کرمان رصد

آخرين مطالب

زنان کرماني مطالبه‌گر نيستند/ اجراي طرح «سفيران فرهنگي، اسطوره هاي ماندگار» گفتگو

  بزرگنمايي:


کرمان انلاين- دکتر"فاطمه السادات حسيني" با گراميداشت ششم مهرماه روز خانواده اظهار کرد: معتقديم خانواده اصلي ترين رکن جامعه است و از نگاه آموزه هاي ديني مقدس ترين کانون، خانواده است و آنچه در جامعه هست، دستاورد خانواده بوده و بانوان نقش ويژه اي در تربيت و پرورش نسل ها دارند.

وي افزود: متاسفانه آسيب هاي اجتماعي در خانواده ها و جامعه ما زياد شده و امروزه شاهد استرس ها و اضطراب هاي زياي در خانواده هستيم و يکي از راهکارهايي که به کاهش اين استرس ها کمک مي کند، چنگ زدن به کلام وحي است که موجب انس با قرآن مي شود که هدايت بوده و بسياري از مشکلات و گرفتاري هاي زندگي با انس گرفتن با آيات و آموزه هاي قرآني رفع مي شود.

حسيني تصريح کرد: اگر آگاه سازي بانوان نسبت به خود، کرامت ذاتي، توانمندي ها و وظايفي که در خانواده و اجتماع دارند، صورت بگيرد، مي توانند اعتدال و توازني بين رسالت و مسووليتشان در خانه و جامعه برقرار کنند.

وي با اشاره به اهميت تمسک به آموزه هاي قرآن بيان کرد: مي بينيم تکنولوژي در جامعه تحول به وجود آورده اما ظاهرا مردم از نظر تجهيزات و امکانات وضعيت خوبي دارند اما آرامش ندارند و قطعا آرامش را با قرآن مي توانيم به دست بياوريم.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر ماهواره و شبکه هاي اجتماعي نقش پررنگي دارند و موجب آسيب ديدن خانواده شده و بايد خانم ها و به ويژه زنان شاغل توجه ويژه اي داشته باشند و محيط کار و خانواده را مديريت کنند.

وي افزود: هر چه جلوتر مي رويم، سبک زندگي خانواده هاي ما تغيير کرده و ارتباطات متفاوت از گذشته بوده که موجب شده با مباني اعتقادي و سبک زندگي اسلامي ايراني زندگي خود بيگانه شده و فرهنگ بيگانه در ما اثر بگذارد و زاويه نگاه جوانان ما به زندگي تغيير پيدا کرده است.

حسيني با بيان اينکه متاسفانه چشم و هم چشمي ها، تجملات، کاهش تمايل به ازدواج و ... در حالي جامعه ما رواج يافته که اسلام درباره اصلاح الگوي مصرف و ازدواج سفارشات بسياري دارد، بيان کرد: وضعيت کنوني به دليل اين است که از مباني فاصله گرفته ايم و با توجه به اين آسيب ها يکي از اصلي ترين مسووليت هايي که بايد به آن توجه کنيم، آسيب شناسي است.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اين اداره کل گفت: يک بانک اطلاعاتي تعريف کرده ايم و نقشه راه را با نگاه فرهنگسازي و آگاه سازي خانواده به ويژه دختران و زنان تدوين نموده ايم.

وي افزود: در اين زمينه با دستگاه هاي متولي فرهنگ و خانواده تعامل داريم و از جمله طرح هاي فرهنگي که در سطح استان برگزار مي کنيم، آموزش مهارت هاي زندگي و ارتقاء توان افزايي وتقويت تاب آوري زنان و خانواده که براي خانواده ها به ويژه خانواده هاي دچار آسيب برگزار شود.

حسيني با اشاره به برگزاري نشست هاي معرفتي و آگاه سازي و دوره هاي مستمر در اين زمينه در ادارات با رويکرد تحکيم بنياد حانواده تصريح کرد: بايد اين برنامه ها با توجه به نيازهاي واقعي باشد.

وي بيان کرد: طرح هايي در زمينه آگاهسازي دختران در آسيب هاي اجتماعي، آموزش مشاوران براي برقراري ارتباط با دختران، طرح خانواده سالم و متعالي و ... را با سازمان هاي مختلف به صورت جلسات آموزشي و مهارت هاي زندگي برگزار کرده ايم.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان با اشاره به اجراي طرح «سفيران فرهنگي، اسطوره هاي ماندگار» گفت: همانگونه که خانواده ها براي کلاس زبان و موسيقي فرزندانشان هزينه مي کنند، بايد براي اخلاق و مهارت هاي زندگي نيز هزينه کرده و مدير تربيت کنند.

وي افزود: اگر خانواده ها و سازمان ها براي اجراي طرح ها و برنامه هاي در نظر گرفت شده همکاري کنند، موفقيت هاي خوبي خواهيم داشت و در اين طرح در مساجد محلات مختلف افرادي را آموزش داده و اينها به عنوان سفير در محله خود فعاليت مي کنند.

حسيني اظهار کرد: فضاي مجازي ظرفيت بسيار مهمي است و بايد بتوانيم از اين ظرفيت استفاده کنيم وهمه سازمان ها و رسانه ها بايد فضاي مجازي را مديريت کنند.

وي در ادامه با بيان اينکه متاسفانه زنان کرمان خيلي مطالبه گر نيستند و برنامه هاي زيادي براي آنها داشته ايم که خيلي استفاده نمي کنند، گفت: اين مسئله موجب آسيب ديدن آنها در بلند مدت مي شود و بايد خودشان کمک کرده و همراهي داشته باشند تا شاهد تحولي در زمينه مسائل فرهنگي، مشارکت هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي بانوان ر استان باشيم.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان با اشاره به همکاري سازمان هاي مردم نهاد در اجراي برنامه هاي اداره کل امور بانوان و خانواده استانداري کرمان گفت: اين درخشش را نسبت به ديگر استان ها داريم و بسياري از طرح هاي ما ملي شده اند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/3967/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است

وقوع زمین لرزه ای به قدرت 4.6 ریشتر در سیرچ کرمان

از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم

12 هزار و 663 واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ببینید | خلاصه بازی مس رفسنجان 1 - گل گهرسیرجان 1

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

تجلیل از 43 استاد سرآمد آموزشی استان کرمان

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

شکست ناپذیری نویدکیا در دربی کرمان دو رقمی شد

60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان 1-1 گل گهر سیرجان

خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم

مس 1 - 1 گل‌گهر؛ دربی کرمان برنده نداشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد

رقابت بیش از 21 هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش