کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده مجلس :

بازنسشتگان سرمایه های نظام و کشور هستند اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اقشار بازنشسته به عنوان سرمایه های نظام و کشور نام برد و خواستار رفع مشکلات پیش روی این قشر از جامعه شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در مراسم تکریم روز خانواده و بازنشستگان با گرامیداشت این روز افزود: به جایگاه بازنشستگان در کنار پیگیری مسائل آن ها باید توجه جدی شود و امیدواریم در شرایط کنونی دولت با اقدامات عاجل مشکلات را مرتفع کند.
پورابراهیمی بازنشستگان کشور را سرمایه های این کشور و نظام دانست و خاطرنشان کرد: منابع تامین اجتماعی مال بازنشستگان،کارکنان ،کارگران و کارفرمایان است و دولت حق تصمیم گیری بر این منابع را ندارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در جلسه استیضاح وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی مطرح شد عمل به قانون برای نمایندگان کارگر و کارفرما اجرایی نشده است خاطرنشان کرد: هر کسی به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تعیین شود اولین شرطی که مجلس با وزیر مربوطه خواهد داشت موضوع رعایت سه جانبه گراییاست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه جانبه گرایی یکی از مواضع جدی مجلس برای صیانت از منابع تامین اجتماعی خواهد بود افزود: اگر این منابع به خوبی حفظ شود برای بازنشستگان به خوبی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات در قالب سیاست های ارزی جدید تغییر کرده است و اثرات معیشتی آن برای مردم نیازمند زمان است تصریح کرد: شرایطی که در حوزه بازار ارز وجود دارد انطباقی بر واقعیت های اقتصادی کشور ندارد و یک فصای غیرمنطقی را به وجود آورده که موجب نگرانی اذهان عمومی شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از رئیس بانک مرکزی این است مدیریت ارز را پیگیری کند ،افزود: افزایش قیمت و ثابت بودن حقوق مردم بر کاهش قدرت خرید اقشارکم درآمد اثرات منفی می گذارد.
وی با اشاره به اینکه دو راهکار در رابطه با کاهش ارزش های پول ملی در کشورهای مختلف رخ می دهد گفت: کاهش ارزش پول ملی باید با مدیریت و مداخله بانک مرکزی به کمترین حد خود برسند و عدد و رقم های غیرمتعارف در حوزه ارز هیچ سنخیتی با واقعیت های اقتصادی ندارد و این نرخ ها توسط بانک مرکزی باید تعدیل شود.
پورابراهیمی با اشاره به راهکار دوم افزود: برخی از کشورها کاهش ارزش پول ملی خود را با تدبیر اتخاذ شده برای رسیدن به رویکردهای اقتصادی انجام می دهند البته کاهش ارزش پول ملی در ایران اجباری بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که کاهش ارزش پول ملی اتفاق می افتد، صادرات بیشتر و قیمت کالاهای وارداتی افزایش و این امر منجر به افزایش تولید برای صادرات و کاهش واردات می شود و می تواند یک فرصت را برای کشور ما رقم بزند و در برخی از کشورها اتفاقات به صورت داخلی و اختیاری اجرایی می شود.
وی گفت: در کشورهایی که کاهش ارزش پول ملی به شکل اختیاری اجرا می شود باید سیستم جبران را عملیاتی کنند یعنی به ازای ما به تفاوت براساس میزان درآمدهای کشور بازتوزیع در بین مردم اجرا شود و بتواند بخشی از تورم خود را با استفاده از ظرفیت و صادرات بیشتر پوشش دهد و این راهکار برای کشورهای متصل به صادرات عملیاتی است.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه مجموع صادرات غیرنفتی در ایران سالانه 45 میلیارد دلار در سال است و پیش بینی می شود با این روند صادرات به میزان 55 میلیارد دلار افزایش یابد گفت: میزان درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت کشور با افزایش قیمت های جهانی به بیش از 55 میلیارد دلار می رسد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت :سیاست های ارزی کشور با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی در روز شنبه 19 شهریورماه جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.
وی تصریح کرد: در کنار این بحث نیز قانون جدید اصلاح ساختار بانک مرکزی که یکی از چالش های اساسی است تصمیم گیری و دو سرفصل جدید راهکارهای افزایش میزان درآمدها از محل مابه تفاوت نرخ ارز در سال 97و ارائه بسته های حمایتی نیز بررسی می شود.
وی با بیان اینکه بسته حمایتی از صنعت در کشور نیز در این کمیسیون بررسی می شود تصریح کرد: بعد از شوک ارزی صنعت نیز دچار التهاب شده است که هفته آینده نشست مشترکی با وزیر صنعت در راستای کمک به استمرار فعالیت کارگاهای اقتصادی برگزار می شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه شرایط کنونی ما با تحریم های امروز با سال 90 و 91 کاملاً متفاوت است بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران تحریم سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیست و رئیس جمهوری گستاخ یک کشور امروز در مقابل مردم ایران قرار گرفته است و می خواهد سبب فروپاشی این نظام شوند.
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در این سال ها پای این نظام ایستادگی خود را ثابت کردند البته اشکالات جدی بر اجرای کشور از ناحیه مدیران مختلف وجود دارد که ربطی به تحریم ها ندارند بنابراین اشکالاتی که از محل مسئولیت های داخلی فراهم شده باید مرتفع شوند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز درگیر جنگ اقتصادی در کشور هستیم گفت: باید همانند مجاهدت های جنگ دفاع مقدس در عرصه جنگ اقتصادی تلاش کرد تا از این مسیر عبور کنیم.
9895/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/52935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تخلیه سه روستای جنوب کرمان!

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

طرفدار استقلالم و بازی مهدی قایدی را دوست دارم

آغاز نوسازی 260 هزار واحد مسکونی در کشور

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند

ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند

احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

شرایط جوی استان کرمان مناسب نیست، سفر نروید

بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان

غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان

دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار

قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب

موکت مناسب برای اتاق خواب شما چیست؟

روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت

جاری شدن سیلاب درمنطقه گزآباد شهرستان عنبرآباد

طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار