مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان خبر داد:
برنامهریزی جهت توزیع لاستیک به مالکین ناوگان باری به قیمت مصوب
اجتماعي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: مطالبات رانندگان مشخص، اولویتبندی و با جدیت در دستور کار قرار گرفت، که اکثراً مرتفع و یا در حال بررسی و حل شدن می باشد که در این راستا اولین مورد مربوط به افزایش کرایه حملونقل تا سقف 20 درصد بود که حلوفصل شده است.
"سید علی حاج سید علیخانی" با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر کرایه رانندگان توسط شرکتهای حملونقل استان به موقع پرداخت میشود و این موضوع تاکنون در استان کرمان به نحو خوبی انجام شده و رسیدگی به درخواست رانندگان همواره در دستور کار این اداره کل قرار داشته که نمونه عینی آن رسیدگی به شکایات رانندگان از شرکتهای باربری در کمیسون های ماده 12 بوده که گاها" منتج به جریمه های سنگین شرکتها و موسسات حمل ونقلی متخلف گردیده است.
سید علیخانی افزود: افزایش کرایه حملونقل تا سقف 20 درصد بصورت سراسری توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اعلام شد که در این راستا با هماهنگی استانداری و فرمانداری شهرستانها با صاحبان کالاهای عمده،جلسات متعددی برگزار و در خصوص الزام آنان مبنی بر اعمال افزایشهای 20 درصد کرایه حمل، اقدام لازم انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان تصریح کرد: بایستی با اخذ کمیسیونهای اضافی توسط شرکتهای حمل ونقلی از رانندگان بشدت برخورد نمود، لذا در این خصوص راهکارهایی همچون راه اندازی سامانه نوبت دهی پایانه بار، تقویت کمیسیون ماده 12، راهاندازی سامانه پیامکی کشوری ویژه با شماره 3000141 و همچنین سامانه پیا مکی استان کرمان به شماره 10000341 جهت دریافت شکایات رانندگان و مواردی ازاین دست در دستور کار ما قرارگرفته است .
وی در ادامه یاد آورشد: برای مبارزه با تخلفات این بخش، علاوه بر شفافسازی نقل و انتقالات ریالی از طریق نصب دستگاههای کارتخوان، تاکنون شرکت هایی نیز جریمهشدهاند که این برخوردها باقوت ادامه خواهند داشت تا حقوق رانندگان عزیز پایمال نشود.
سید علیخانی اظهار کرد: در زمینه تغییر در نحوه محاسبه نرخ حمل کالا بر اساس تن کیلومتر، تاکنون جلسات متعددی در این خصوص در تهران برگزار گردیده و با توجه به حجم و نوع کار و زمانبر بودن و نیاز به کارشناسی دقیق موضوع، تعیین این مبنا بهصورت فازبندی شده و از طریق سازمان راهداری و در حال پیگیری می باشد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان افزود: در خصوص نصب سامانه سپهتن در کابین کامیونهای باری قرار شده تا زمان تأمین شرایط و زیرساختهایی ازجمله پیشبینی هزینههای راننده دوم در مسیرهای طولانی (بالاتر از 9 ساعت) را متوقف کرد و هیچگونه مشکلی در پلیسراه و مرکز شمارهگذاری به وجود نیاید .
سید علیخانی به بحث تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان پرداخت و گفت: سازمان متبوع پیگیری و هماهنگیهای لازم را با وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اختصاص لاستیک به رانندگان کامیون به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به عمل آورده و در استان کرمان نیز برنامهریزی جهت توزیع لاستیک به مالکین ناوگان باری و مسافری توسط نمایندگان فروش به قیمت مصوب توسط عاملین فروش انجام گرفته و مالکین کامیون ها با در دست داشتن برگ سبز و کارت هوشمند خودروی خود نسبت به دریافت لاستیک مورد نیاز خود اقدام می نمایند.
وی اظهار کرد: موضوع اعلام بار و نوبتدهی با قید فوریت با هماهنگی استانداری و با تهیه نرمافزاری مناسب از طرف انجمن صنفی رانندگان کالای مرکز استان در پایانه بار کرمان راه اندازی شد که انشاالله با ورود بارهای تجاری و سیمان به سیستم نوبت دهی، عملا این سامانه می تواند فعالیت خود را گسترش دهد.
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/37047/