کرمان رصد

آخرين مطالب

یادداشت/

شایعه‌سازی و سرمایه‌سوزی ... مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - چند سال قبل «علی رضاقلی» کتابی تحت عنوان «جامعه شناسی نخبه کشی» تدوین کرده است که در آن کتاب با نگاهی آسیب شناسانه به تفصیل توضیح داده است که در جوامعی همچون جامعه ایران برخلاف بسیاری از جوامع توسعه یافته، نه تنها قدرشناسانه به نخبگان خود نمی نگرند بلکه ابر، باد، مه، خورشید و فلک در چنین جوامعی در کارند تا نخبگان خود را به حاشیه رانده و از هزاران روش برای تخریب و تضعیف آنان بهره می‌جویند.
فضای برخی رسانه‌های مجازی و جوسازی‌های این ایام استان ناخودآگاه عنوان و مضمون این کتاب را در ذهن متبادر می‌کند.
شایعه به دلیل پیوند با انسان پدیده‌ای اجتماعی است که در تمام جوامع انسانی متداول است و تصور یک جامعه بدون وجود شایعه امری محال به نظر می رسد؛ اما شایعه سلاح هولناکی است که روحیه افراد را در یک جامعه و یا سازمان از بین برده و فکر آنها را فلج می کند، بنابراین شایعه همان خنجر مسمومی است که با استفاده از پست ترین صفات بشری چون بزدلی بر پشت بی‌گناهان فرود می‌آید و در نهایت موجودیت یک اجتماع و یا سازمان را از بین می برد.
چند هفته‌ای است که بازار شایعه، تهمت و تخریب بر علیه «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار سابق کرمان بسیار داغ است. فارغ از اینکه «رزم‌حسینی» از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و از قهرمانان دفاع جانانه از وطن عزیز اسلامیمان است، یقینا عملکرد وی مانند هر مدیر دیگری در این سطح واجد نقد و بررسی است و تحلیل نقاط قوت، ضعف و مشخص نمودن و توجه به خلاقیت‌ها، ابتکارات و ویژگی‌های مدیریتی و شخصی وی نه تنها بسیار مفید بلکه امری بسیار ضروری و لازمه ای برای آینده این استان است و ای کاش این امر به صورت رویدادی ماندگار برای تمامی استانداران کرمان و مدیران ارشد استان در می‌آمد.
در هر حال آنچه این یادداشت در پی آن است به هیچ عنوان برای دانستن عملکرد و تفکر عالمانه مهندس «رزم‌حسینی» نیست بلکه آنچه به عنوان یک دغدغه بسیار مهم و یک پرسش جدی در این یادداشت مطرح است و آنچه دل هر شهروند متعصب این استان را به درد می‌آورد، فضای مسموم ناپاکی است که تهمت زنندگان و دروغ پراکنان در عرصه اقتصادی و سرمایه گذاری استان به وجود می آورند و در چنین فضایی که دشمن هر روز به دنبال زدن ضربه ای به کشور است، برخی نقش گل به خودی را باز می کنند.
در خلال دوران تصدی استانداری کرمان توسط علیرضا رزم حسینی؛ به گواهی اعداد، ارقام و شواهد عینی و تقدیرنامه‌های ملی که از وزارت خانه های مختلف توسط او دریافت گردید بیشترین تحرک اقتصادی و عمرانی سالیان اخیر در استان پدید آمد. از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و به سر یک میز نشاندن همه ارکان توسعه یک استان اعم از دولت، بخش خصوصی، نمایندگان استان در خانه ملت و ائمه جمعه تا الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج و تعمیم آن به کل استان در قالب معین های اقتصادی، از انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تا تایید مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور از این عملکرد تنها بخشی از راه درستی بود که «علیرضا رزم حسینی» در استان کرمان پیش گرفته بود و انصافا و به ضم تمامی گروه های سیاسی استان و کشور، نتایج موفقیت آمیزی را برای دیار کریمان به همراه داشت.
برای درک این واقعیت نیاز به کنکاش و تلاش فراوان نیست، می توان به حضور دهها سرمایه گذار فعال بخش‌های اقتصادی در راستای اجرای بزرگترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی با میلیاردها تومان سرمایه گذاری در شرایط سخت اقتصادی کشور، که مردم نقاط مختلف از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه این استان پنهاور شاهد آن هستند، همگی گواه این ادعاست و نباید فراموش کرد که هم اکنون حضور این سرمایه گذاران و سیستم های اقتصادی که در مناطق مختلف استان مشغول به فعالیت هستند به نام و اعتبار «علیرضا رزم حسینی» گره خورده است.
حال واقعا یکبار هم شده که باید از کسانی که به خاطر اهداف و منافع کوچک جناحی و اغراضی حقیر شخصی، اقدام به دروغ پراکنی علیه کسی که زمینه ساز تحرک کم سابقه اقتصادی استان بوده، سوال کرد که «آیا به این نکته می اندیشیدید که خروجی این شایعات قبل و پیش از آنکه تخریب رزم حسینی باشد، سوختن فرصت‌هایی است که برروی استان گشوده شده بود؟ آیا فکر کردید که با این شایعات بذر ناامیدی و بدبینی را در میان مردم به نظام جمهوری اسلامی می پاشید؟ آیا فکر کردید که با چنین شایعاتی سبب سوختن چهره‌ها، شخصیت ها و حتی سیاسیون و سرمایه گذارانی که حاضر بودند جان، مال و وقت خود را وقف استان کرمان بکنند، کردید؟ و آنها را به دلیل ترس و لرزی که انتشار احتمالی چنین اخباری برای خود پس از کار کردن در استان کرمان، دارند، فراری خواهید داد؟
آیا این افراد مسئولیت خشکیدن تمامی بذرهای امیدی که رزم حسینی در 4.5 سال گذشته در استان کرمان پاشیده بود و امروز به درخت تناوری تبدیل شده بود که نو پای شاخ و برگ آن مردم عزیز استان را از قلعه گنج و رمشک زیر سایه خود گذاشته است، می‌پذیرند؟
تخریب چهره نخبگان و خادمان حقیقی این مردم نه تنها جنایت به امروز مردم است بلکه خیانت به باورها و امید نسل آینده نیز است. بیایم قدردان چهره خدوم و فداکاری باشیم که در چنین شرایط اقتصادی کشور همچون پروانه‌ای بود که در اقتصاد و فرهنگ این استان یک جهش و تحرک را بخشید.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/34848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم