کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

فاصله بهشت تا جهنم را در همین دنیا می‌بینیم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بزرگترین مشکل امروز ایران مشکل اشتغال جوانان است در هر منزلی و خانه ای یک نفر یا بیشتر از جوانان رشید، دختران و پسران تحصیلکرده آماده خدمت به کشور هستند که زمینه اشتغال آنها فراهم نیست.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت‌الاسلام مجید انصاری پنجشنبه شب 4 مرداد ماه در دوازدهمین یادواره سرداران و 117 شهید بخش نوق در مسجد جامع بهرمان اظهار داشت: قرآن کریم در آیات متعدد با صراحت و تاکید شهیدان را زنده نامیده است پس ما یاد درگذشتگان را زنده نمی داریم بلکه یاد قهرمانان زنده خود را گرامی می داریم. به همین جهت حضور در چنین مجالسی پیش از آنکه تجلیل از شهیدان باشد استفاده از نور آنان و انرژی الهی آنان است.
وی با گرامیداشت یاد 117 شهید منطقه نوق، افزود: خوشحالم که در زادگاه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رادمرد تاریخ معاصر ایران و شخصیت بی بدیل و کم نظیری که گذشت زمان شخصیت جامع الاطراف او را درخشان تر خواهد کرد حضور پیدا کردم.
وی با بیان اینکه در تدبیر الهی انسان اشرف مخلوقات است، یادآور شد: در قرآن کریم یکی از موضوعاتی که بیش از سایر مسائل به آن پرداخته شده جریان قوم بنی اسرائیل و داستان زندگی حضرت موسی(ع) است. مردم در زمان فرعون در نهایت فقر و خفت زندگی می‌کردند و تصمیم گرفتند سرنوشت خود را تغییر دهند که خداوند حضرت موسی (ع) را برای آن‌ها فرستاد و دشمن بنی‌اسرائیل را در دریا غرق کرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: اما قوم بنی‌اسرائیل دوباره به دوران قبل برگشتند و بهانه‌جویی‌هایشان آغاز شد، رباخواری در جامعه ترویج پیدا کرد علمای آن‌ها به جای دعوت مردم به توحید، انصاف، عدالت و معنویت به تحریف آیات خداوند پرداختند و مطابق میل خود آموزه‌های موسی(ع) را دگرگون کردند نتیجه این شد که مهر ذلت به پیشانی آنان خورده شد.
انصاری با اشاره به دوران پس از رحلت پیامبر(ص) تصریح کرد: کسانی که عدالت علی(ع) را برنتابیدند حجاج‌بن یوسف بر آن‌ها تحمیل شد و کسانی که سیدالشهدا(ع) را تنها گذاشتند این ملت گرفتار ذلت شدند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: با نگاهی به انقلاب اسلامی به خانواده شهدا می‌گویم، جایگاه شما در پیشگاه خدا والاست و کار ستاد یادواره شهدا خیلی بزرگ است.
انصاری بیان داشت: در دوران شاه ایران یک کشور دست‌نشانده آمریکا و انگلیس بود و حکومت فاسد، مستبد و وابسته پهلوی حکومت می‌کرد دین خدا و قرآن در حاشیه بود که مردم ایران تصمیم گرفتند سرنوشت خودشان را تغییر دهند ندای امام (ره) را پاسخ دادند.
وی خاطرنشان کرد: سال 42 زمانی که امام خمینی(ره) قیام کرد استان کرمان اولین مرد میدان را به میدان فرستاد و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سن جوانی در کنار امام(ره) قرار گرفت و بزرگان دیگری هم همراه امام شدند و از همه زندگی خود گذشتند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: حکومت شاه مانند برف در برابر تابش آفتاب ذوب شد و انقلاب پیروز شد اما جهان با ما وارد جنگ شد، مردم هم در دوران جنگ سنگ تمام گذاشتند و در تاریخ منظره‌ای شکوهمندتر از صف اعزام به جبهه‌ها نمی‌بینیم، جوانان و نوجوانان با یک دنیا ایمان و شجاعت روانه جبهه‌ها شدند مادر و خواهر و همسرشان آن‌ها را از زیر قرآن عبور دادند.
انصاری افزود: امسال در قم حدود 150 نفر از خانم‌های میانسال از استان کرمان بودند که در میان آن‌ها مادر چند شهید و همسر و خواهر شهید آمده بودند در نیمه شعبان نان صلواتی پخت می‌کردند، همین خانم‌ها در دوران جنگ کارشان نان پختن و ارسال به جبهه بود و این کار را همچنان در مناسبت‌های مختلف ادامه می‌دهند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: انسان‌های بی‌انصاف در این شرایط اقتصادی کشور سایت وزارت صنعت را هک می‌کنند که دلار 4 هزار و 200 تومانی بگیرند و خودرو را چند برابر می‌فروشند، فاصله بهشت تا جهنم را در همین دنیا می‌بینیم.
انصاری با بیان اینکه 40 سال تمام دنیا می‌خواهد ملت ایران و نظام نباشد، ابراز داشت: این منطقه 117 شهید تقدیم انقلاب کرده که این سرمایه‌گذاری است و این یادواره حفاظت از سرمایه‌گذاری خانواده شهداست و برای انقلاب ما سرمایه‌گذاری زیادی از جمله تقدیم ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده شده است.
وی تصریح کرد: مردم مستضعف و متوسط به پایین جامعه خون دل می‌خورند اما بسیاری از ثروتمندان کشور شرافتمندانه در خدمت مردم هستند عده اندک را نباید به پای عامه مردم گذاشت، امروز کشور و انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و ما مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: بزرگترین مشکل امروز ایران مشکل اشتغال جوانان است در هر منزلی و خانه ای یک نفر یا بیشتر از جوانان رشید دختران و پسران تحصیلکرده آماده خدمت به کشور هستند که زمینه اشتغال آنها فراهم نیست.
انصاری ادامه داد: در این میان شرایط ویژه‌ای در جهان و در منطقه ما شکل گرفته دشمنان ما که داعش را به وجود آوردند تا منطقه را به آتش و آشوب بکشند و ایران را ویران کنند با قدرت ملت ایران و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و فداکاری مردان بزرگ کشورمان سیلی خوردند.
وی ابراز داشت: امروز یک مثلث بلکه یک مربع شیطانی شوم علیه ما دست به کار شده در رأس این مربع شیطانی آمریکا دشمن قسم‌خورده دیرینه ماست و همراه او رژیم صهیونیستی و در کنار آن‌ها آل ‌سعود خائن و جوان خام به قدرت رسیده در عربستان با 10 میلیون بشکه نفت در روز و در کنار آنها منافقان روسیاه و تروریست‌هایی که دست‌شان به خون 17 هزار نفر از ملت ایران آغشته است.
وی بیان داشت: منافقان در جبهه‌ها فرزندان ما را شهید کردند و فروغ جاویدان را برای نجات صدام از منجلاب وارد کردند امروز به عنوان جیره خوار پول را از عربستان و سرویس جاسوسی را از اسرائیل می‌گیرند، در کاخ سفید خیمه زده اند و برای نابودی ایران و انقلاب اسلامی و مردم نقشه می‌کشند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان ما ستاد جنگ‌شان را از نوع اقتصادی انتخاب کردند و جنگ روانی تمام‌عیار علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند، افزود: ده‌ها کانال تلویزیونی و رسانه‌ای برای خالی‌کردن دل مردم و شایعه‌سازی و تحریک قدرت‌ها و ایجاد اختلاف میان مردم و پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در قلب جوانان و خدمت کردن به اربابان‌شان وارد شدند.
انصاری تصریح کرد: فساد اقتصادی بعضی از پول‌پرستان در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد و با کمال تأسف رشوه و پارتی‌بازی هم در برخی مراکز وجود دارد درست است که در مجموع فعالان اقتصادی 10، 20 و یا 50 نفر باشند که مال مردم را به یغما بردند ولی چرا بدهی خود را به بانک نمی‌پردازند و نظام بانکی را زمین‌گیر کردند بی‌شرمی و فرصت‌طلبی در شرایطی که ملت زیر فشار و منگنه گرانی هستند، ارز دولتی بگیرند کالا وارد کنند و در انبار احتکار کنند تا گران‌تر بفروشند و مردم را بیشتر در گرفتاری قرار دهند این‌ها نمی‌توانند شیعه امام صادق(ع) باشند.
وی ادامه داد: همه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه اسلامی داشته باشند کارکنان دولت باید در این شرایط کارشان را دو برابر کنند، صرفه جویی را افزایش دهند، سفرهای خارجی هیچ لزومی ندارد در این شرایط لزومی ندارد ساختمان اداری ساخته شود و مبلمان اداری ایجاد شود در شرایطی که پیمانکاران نمی‌توانند پول‌شان را بگیرند در این شرایط باید صرفه جویی کرد.
وی عنوان کرد: وضع کشاورزی این منطقه بسیار اسف‌بار است حتما باید هم دولت کمک کند هم بانک‌ها به میدان بیایند باید زیر بازوی زمین‌افتادگان را بگیریم تا لطف خدا شامل حال ما شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دیوانگی، غرور و قلدری ترامپ دشمنان زیادی برای آمریکا ایجاد کرده و امروز حقانیت ایران در دنیا مطرح است، خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد عقل، خرد و تلاش و کوشش و اتحاد شرط پیروزی ماست وامیدواریم همه عواملی که موجب کدورت در سطح ملی شده هر چه زودتر برطرف شود و یک بار دیگر همه زیر خیمه امام(ره)، انقلاب و رهبری حرکتی واحد و اراده ای واحد به نمایش بگذارند تا مانند 40 سال گذشته خدا ما را کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/39038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم

آغاز نوسازی 260 هزار واحد مسکونی در کشور

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند

ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند

احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید

بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان

غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان

دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار

قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب

موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟

روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت

جاری شدن سیلاب درمنطقه گزآباد شهرستان عنبرآباد

طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار