را تعدادی از نمایندگان آماده کرده‌اند مبنی بر اینکه همانگونه که وزیر را رئیس‌جمهور به مجلس برای رای اعتماد معرفی می‌کند استاندار را هم وزیر کشور یا دولت به مجمع نمایندگان هر استان برای رای اعتماد معرفی نماید که نمی‌دانم به این مجلس برسد یا نه و یا به تایید شورای نگهبان برسد یا خیر.
امیری خامکانی در خصوص دومین نکته خود به هم استانی ها گفت: دوم اینکه در صورت درخواست نظر نمایندگان که قبلا عرف بر این بوده که یا دولت چند نفر به نمایندگان معرفی می کند که یک نفر را نظر بدهند یا نمایندگان چند نفر را پیشنهاد می‌دهند، که معمولاً به خصوص از طرف نمایندگان یک نفر معرفی نمی شود به همین دلیل هم اکثر همکاران نظرشان این بود که چند نفر که اکثریت مجمع نظر دارند معرفی شود تا دست دولت بسته نباشد.
وی ادامه داد: سوم اینکه بعد از اعلام نظر ما به دولت، کشور با 2 تعطیلات نسبتا طولانی مواجه شد نخست تعطیلات نیمه خرداد و ایام شهادت امام علی(ع) و بعد هم تعطیلات عیدفطر که طبیعی است روند بررسی‌ها و آماده‌سازی پرونده‌ها کند می‌شود.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان عنوان کرد: چهارم اینکه ممکن است که این چهار نفر که ما معرفی کرده ایم بر اساس شاخص های مد نظر وزارت کشور و یا کمیته ای که استانداران را مشخص و به دولت معرفی می نماید مورد توافق نباشد و یا اینکه خودشان نپذیرند چون ما وقت نکردیم که با آنها هماهنگ کنیم و یا اصلاً در دولت رای نیاورد چون استانداران باید به تایید هیئت دولت برسند. ظاهراً در این دولت روال بر این است که وزیر کشور در یک کمیته 3 نفره که نمیدانم چه کسانی هستند فرد یا افراد مورد نظر خود را مطرح می کند اگر تایید شد برای رای نهایی در هیئت دولت معرفی می شوند.
امیری در خصوص انتخاب استاندار گفت: فعلا در سطح وزارتخانه قول داده اند که اگر از این چهار نفر کسی انتخاب نشد فرد یا افراد مد نظر خودشان را به نظر ما در مجمع نمایندگان برسانند تا ما نظر بدهیم و آخر اینکه در حال حاضر تا آنجایی که من میدانم فردغیر بومی مطرح نیست و نظر بر این است که از این چهار نفر و چه غیر از این لیست از افراد بومی استفاده شود مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد و تصمیم دیگری گرفته شود.
وی تصریح کرد: مجدداً از زحمات مهندس رزم حسینی و از ابتکار عملشان در معین های اقتصاد مقاومتی و تمامی تلاش هایشان در استان تشکر می نمایم.که قطعا در جای خود باید بیش از این از ایشان سپاسگزاری شود.
وی تاکید کرد: ما در مجمع نمایندگان تلاش کردیم که همکاری کامل با مهندس رزم حسینی داشته باشیم تا برنامه های اقتصادی و توسعه ای ایشان پیش برود قطعا با استاندار بعدی هم هر کس باشد این رویه را در پیش خواهیم گرفت چرا که توسعه استان و رفع مشکلات بخصوص در این‌ بحران خشکسالی و مشکلات بیکاری مردم، خط قرمز مجمع نمایندگان است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/30118/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم