کرمان رصد

آخرين مطالب

فراخوان دومين کنگره بين المللي پيامبر اعظم (ص) منتشر شد مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان انلاين- همزمان با  28 صفر، سالروز رحلت جانسوز نبي مکرم اسلام (ص)، فراخوان و آئين نامه دومين کنگره بين المللي پيامبر اعظم (ص) رحمة للعالمين با محوريت «اسلام، جهــان معاصــر و زمينه هاي تعامل» و با تاکيد بر پيام رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالي» به جوانان غرب، ( ششم آذر) توسط دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان صادر شد.

در مقدمه اين آئين نامه آمده است: استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جنايتکار و با هدايت صهيونيسم مکار وحيله گر، پس از يأس ونااميدي از لشکرکشي هاي احمقانه، تحريم و تهديدهاي رنگارنگ؛ براي تحقق اهداف شوم خود و سيطره بر جهان، ارزش هاي الهي واعتقادات پاک و خالص اسلامي را به عنوان مهمترين مانع شناختند.

از اين رو، با عمليات هاي رواني گوناگون وايجاد و حمايت همه جانبه از گروه هاي تکفيري در سراسر جهان، سعي در نشان دادن چهره اي رعب انگيز، خشن و بدون هرگونه نشان از عقل و علم از اسلام به جهان، خصوصاً جوانان و نسل هاي جديد جوامع غربي دارد. او به دنبال آن است که سدي در برابر انسان هاي کاوشگر، حقيقت جو و در جستجوي اسلام ناب محمدي(ص) باشد.

پاسداشت مقام و منزلت پيامبر عظيم الشان اسلام، آغاز يک حرکت منسجم فرهنگي در راستاي تبيين انديشه هاي راهبردي پيامبر اسلام، ايجاد بستر مناسب در اتحاد وانسجام جامعه اسلامي و هماهنگ سازي فعاليت هاي فرهنگي و مناسبتي مساجد به ويژه کانون هاي فرهنگي هنري از جمله اهداف کنگره عنوان شده است.

محورهاي کنگره دومين کنگره بين المللي پيامبر اعظم (ص)

الف) تعامل اديان الهي؛ پيشينه گفتگوي اديان، ضرورت و پيامدهاي گفتگوي اديان، ظرفيت اسلام براي گفتگو و تعامل، مباني و اصول دعوت در اسلام، شيوه‌هاي گفتگو در دعوت به اسلام، شيوه هاي گفتگوي معصومين (ع) با اديان ديگر، تعامل اديان از ديدگاه فقه اسلامي، نامه‌هاي پيامبر گرامي اسلام.

ب)معرفي چهره ا سلام راستين و پيامبر رحمت؛ جوانان و ضرورت و نحوه آشنايي بي‌واسطه با اسلام و زندگي پيامبر اکرم، شخصيت‌ پيامبر اکرم، اسلام و پيامبر اکرم صدر رسانه‌هاي غربي، چرايي تهاجم غرب به شخص پيامبر اسلام، مؤلفه ‏هاي اسلام ناب محمدي، روش‌هاي معرفي اسلام ناب در جهان معاصر، موانع شناخت اسلام ناب در جهان معاصر، معنويت اسلامي و جهان معاصر، ارزش‌هاي تمدن‌ساز اسلامي و بهره‌مندي جهان معاصر، آموزه‌هاي انساني و اخلاقي اسلام براي جهان معاصر.

ج) اسلام و جوانان؛ نگاه اسلام و غرب به جوانان، گفتگو و تعامل با جوانان( شيوه هاي جذب)، جوانان و آينده جهان بشري، جوانان، پرسش‌گري و حقيقت‌جويي، جوانان و آگاهي از نقش استکبار، رسالت جمعي جوانان در شناخت بي‌واسطه از اسلام و رهايي از حصار منابع اطلاعاتي غرب، راهکارهاي آگاهي جوانان غرب از قرآن و انديشه اسلامي، ميزان شناخت جوانان غرب از اسلام، قرآن و پيامبر (مطالعه ميداني)، راهبردهاي استکبار در تحريک عواطف و احساسات جوانان غرب در برابر اسلام‌خواهي، رسالت جوانان در بيدار سازي وجدان عمومي در غرب، جوانان و شناخت چرايي بيگانگي جامعه غرب با تحولات روز جهان، جوانان، معنويت در عصر جهاني شده، جوانان و لزوم آگاهي از جدايي سياست از صداقت و درستکاري در غرب.

د) اسلام هراسي؛ استراتژي شيطاني؛ منافع استکبار و سياست‌مداران غربي در تصويرسازي غلط از اسلام، رسانه‌هاي غربي و اسلام‌هراسي، نقش جريان‌هاي انحرافي در اسلام‌هراسي، پيشينه اسلام‌هراسي در جهان غرب، شگردهاي استکبار در اسلام‌ هراسي، علل تشديد هراس‌افکني و نفرت‌پراکني از اسلام، رسالت مسلمانان در مواجهه با اسلام‌هراسي، رسالت جوانان در افشاي اهداف استکبار در اسلام‌هراسي.

مقاله بايد علمي-پژوهشي بانگاه به محورهاي کنگره ارائه شده باشد و حجم آن، حداقل ١٥ صفحه و حداکثر ٣٠ صفحه A٤  با نرم افزار word٢٠٠٧ و با فونت(mitra) اندازه١٥ تايپ و لوح فشرده آن همراه مقاله به دبيرخانه کنگره ارسال شود؛ همچنين مقاله در همايش و جشنواره‌اي ارائه نشده و تاکنون به چاپ نرسيده باشد.

ارسال چکيده مقاله (حدود ٢٠٠ ) کلمه به همراه اصل مقاله الزامي است؛ ارجاعات مقاله به شکل پاورقي و با ذکر فهرست منابع در انتهاي مقاله ارائه شود؛ کنگره شامل آثار ارسالي از سوي شرکت کنندگان آزاد، هسته هاي پژوهش وابسته به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، اعضا فعال کانون هاي مصلي، اعضا فعال کانون هاي دانشگاهي، اعضافعال کانون هاي تخصصي و عمومي، ائمه جماعات مساجد ومديران فعال کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.

آثار ارسالي از سوي هسته هاي پژوهش وابسته به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، بصورت مستقل وويژه داوري مي شوند و مقالات برگزيده در کتاب مجموعه مقالات کنگره چاپ خواهد شد.

آخرين مهلت ارسال مقالات 22 بهمن جاري، همزمان با سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي و وفات حضرت عبدالله پدر گرانقدر وعظيم الشان پيامبر اسلام (ص) است و زمان برگزاري کنگره، چهارشنبه 18 اسفند، سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است.

آدرس دبيرخانه کنگره؛ کرمان، خيابان اقبال بين کوچه شماره پنج و هفت قبل از فروشگاه بسيجيان؛ دبيرخانه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان به شماره تماس ٣٢٤٤٣٧٤٤-٠٣٤ و شماره نمابر ٣٢٤٤٤٩٨٤-٠٣٤ است؛ آدرس سايت www.hampayemehrab.com-  www.javananemasajed.ir  و آدرس ايميل farhangkr@gmail.com  است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/4141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شوخی گلزار با مردم

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

«متاورس» بازگشته است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر

بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد

رصد 30 نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان

محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی

هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

هشدار پلیس زرند به رانندگان وسایل نقلیه

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود

شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی

مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام 100 درصد اجرا شد

راهیابی 10 ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری

آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند

راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی

آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور

رادیو کرمان محبوب مخاطبان

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا شد

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

١٠٠ هزار واحد صنفی در استان کرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت

بازدارندگی متعارف ایران

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

207 میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود