کرمان رصد

آخرين مطالب

در نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت کرمان مطرح شد:

وضعیت نامناسب فرهنگیِ حوزه پزشکی و بیماران/ بار مراجعه مردم در چهار گروه بیماری اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در زمینه فرهنگی در حوزه پزشکی و بیماران وضعیت خوب نیست و سرانه مصرف دارو در ایران بسیار بالاست.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، دکتر"محمد جعفری" امروز 24 مهرماه در نشست خبری با اشاره به هفته بیمه سلامت(27 مهرماه تا 3 آبان ماه) با تاکید بر لزوم ارتقاء فرهنگ سلامت در بین مردم اظهار کرد: این هفته بهانه خوبی است که اگر کاری برای مردم انجام دادیم شفاف‌تر اطلاع رسانی شود و چالش‌هایی را که هنوز حل نشده به گوش سیاست مداران برسانیم به خصوص که در فصل تدوین بودجه 98 هستیم و از این فرصت باید استفاده و برای تبیین دغدغه هایی که رسالت ماست، کمک گرفته شود.
وی با بیان اینکه نیازمند همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی خدمات و بیان مسائل هستیم، افزود: اینکه سیاست گذار با توجه به محدودیت هایی که در اختیار دارد تصمیم لازم را بگیرد و از حوزه سلامت کشور دفاع کند دغدغه بزرگ ماست.
جعفری تصریح کرد: توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی سلامت، سازمان الکترونیک وهوشمندسازی خدمات بیمه سلامت، سطح بندی نظام ارجاع با رویکرد ارجاع الکترونیک، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از عموم مردم، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی خدمات سلامت و مشارکت های اجتماعی با همکاری شرکای اجتماعی سازمان بیمه سلامت از عناوین روزهای هفته بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب خدمات گسترده ای در حوزه های رفاهی صورت گرفته، بیان کرد: متوسط عمر مفید مردم از 53 سال به بالای 76 سال ارتقاء یافته که متوسط عمر مفید یکی از شاخص بین المللی برای میزان توسعه کشورهای دنیا است.
وی افزود: هر چه فاصله بین فقرا و افراد مرفه کمتر شود یعنی توزیع ثروت بهتر صورت گرفته و ما از رقم 48 قبل انقلاب به کمتر از 38 بهبود شاخص داشتیم که نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا وضع بهتر شده و سوبسیدهایی که از محل هدفمندی یارانه ها و کمک هایی که در حوزه های مختلف رفاه، سلامت و ... انجام شد به این ارتقاء شاخص کمک کرد.
جعفری با بیان اینکه با تاکید براینکه نباید نقاط ضعف وچالش ها را نادیده گرفت، گفت: نشانه های بین المللی حاکی از این است که ایران در حوزه سلامت و رفاه بهبود عملکرد خوبی داشته و امروز کمتر خانواده ای را سراغ داریم که بیمه نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای بهبود دسترسی به خدمات سلامت دسترسی فیزیکی، مالی و فرهنگی را ارتقاء داده ایم و تا سطح روستاها تیم های سلامت را در قالب پزشک روستایی ساماندهی کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دسترسی فیزیکی به این معنی است که چنانچه فردی بیمار شده بتواند به اختیار خود پزشک انتخاب کند و خوشبختانه هم در قانون آمده هم توزیع جغرافیایی تخصص های مختلف را در دسترس مردم قرار داده و در حوزه دسترسی مالی، با پوشش بیمه، شرایط به گونه ای شده خانواده در هنگام بیماری دلخوش به بیمه است و می داند بالای 90 درصد هزینه های بستری را بیمه پوشش می دهد یا برای بیمار سرطانی بالای 90 درصد دارو و خدمات شیمی درمانی پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه در پوشش مناسب برای فرهنگ سازیِ استفاده از خدمات سلامت با شاخص های جهانی فاصله داریم، اظهار کرد: در زمینه فرهنگی در حوزه پزشکی و بیماران وضعیت خوب نیست و سرانه مصرف دارو در ایران بسیار بالا و خدمات پزشکی نسبت به خیلی از کشورهای دنیا ارزان تر است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دسترسی های مالی و فیزیکی خوب است اما دسترسی فرهنگی ما دچار اشکال است و در بخش فرهنگی هم در جامعه پزشکی و هم بیماران باید کار کنیم که در هفته سلامت این مسئله را دنبال می کنیم.
وی افزود: برخی خدمات و توصیه ها باید حساب شده باشد و به عنوان مثال "ام آر آی" نباید به کرّات و به راحتی برای بیماران تجویز شود.
جعفری ادامه داد: به ازای هر یک و نیم میلیون نفر جمعیت باید یک دستگاه ام آر آی داشته باشیم که در استان کرمان 8 دستگاه موجود است.
وی با اشاره به اینکه سطح سواد پزشکی ایران و آموزش پزشکی ایران بسیار قوی است، اظهار کرد: باید تجویزها علمی تر و مردم نیز باید آگاه شوند که تقاضای به جا و مصرف به جا، به اندازه و به موقع خدمات سلامت را داشته باشند که موجب پیشگیری از بروز عوارض بعدی می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: باید همه با هم کار کرده تا اصلاحات فرهنگی به وجود بیاید و در این راستا نیاز به همکاری رسانه ها داریم.
وی افزود: تا مشارکت نباشد، موفقیت نخواهد بود و همه موفقیت سازمان بیمه سلامت به همراهی و مشارکت بیمه شدگان و موسسات درمانی است و مشارکت سه جانبه تاکنون موجب شده توفیقات خوبی در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی داشته باشیم.
جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در کشور ما بیماری ها به سمت غیرواگیر، مزمن و پر هزینه می رود و باید سیاست های بیمه ای و درمانی به این سمت باشد و باید به رفتار ایجاد شده نظام سلامت برگردیم.
وی افزود: نظام سلامت در ایران اختیاری است در حالی که در کشوری که نظام پزشک خانواده دارد، اختیاری نیست.
جعفری با اشاره به اجرای نظام ارجاع در روستاها تصریح کرد: بیش از 80 درصد از روستاییان در روستاها درمان می شوند و ارجاع به متخصص 20 درصد است و نظام ارجاع بسیاری از مراجعات نابه جا را کنترل می کند.
وی بیان کرد: بار مراجعه مردم در ایران در چهار دسته بیماری های قلبی عروقی، بیماری های بدخیمی، حوادث و روان پریشی است که هر چهار گروه نیز تا حد زیادی قابل پیشگیری است و به این منظور باید سبک زندگی اصلاح شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با اضافه کردن دارو و تعداد متخصصان روانپزشکی در شهر، موضوع حل نمی شود و باید رفتارها را در سبک زندگی اصلاح کنیم و این موضوع را در قالب توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی سلامت را در برنامه های روز نخست هفته سلامت در استان دنبال می کنیم و فعالیت هایی در استان در این زمینه انجام داده ایم.
وی افزود: 9 استراتژی در سازمان بیمه سلامت داریم که توانمندسازی عمومی و اصلاح فرهنگ عمومی حوزه سلامت و نحوه برخورداری از خدمات پزشکی در کشور یکی از استراتژی هاست که در چهار بُعد سلامت جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی دنبال می شود.
جعفری درباره دسترسی مردم استان کرمان به خدمات سلامت اظهار کرد: در سند توسعه سلامت استان تا سال 1404 قرار است تعداد تخت های یمارستانی استان از 4400 به 7 هزار تخت افزایش پیدا بکند که این مسئله در بحث اشتغال نیز آثار بسیاری به دنبال دارد، ضمن اینکه در حوزه تخت های بیمارستانی هنوز با شاخص متوسط کشوری فاصله داریم.
وی در پایان با اشاره به آغاز اجرای طرح حذف دفترچه بیمه در مطب ها در استان کرمان اظهار کرد: کار حذف دفترچه بیمه در روستاها راحت تر از شهرهاست زیرا سامانه نرم افزاری "سیب" از دو سال قبل در روستاها تکمیل شده و در همه روستاهایی که پزشک خانواده در روستاها فعالیت می کنند، این نرم افزار فعال است و از هفته آینده در شهرستان بردسیر ارجاع بیمار از روستا به متخصص به صورت الکترونیک انجام می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/59412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد