کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازگانی استان کرمان:

ادعای نماینده سبزوار کذب است/امکان بروز تخلف در خرید تضمینی گندم وجود ندارد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان ادعای نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ تخلفی از فرایند خرید تضمینی گزارش نشده است و طرح چنین ادعاهایی بی‌انصافی بوده و موجب آزرده‌خاطر شدن همه فعّالان در این عرصه از کشاورزان تا کارخانه‌های تولید آرد می‌شود.
 " مجید نژادبیگلری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، در خصوص ادعای نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلف خرید تضمینی گندم با اشاره به سخنان «یزدان سیف» مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این ادعا کاملا تکذیب می‌شود و امکان چنین رفتارهایی در پروسه خرید تضمینی گندم وجود ندارد. حتی اگر به عنوان تخلف نیز چنین اتفاقاتی رخ دهد به‌واسطه بهره‌گیری از سامانه‌های آی.‌تی(IT) پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران قابل رصد است؛ بنابراین عملاً امکان وقوع چنین تخلفاتی در پروسه خرید تضمینی گندم وجود ندارد.
وی افزود: همه مسئولان و حتی رسانه‌ها از پروسه خرید تضمینی گندم کاملا آگاه هستند و به مراحل آن آشنایی دارند و هم‌اکنون که خرید تضمینی این محصول استراتژیک در جریان است. خرید حدود 10 میلیون تن از این محصول در قالب یک میلیون و 500 هزار محموله از حدود 650 هزار کشاورز در1100 مرکز خرید انجام می‌شود که یکی از بزرگترین پروژه‌های لجستیکی کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان ادامه داد: هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسانه در این زمینه به دور از انصاف است و تضییع حقوق تک تک افرادی است که در این زمینه تلاش می‌کنند، به شمار می‌رود. چراکه موجبات دلخوری کشاورزانی که با خون و دل گندم را تولید می‌کنند را فراهم می‌کنند.
نژاد بیگلری با اشاره به مواردی که در خبر منتشر شده از سوی این نماینده مجلس مطرح شده یادآوری کرد: در این خبر گفته شده که ناخالصی‌هایی به گندم اضافه می‌شود در حالی که در سیستم و سامانه‌های شرکت بازرگانی دولتی همه محموله‌های ورودی و خروجی نمونه‌برداری شده و میزان افت مفید و غیرمفید آنها بررسی می‌شود و در واقع یک محموله در ورود و خروجش در قالب چهار آیتم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که شامل افت مفید، غیرمفید، رطوبت و میزان سن‌زدگی است.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی هر کدام از این موارد در ورود و خروج گندم تغییر کند باعث می شود که مرکز خرید مورد نظر دچار کسری شود و نهایتا تضامینی که آنها برای خرید تضمینی گندم داده‌اند، قابل اجرا پیدا می‌کند. به این معنی که اگر افت یا کاهشی در یکی از این پارامترها از هنگام ورود یک محموله تا خروج آن به وجود بیاید مرکز رگولاتوری به نام مرکز پژوهش‌های غلات آن را مورد داوری قرار می‌دهد و می‌تواند یک مرکز را به راحتی محکوم کند بنابراین امکان تخطی از موارد مطرح شده وجود ندارد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: طرح کردن چنین ادعاهایی و دادن اخبار ناامیدکننده به مردم نباید در دستور کار کسی قرار گیرد. البته در هر مرکز خرید دو کارمند دولتی به عنوان عوامل تشخیص و ذی‌حساب وجود دارند که تمامی این موارد به امضای آنها می‌رسد و در سامانه ثبت می‌شود. بنابراین هرگونه تخلفی رخ بدهد این دو نفر باید مسئولانه پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه وجود چنین تخلفاتی در پروسه خرید تضمینی گندم تکذیب می‌شود، گفت: همه کسانی که دل در گرو این کشور دارند باید منصفانه و دلسوزانه درباره این پروژه بزرگ یعنی خرید تضمینی گندم اظهارنظر کنند و این پروژه را تبدیل به ناامیدی در جامعه نکنند چراکه طرح کردن چنین ادعاهایی جز خدمت رساندن به کسانی که دل در گرو واردات دارند حاصلی ندارد. بنابراین حتی اگر یک مورد تخلف هم صورت گرفته باشد نباید به کل این پروژه تعمیم داد که البته در این ادعا مصداق دقیقی مطرح نشده است.
وی با بیان اینکه از همه دست‌اندرکاران و تلاشگران، از کشاورزان تا کسانی که گندم را از آنها می‌خرند، عذرخواهی می‌کنم، اظهار کرد: برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر بازداشت دو نفر در حوزه خرید تضمینی گندم باید گفت که امسال چنین تخلفاتی گزارش نشده و وجود ندارد اما حتی اگر وجود هم داشته باشد نشان‌دهنده پویایی این سیستم است چراکه این سیستم آنلاین بوده و همگی آن را رصد می‌کنند.
نژادبیگلری ادامه داد: جالب آنکه در مصاحبه مورد نظر آمده است که گندم‌ها در مراکز موقت نگهداری می‌شود که باید گفت محموله‌هایی که از کشاورزان می‌گیریم اکثراً کمتر از یک تن بوده که در سال گذشته به حدود 116 هزار محموله رسید بنابراین این محموله‌های خرد برای کمک به اقتصاد کشاورزان در ابتدا در مراکز موقت نگهداری می‌شوند و نهایتاً پس از تجمیع به مراکز مشخص شده و سیلوها حمل می‌شوند. گرچه هیچ‌وقت تخلف مورد تأیید ما نیست و اگر باشد با آن برخورد خواهیم کرد اما نباید چنین مصاحبه‌هایی صورت بگیرد و بایدآنها را سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده بنامیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/35961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل