کرمان رصد

آخرين مطالب

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

کلید خوردن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از ایران از نیمه دوم سال جاری اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از ایران از نیمه دوم سال جاری خبر داد و بیان کرد: حدود 800 یورو براورد اولیه هزینه این خط انتقال است که 250 میلیون متر مکعب آب را انتقال خواهد داد، ضمن آنکه شرکت خط انتقال دوم از چند روز آینده تشکیل خواهد شد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" عصر امروز 14 شهریورماه در جلسه بررسی و گفتگو با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان کرمان با حضور رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: انتقال آب از خلیج فارس یک پروژه مهم و حیاتی برای استان کرمان است.
وی مشکلات بازپرداخت تسهیلات را بین بسیاری از واحدهای اقتصادی مشترک دانست و بیان کرد: در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم که اولویت اجرای دقیق و کامل سیاست‌های ارزی به شکلی مثل لنگر کشور محسوب می‌شود و لذا باید اقدامات مناسبی را در این راستا ایفا کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وجود همدلی در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای آنکه سطح فعالیت‌های بنگاه‌های تولیدی در کشور و استان کرمان مثل قبل باشد، انتظار داریم سریعا تصمیماتی در این راستا اتخاذ شود.
وی بیان کرد: در حوزه حمایت از بنگاه های اقتصادی هفته آینده در اولین نشست خود در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و احتمالا موافقت آن را خواهیم گرفت و در دو هفته آینده در دستور کار قوا قرار می‌گیرد.
پورابراهیمی افزایش منابع لازم به ویژه سرمایه درگردش برای صادرات کشاورزی را یکی از محورهایی که امروزه دغدغه فعالین اقتصادی است عنوان کرد و گفت: باید صندوق توسعه ملی به عنوان مطالبه‌گر از این موضوع دفاع کند، شایان ذکر است که پسته به عنوان یک کالای استراتژیک مورد توجه قرار گیرد.
وی از اختصاص سقف مشخصی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای استان کرمان با توجه به پتانسیل جذب سرمایه‌گذار سخن به میان آورد و اظهار کرد: تقاضای اختصاص سهمیه دو میلیارد دلاری مشخص از محل صندوق توسعه ملی برای استان کرمان داریم تا در هر حوزه‌ای که بخش خصوصی شاغل در استان کرمان مایل هستند، از آن استفاده کنند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمدید اقساط وام‌های صندوق توسعه ملی برای بنگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، تاکید کرد و افزود: بحران آب برای استان کرمان یک بحران جدی است برای آنکه با این بحران مقابله کنیم پروژه انتقال آب از خلیج فارس که از ابر پروژه‌های ایران است، در حال اجرا می‌باشد و در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان این مطلب که با توجه به نیاز پروژه انتقال آب به منابع مالی زیاد، 9 بانک در این سندیکا وجود دارد که ریاست این سندیکا نیز بر عهده نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پروژه انتقال آب از خلیج فارس حدود 2 هزار میلیارد تومان است که از طریق سندیکا تامین می‌شود که امیدواریم تا حدود 2 سال آینده این ابر پروژه در کشور به بهره‌برداری برسد.
پورابراهیمی از کلید خوردن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از ایران از نیمه دوم سال جاری خبر داد و بیان کرد: حدود 800 یورو براورد اولیه هزینه این خط انتقال است که 250 میلیون متر مکعب آب را انتقال خواهد داد، ضمن آنکه شرکت خط انتقال دوم از چند روز آینده تشکیل خواهد شد.
وی از تبدیل شدن استان کرمان به قطب فولاد کشور در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: امروز استان کرمان در حالی که هنوز صنایع پایین دستی آن راه‌اندازی نشده‌اند، اما به قطب فولاد کشور تبدیل شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان ظرفیت تولید سالانه 30 میلیون تن سنگ آهن و 22 میلیون تن گندله سازی وجود دارد، همچنین 6 میلیون تن آهن اسفنجی در این استان تولید می‌شود که به بزرگترین تکنولوژی‌های اروپا تنه می زند که نشان دهنده ظرفیت و دانش بالاست.
وی با انتقاد شدید از برخی صحبت‌های یاس آورد در جامعه، بیان کرد: امروز نمی دانیم که برخی چه درد و مرضی دارند که یاس را در بین مردم ترویج می‌دهند؟ امروز در این شرایط اقتصادی طرح های توسعه صنعت فولاد در استان کرمان شتاب بیشتری گرفته که جای تقدیر و تشکر از مدیران آنها دارد.
پورابراهیمی با بیان این مطلب که صندوق توسعه ملی باید هر سال اثر توسعه را در استان کرمان فراهم کند، تصریح کرد: اتفاق مثبتی که بعد از دو سال پیگیری افتاد، این بود که منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان تصویب شد، این در حالی است که در گذشته فقط منطقه ویژه اقتصادی استان در بم، رفسنجان و سیرجان بود، همچنین شهداد دومین منطقه ویژه اقتصادی گردشگری کشور شد که هواپیمایی ماهان مسئولیت آن را به‌عهده گرفته است و در سایر شهرهای استان همچون انار، گل گهرسیرجان و زرند نیز این طرح ویژه اقتصادی تصویب شد که با اجرای آن به توانمندی استان کرمان کمک شایانی خواهد شد.
به گزارش ایسنا "محمدجواد فدایی" سرپرست استانداری کرمان در جلسه بررسی و گفتگو با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان کرمان با حضور رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به وضعیت شبکه گازرسانی در سطح استان کرمان و کشور گفت: گازرسانی در سطح کشور و استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد.
وی با اشاره به دو پتروشیمی موجود در استان و نیاز به کمک به منابع مالی دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی زمان بسیار مهم است فرایند کارها به گونه ای برنامه ریزی شود که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم تسهیلات لازم بهره‌مند شویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/52856/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد