کرمان رصد

آخرين مطالب

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد علمي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- "بدری" پیش از ظهر امروز 21 شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: استان کرمان پتانسیل‌های زیادی دارد لذا دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی باید نیروهای براساس این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها تربیت کنند.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه دانشگاه‌ها خوب بنیاد گذاشته می‌شوند اما خوب عمل نمی‌کنند، ادامه داد: کار دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت مهندس آچار به دست بوده است که متاسفانه فعلا از ریل خارج شود و لذا باید به سمت افزایش کیفیت‌گرایی حرکت کنند.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور باابراز تاسف از عدم هدایت پتانسیل‌ها در راستای اشتغال عنوان کرد: باید شیوه‌های جدید و رشته‌های جدید به معنای واقعی مهارتی در دانشگاه‌ها تعریف کنید.

وی با اشاره به بازنشستگی دکتر معافی، تصریح کرد: دکتر معافی یک فرد توانمند بودند اما به دلیل بازنشستگی دیگر نمی‌توانیم از وجود وی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استفاده کنیم.

بدری با اشاره به تبلیغات منفی در جهت تخریب دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: شاید کمبود دانشجو برخی‌ها با این اقدام قصد جذب دانشجو دارند، اما با افزایش کیفیت می‌توانید، دانشجو جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید 30 درصد جامعه دانشجویی کشور به سمت مهارتی شدن حرکت کنند، بیان کرد: از مسایل ارزی موجود در کشور می‌توانیم در زمینه جذب توریست و تولیدات با کیفیت و صادرات کالاهای باکیفیت از این فضا به نحو احسنت استفاده کنیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام"عامری" رابط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است و فارغ التحصیلان این دانشگاه بلافاصله باید جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته به واسطه برخی عوامل دانشگاه‌های علمی کاربردی رشد زیادی با یک هییت علمی سنگین اما گزینش ها ساده است، یافته است.

رابط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان این مطلب که دکتر معافی 8 هزار استاد را غربال کرده است، تصریح کرد: رسالت بسیار سنگینی بر دوش اساتید و مسئولین دانشگاه های جامع علمی کاربردی تا در جایگاه علمی شایسته ای قرار گیرد.

"علیرضا شکیبایی" نماینده دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم از وسعت استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: بیش از 70 هزار دانشجو در استان کرمان در حال تحصیل هستند، ضمن آنکه همه مراکز دانشگاهی کشور در استان کرمان وجود دارد.

وی آموزش های کاربردی را نیاز اصلی جامعه دانست و بیان کرد: آنچه که پیشرفت و توسعه را تضمین می‌کند چیزی جزی سرمایه انسانی نیست لذا باید سرمایه اجتماعی مناسب برای جامعه تامین کند و این مهم توسط دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.

معاون امور مالی و اداری و منابع دانشگاه شهید باهنر کرمان بر عدم گسترش توسعه دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید بین فعالیت‌های اقتصادی و نیروی انسانی موجود منطقه، محیط و امکانات منطقه پیوندی برقرار کنیم.

وی 40 درصد اشتغال استان کرمان را کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمان تنها استانی است که به این میزان در بخش کشاورزی اشتغال دارد.


براساس این گزارش سید "عنایت‌الله معافی"رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به امنیت کشور، گفت: در یک منطقه بحرانی قرار داریم.

وی ادامه داد: خروجی دانشگاه در جامعه بسته است، به‌طوری‌که در بخش‌های مختلف مشاهده می کنید که افرادی در شغل‌هایی جایگاه ها مشغول هستند، تخصص علمی آن شغل را ندارند.

"محسن شمسی" سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این آئین گفت: با خلق و توسعه فناوری که توسط دانشگاه‌ها انجام می شود باعث ایجاد اشتغال می شود، همچنین دانشگاه ها باید کارآفرین باشد بنابراین باید کارآفرینانی تربیت کنیم که اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان این مطلب که باید آموزش در محل کار باشد، تصریح کرد: سالانه نیروهای زیادی به خارج از کشور صادر می‌کنند و این نشان دهنده توانایی علمی نیروهای ماست.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نسبت تعداد محقق را به جمعیت یک هفتم استاندارد جهانی دانست و بیان کرد: تربیت براساس مزیت منطقه انجام شود، ضمن آنکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در عرصه دوره‌های کوتاه مدت چابک است.

وی بر لزوم جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: توسعه گفتمان و دانش دیپلماسی در دانشگاه در راستای گفتمان با سایر کشورها گام بردارند و همچنین واحدهای خود را به سمت بین المللی سوق دهیم.

 در این مراسم از زحمات دکتر سید عنایت‌اله معافی تجلیل و دکتر «محسن شمسی» به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/54245/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

داستان ابوشجاع

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تجهیز 20 بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

آبگرفتگی شدید خیابان های شهر راین کرمان

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

بازگشایی 45 کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه

مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان