کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

تا 2 ماه آینده اقتصاد کشور به ثبات می‌رسد/جعلی بودن اسناد ترخیص خودروهای لوکس از وزارت اقتصاد اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری حدود 6 هزار خودروی که در زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارشات وارد کشور شد، تصریح کرد: براساس بررسی‌ها مشخص شد که همه اسنادی که برای ترخیص خودروهای لوکس از وزارت اقتصاد صادر شده بود، جعلی بودند و عدم لینک سامانه‌های بین وزارت‌خانه‌ها یکی از دلایلی بود که کسی متوجه این موضوع نشد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 24 مردادماه در نشست هم‌اندیشی جهت مرتفع نمودن مشکلات، معضلات و عارضه‌های صنعت و معدن استان کرمان گفت: وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور ماحصل عوامل درونی و بیرونی است.
وی ادامه داد: براساس پژوهش‌ها و بررسی‌ها صورت گرفته بخش عمده مشکلات اقتصادی ایران به مسایل درونی آن برمی‌گردد، اما تحریم‌ها نیز بی‌اثر نیست.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متغییرهایی که در اقتصاد ایران موثر هستند، تصریح کرد: سهم نفت در بودجه عمومی کشور از عوامل موثر در اقتصاد ماست، باید مدنظر داشت که امروز بزرگترین فرصت است که جراحی اقتصادی انجام دهیم تا وابستگی بودجه را به نفت را کاهش دهیم.
وی به تبیین میزان صادرات نفت در سال‌های مختلف پرداخت و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه دولت سهم نفت در بودجه را به 35 درصد افزایش داد که توصیه کردیم که این درصد را کاهش دهند زیرا امروز تحریم‌های آمریکا برروی حوزه نفتی کشور است.
پورابراهیمی حضور دولت در اقتصاد کشور و سهام شرکت‌های دولتی را از دیگر دلایل ضعف‌های اقتصادی کشور برشمرد و عنوان کرد: براساس تجربیات کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که کارایی و بهره‌وری بخش خصوصی در اقتصاد بیشتر است.
وی علت بیشتر این نابسامانی اقتصادی را اتخاذ سیاست‌های اقتصادی اشتباه دانست و اظهار کرد: سهم دولت در اقتصاد کشور یکی از چالشی‌ترین موضوعات در اقتصاد است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شفافیت را از دیگر عنصر‌های محرک اقتصادی ذکر کرد و افزود: هر بنگاه اقتصادی در کشور فعالیت می‌کند باید ترازنامه‌های مالی خود را افشا کند، به طورمثال 4 هزار خیریه در ایران وجود دارد که اطلاعات مالی آنها را نداریم.
وی ادامه داد: مهمترین پیامد فسادهای اقتصادی کاهش اعتماد مردم به نظام است، بنابراین باید شفافیت اقتصادی برای جلوگیری از فسادها صورت گیرد..
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حدود 6 هزار خودروی که در زمان بسته شدن سامانه ثبت سفارشات وارد کشور شد، تصریح کرد: براساس بررسی‌ها مشخص شد که همه اسنادی که برای ترخیص خودروهای لوکس از وزارت اقتصاد صادر شده بود، جعلی بودند و عدم لینک سامانه‌های بین وزارت‌خانه‌ها یکی از دلایلی بود که کسی متوجه این موضوع نشد.
وی نرخ ارز را لنگر اصلی نابسامانی های اقتصادی اخیر کشور دانست و عنوان کرد: اولین بار نیست که شوک ارزی در کشور ایجاد می‌شود و تقریبا در همه دولت‌ها این شوک اقتصادی وجود داشته و پیامد آن نیز کاهش قدرت خرید مردم بوده است.
پورابراهیمی با اشاره به تحریم‌های کشور در ادوار مختلف اظهار کرد: امروز در رابطه با تحریم‌ها نسبت به سال 91 خیلی شرایط بهتر است زیرا در سال 91 ما تحریم های اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا را داشتیم اما امروز فقط تحریمات آمریکا متوجه کشور شده است.
وی اتخاذ سیاست نرخ ارزی واحد را اشتباه‌ترین سیاست ارزی در کشور اعلام کرد و افزود: بازار ثانویه ارز فضای تعادلی ایجاد می کند و در حال حاضر 100 میلیارد دلار منابع ارزی داریم که 50 میلیارد دلار مصرف ماست و اگر میزان مصرف ما حتی به 70 میلیارد دلار برسد هنوز 30 میلیارد دلار داریم که در بازار ثانویه قرار دهیم به این صورت بازار خود به خود به حد تعادل خواهد رسید.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌کنیم که اگر بازار ارزی درست مدیریت شود در دو ماه آینده اقتصاد کشور به ثبات می‌رسد، خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی که مواد اولیه آنها در گمرک گیر است، از شنبه هفته آینده لیست خود را به سازمان صنعت و معدن اعلام کنند و مابه التفاوت نرخ 4 هزار و 200 تومان تا 8 هزار تومان در بازار ثانویه به صورت تعمدی نه نقدی برای تولید کنندگان عرضه خواهد شد و مواد اولیه از گمرک ترخیص خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/46499/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران