کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم، گفت: شایعه های مربوط به دو تابعیتی بودن برخی مدیران از اساس کذب است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست مطالبه گری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کرمان با بیان اینکه این یک فرصت مغتنم است که در خدمت شما جوانان خوش فکر بسیجی قرار دارم، گفت: من علاقمند به حضور در بین دانشجویان هستم و به مسئولیان دانشجویی نیز گفته ام که با فراهم شدن یک فضای مناسب در جمعی دلسوز به سوالات شما دانشجویان جواب می دهم.
وی هم چنین در خصوص امر مطالبه گری اظهار داشت: مطالبه گری امری مقدس محسوب می شود و مسئولان قضائی استان نیز به دلیل وظیفه ذاتی قوه قضائیه که احیای حقوق عامه است؛ خود مطالبه گر هستیم و اگر ملت ما مطالبه گر باشد مطمئنا وضعیت کشور متفاوت از این خواهد بود.
وی افزود: دادگستری استان کرمان به طور کامل از امر مطالبه گری استقبال می کند و به قرارگاه شهید احمدی روشن در فرآیند مطالبه گری کمک خواهیم کرد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان ادامه داد: قرارگاه شهید احمدی روشن باید پیشنهادات خود را به طور کامل به دادگستری استان کرمان ارائه کند و مطمنا پیشنهادات بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.
ورود دادستان جیرفت به مسئله معدن بحرآسمان
موحد در ادامه در خصوص معدن بحرآسمان و مشکلات پیش آمده گفت: دادستان جیرفت به قضیه ورود پیدا کرده و قضیه در حال بررسی است. هرچند که این موضوع، اختلاف بین دستگاه های دولتی است و ما نمی توانیم به اینجور قضایا مدام ورود پیدا کنیم و ممکن است مخل کار دستگاه های دولتی شویم.
وی در خصوص سامانه ثنا بیان داشت: سامانه ثنا می خواهد از همه اتباع و شهروندان مشخصاتی داشته باشد تا هر زمان به سیستم قضائی مراجعه می کنند سیستم قضائی آن افراد را بشناسد و با آن ها ارتباط برقرار کند و این سامانه حریم خصوصی افراد را حفظ می کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: 70 درصد ابلاغ های قضائی در استان کرمان الکترونیکی هستند. این اقدام سبب پیشگیری از فساد در جامعه و صرفه جویی در منابع انسانی می شود ولی ما در کشور جزوء استانهایی هستیم که در سامانه ثنا و اوراق الکترونیکی رو به پیشرفت هستیم و باید به 90 درصد برسیم.
نوسانات سکه و ارز باعث افزایش 15 هزار پرونده در دادگستری کرمان شده است
موحد تصریح کرد: نوسانات سکه و ارز در کشور سبب افزایش 15 هزار پرونده به دادگستری استان کرمان شده است و این خود سبب تراکم کار و کاهش کیفیت کار دستگاه قضائی خواهد شد و کمیت بر روی کیفیت تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: برای ورود هر قاضی به دستگاه قضائی حدود دو سال نیاز است و ما در استان کرمان هم جذب کلی و هم جذب مخصوص مناطق محروم داشته ایم. زیرا در مناطق محروم باید قاضی حتما بومی یا از شهرهای همجوار باشد تا در محل ماندگاری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان جمعیت کیفری استان کرمان را زیاد دانست و گفت: این ازدیاد به دلیل این است که کرمان در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد و زندانیان دارای محکومیت های بالایی هستند که این امر سبب جمعیت کیفری بالا شده است.
مدیر دو تابعیتی در استان کرمان نداریم
موحد با بیان اینکه فساد موجودیت و مشروعیت هر نظامی را به چالش می کشاند؛ تصریح کرد: علل و عوامل متعددی برای فساد در جامعه بشری وجود دارد که مهمترین آن ها گریز از معنویت است.
موحد در خصوص مدیران دو تابعیتی استان گفت: در استان کرمان مدیر دو تابعیتی نداریم و شایعه هایی مربوط به دو تابعیتی برخی از مدیران نیز از اساس کذب است.
وی در رابطه با پرونده مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور نیز افزود: مهدی جهانگیری با همکاری اطلاعات سپاه بازداشت شد و از آن جایی که تنها برخی از جرایم وی در کرمان بود؛ تحقیقات انجام شد و وی برای رسیدگی به اتهام دیگر به تهران منتقل شد.
آخرین وضعیت پروژه دل عالم در کرمان
موحد در خصوص پروژه دل عالم در کرمان نیز بیان داشت: این پروژه قرار بود در حد فاصل بین شهرهای جوپار، محی آباد و ماهان احداث شود و شامل پنج هزار هکتار زمین بود که با ورود دستگاه قوه قضائیه و سازمان بازرسی به این پرونده به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات محیط زیستی با آن مخالفت و جلوی این قضیه در کرمان گرفته شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دشمن در فضای مجازی به هر وسیله ای متوسل می شود تا امنیت روانی جامعه را سلب کند؛ لذا به دنبال ترویج و نهادینه کردن فساد سیستمی در کشور است هرچند فساد موردی در کشور وجود دارد اما سیستمی نیست.
کشف 13 انبار احتکار کالا در مرکز استان کرمان
موحد با اشاره به این که استان کرمان در خصوص مقابله با احتکار پیش قدم بوده است؛ بیان کرد: عده ای تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور دست به احتکار زده اند و تاکنون در مرکز استان 13 انبار شناسایی شده اند که تیم های متولی وارد عمل شده و چندین انبار و خودرو احتکاری ضبط و کشف شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن بیان اینکه اطلاع رسانی و عدم استفاده از تمام ظرفیت رسانه، خلا قوه قضاییه است، تصریح کرد: این قوه، تاکنون نتوانسته از ظرقیت رسانه به خوبی استفاده کند و در صداوسیما نیز وقت محدودی دارد. مقام معظم رهبری نیز از این موضوع گلایه دارند و می فرمایند «قوه قضائیه باید اطلاع رسانی خود را تقویت کند».
وی ادامه داد: اگر قوه قضائیه زیاد درگیر رسانه شود ممکن است از رسالت اصلی خود که دادرسی است دور بماند و اطلاع رسانی این قوه در احکامش است. در سال گذشته طبق آمار 700 هزار رای صادر و به طرفین اعلام شده است و تنها قضات برای 575 هزار پرونده تصمیم گیری کرده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم زمانی قوه قضائیه را باور می کنند که تصمیمات محکم و مستدل داشته باشد؛ عنوان کرد: در کنار این نگاه که وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، باید خدمات دستگاه قضایی به خوبی اطلاع رسانی و معرفی شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: باید در مورد جایگاه حقوق بشر اسلامی صحبت شود و لازم است تا قرارگاه شهید احمدی روشن با بسیج حقوقدانان ارتباط بگیرد تا قضات در جمع شما حضور داشته باشند و به سوالات دانشجویان جواب دهند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/46597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان