کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

مرغ در قفس سودجویان/ مسئولان: با متخلفان برخورد می شود سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – در حالی قیمت هر کیلو مرغ در کرمان به 11 هزار و 400 تومان رسیده که مسئولان می گویند توزیع کنندگان این کالا را سه هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب می فروشند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: استان کرمان جزو قطب های تولید مرغ در کشور محسوب نمی شود و هر سال در فصلهای مختلف بخشی از نیاز خود را از استانهای دیگر تامین می کند اما میزان تولید مرغ در استان برای تعادل قیمت این کالا در کرمان نقشی حیاتی دارد.
عملا باید برای ایجاد تعادل قیمت در استان بخش قابل توجهی از نیاز استان توسط مرغداری ها بومی تامین شود و بخش باقی مانده نیز از استان های دیگر به خصوص استان های هم جوار وارد شود. اما طی روزهای اخیر شاهد صادرات مرغ تولیدی در استان کرمان به استان های دیگر بوده ایم به همین دلیل هم قیمت مرغ در استان کرمان به یکباره افزایش یافته است. البته در گذشته نیز در زمان افزایش قیمت مرغ در استان های دیگر این رفتار بارها روی داده است.
با افزایش قیمت مرغ در بازارهای مصرف شهرهای بزرگ برخی از تولید کنندگان کرمانی نیز اقدام به انتقال محصول خود به این استان ها دیگر کرده اند
در سال جاری نیز با افزایش قیمت مرغ در بازارهای مصرف شهرهای بزرگ، برخی از تولید کنندگان کرمانی نیز اقدام به انتقال محصول خود به این استان ها کرده اند و حالا شاهد نوسانات بی منطق قیمتی در استان کرمان هستیم. بطوریکه قیمت این کالا به قیمت بی سابقه 11 هزار و 400 تومان برای هر کیلوگرم مرغ گرم رسیده است.

سرپرست استانداری خواستار پیگیری فوری شد
این وضعیت حتی مورد نقد سرپرست استانداری کرمان نیز قرار گرفته است و خواستار رسیدگی فوری مسئولان ذی ربط و حل مشکل کنونی افزایش قیمت مرغ در استان شده است.
محمود وفایی شب گذشته در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: نظارت و کنترل قیمت ها و جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان مهمترین کاری است که باید در دستگاههای مختلف مدنظر باشد و همه مسئولان در این زمینه باید پای کار باشند.
قیمت هر کیلو مرغ باید 8500 تومان باشد
وی افزود: دستگاه های متولی نیز باید برای تامین نیاز بازار و کنترل نوسانات قیمتی برنامه ریزی لازم را داشته باشند و نیاز استان در خصوص تامین گوشت مرغ به خوبی تامین شود.
سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ در کرمان قابل قبول نیست گفت: قیمتی که مرغ در کرمان باید عرضه شود هشت هزار و 500 تومان است که در این زمینه در جلسه ستاد تنظیم بازار کرمان به دستگاه های مربوط تذکر داده شده است.
وفایی اضافه کرد: با توجه به نیازی که کرمان به مرغ تولیدی در استان دارد باید از خروج مرغ از استان جلوگیری شود و نیازهای مردم نیز تامین شود.
افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در کرمان موجب شده است مردم از مسئولان بخواهند در عمل وارد میدان شوند و با مشکلات موجود در این زمینه برخورد قاطع کنند
سرپرست استانداری کرمان بیان کرد: قیمت مرغ باید دقیقا مطابق با مصوبات دستگاه های متولی باشد و در این راستا با هر گونه تخلف برخورد جدی می شود.
وی همچنین از توزیع گوشت مرغ منجمد برای تنظیم بازار خبر داد و بیان کرد: بررسی دقیق مسائل اقتصادی و تامین کالاهای اساسی از مهمترین اهداف دولت است.
با این وجود افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در کرمان موجب شده است مردم از مسئولان بخواهند در عمل وارد میدان شوند و با مشکلات موجود در این زمینه برخورد قاطع کنند.
در حال حاضر میزان تولید مرغ در استان کرمان مطابق برنامه ریزی دولت سیر صعودی را در سه سال اخیر طی کرده است و در حالی سالانه حدود 45 هزار و 100 تن مرغ در استان کرمان تولید می شود که گفته می شود این استان امکان تولید سالانه 65 هزار تن مرغ گرم را دارد اما در حال حاضر نیز حدود 3 درصد از تولید مرغ کشور در استان کرمان تامین می شود.
با افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل نزدیک شدن به عید قربان، حالا مردم به عنوان کالای جانشین برای تامین پروتئین به گوشت سفید روی آورده اند و به صورت معمول نیز سرانه مصرف مرغ در استان کرمان 22 کیلو گرم می باشد.

یکی از مغازه داران کرمانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مرغ با این قیمت به دست اصناف می رسد و ما با اضافه کردن نرخ مصوب مرغ را به مردم تحویل می دهیم، با افزایش قیمت مرغ مردم هم برای خرید این کالا کمتر مراجعه می کنند و به همین دلیل تعداد کمتری مرغ را برای تحویل به مردم خریداری می کنیم. در حقیقت این افزایش قیمت در بخش توزیع روی نداده بلکه در بخش تولید بوده است.
کاهش جوجه ریزی توسط برخی از تولید کنندگان
محمد ایزدی بیان کرد: قیمت ماهی نیز با افزایش نسبی مواجه است و این افزایش قیمت در روزهای اخیر بیشتر بوده است.
وی افزود: مرغ داران هم با افزایش قیمت نهاده های تولید در بازار آزاد مواجه هستند به همین دلیل هم دولت نهاده ها را در قالب کالاهای اساسی تامین می کند به همین دلیل نبایدافزایش قیمت تا این حد وجود داشته باشد.
مردم آماده همکاری با مسئولان هستند و مسئولان هم باید برنامه ریزی داشته باشند و اجازه ندهند برخی سودجویان به عرض اندام بپردازند
سحر کامیابی یکی از شهروندان کرمانی است که خواستار نظارت جدی مسئولان به روند افزایش قیمت ها است، وی می گوید: نمی توان قبول کرد که نظارت وجود دارد اما قیمت ها افزایش می یابد در واقع مسئولان باید قبل از بروز چنین مواردی چاره اندیشی کنند چون نهاده های تولید مرغ توسط دولت تامین می شود و مرغ دار نباید به یکباره با جهش قیمتی مردم را دچار مشکل کند.
وی می گوید: مردم آماده همکاری با مسئولان هستند و مسئولان هم باید برنامه ریزی داشته باشند و اجازه ندهند برخی سود جویان به عرض اندام بپردازند.
اما شنیده های خبرنگار مهر حاکیست که برخی از مرغ داران نیز در فصل گرما از جوجه ریزی خودداری کرده اند و به همین دلیل با کمبود مرغ در استان مواجه هستیم.

مرغ باید مطابق نرخ مصوب فروخته شود
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز به خبرنگار مهر در این خصوص می گوید: تمامی نهاده های لازم به مرغداران برای تولید مرغ و جوجه ریزی پرداخت شده است و اگر در این زمینه کوتاهی وجود داشته باشد با افرادی که تسهیلات و نهاده ها را دریافت کرده اند برخورد می شود. اما مردم باید بدانند برنامه ریزی برای جلوگیری در خصوص کمبود مرغ در کرمان از قبل انجام شده بود و در صورت انصاف و خروج مرغ از استان نباید با این رشد قیمت مواجه می شدیم.
عباس سعیدی بیان کرد: قیمت مرغ دقیقا باید مطابق با نرخ مصوبی باشد که از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است و هر گونه عرضه مرغ بالاتر از این قیمت غیرقانونی محسوب می شود و باید با عوامل این افزایش قیمت برخورد شود.
انتظار داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت مرغ طی روزهای آینده در کرمان کاهش یابد
وی با اشاره به مصوبات قیمتی ابتدای ماه جاری گفت: بارها از سوی مسئولان دولت تاکید شده است که رعایت قیمت اعلام شده اجناس و کالاهای اساسی ضروری است و نباید در این زمینه اغماض صورت گیرد.
وی با اشاره به توزیع گوشت مرغ یخ زده گفت: انتظار داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت مرغ طی روزهای آینده در کرمان کاهش یابد.
وی تاکید کرد که قیمت ها باید کاهش یابد و تولید کنندگان نسبت به تامین نیاز بازار مکلف هستند و به همین دلیل نیز نهاده های تولید با بسته های حمایت دولتی به آن ها داده شده است که نیاز استان را تامین کنند و خروج مرغ از کرمان قانونی نیست.
سعیدی قیمت 11 هزار و 400 تومانی مرغ در کرمان را مطابق با هیچ یک از استانداردهای قیمتی ندانست و خواستار اصلاح قیمت ها شد.
طی ماه های اخیر شاهد برخورد جدی دستگاه قضایی و نظارتی استان با گران فروشان و محتکران هستیم و مردم نیز باید با همکاری با مسئولان زمینه سود جویی متخلفان اقتصادی را از بین ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/46816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان