کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر کل استاندارد استان کرمان:

5 هزار و 479 مورد بازرسی طرح طاها در کرمان انجام شد سياسي

5 هزار و 479 مورد بازرسی طرح طاها در کرمان انجام شد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدیر کل استاندارد استان کرمان از انجام پنج هزار و 479 مورد بازرسی طرح طاها در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی‌بیگ‌زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی استاندارد بیان داشت: بنیان استاندارد در ایران از سال 1304 با تصویب قانون اوزان و مقیاس بنیان گذاشته شد .
بیگ‌زاده عنوان داشت: تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی یکی از وظایف سازمان استاندارد است همچنین طی سال گذشته استان کرمان باید 50 استاندار ملی را تدوین می‌کرد که به 56 استاندارد دست یافته در حالی که دو پیشنهاد استاندارد ملی استان کرمان در رابطه با گلاب زهرا و پسته مطرح شده است .
مدیر کل استاندارد استان کرمان یادآور شد: در حوزه کمیته استاندارد و ایزو دو کمیته فنی متناظر با هیدرومتری آب و کوره‌های بلند در سال گذشته انجام گرفته است .
وی گفت: از لحاظ تدوین استانداردها رتبه برتر کشور را کسب کرده ایم همچنین در راستای برخی کالاها با استانداردهای اجباری روبرو هستند یعنی واحدهای تولیدی بدون مجوز سازمان استاندارد حق تولی، فروش و تبلیغات را نخواهند داشت .
بیگ‌زاده به رسالت اصلی استاندارد اشاره کرد و افزود: پیشگیری از به خطر افتادن امنیت، سلامت و بهداشت مردم از وظایف اصلی سازمان استاندارد است .
وی گفت: در استان کرمان 500 کارخانه و واحد تولیدی داریم که در حال حاضر کالاهایشان تابع استاندارد اجباری هستند و قبل از فعالیت باید گواهی استاندارد را دریافت کنند .
مدیر کل استاندارد استان کرمان ابراز داشت: کارخانه‌ها در یک رقابت کیفی با هم قراردارند همچنین در این کارخانه‌ها یک مدیر کنترل کیفی وجود دارد که با اداره استاندارد در ارتباط است .
وی یادآور شد: طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در استان کرمان اجرا می‌شود در این طرح کالاهای عرضه شده در بازار مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا از لحاظ کیفیتی و تقلبی بودن بررسی شوند .
انجام پنج هزار و 479 مورد بازرسی طرح طاها
بیگ‌زاده گفت: در سال گذشته 10 هزار و 688 مورد بازرسی طرح طاها در بازارهای کرمان صورت گرفت همچنین در شش ماهه نخست سال جاری پنج هزار و 479 مورد بازرسی داشتیم .
وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده با برخی از عدم انطباق‌ها مواجه بودیم که منجر به ابطال 17 پرونده و تعلیق 17 واحد تولیدی شد .
بیگ‌زاده با بیان این که 735 مورد اخطار علیه واحدهایی که عدم انطباق با معیارهای استاندارد داشتند صادر شده است، گفت: 749 مورد در این خصوص تذکر داده شده همچنین اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی 54 مورد، جمع‌آوری کالاهایی که فاقد علامت استاندارد یا جعل استاندارد بودند 47 مورد و 44 مورد پلمپ خط تولید را در دستور کار داشتیم .
وی یادآور شد: همه کالاهایی که دارای علامت استاندارد هستند یک کد 10 رقمی دارند که اگر این کد را به سامانه 10001517 ارسال کنیم اصالت کالا برای شما ارسال خواهد شد .
بیگ‌زاده ابراز داشت: در سال گذشته در مبحث واردات و صادرات شش هزار گواهی به وزن تقریبی یک صد و 10 تن صادر شده و عمده آن‌ها خرما و پسته بوده است همچنین یک هزار و 906 گواهی وارداتی استاندارد که بیشتر مربوط به قطعات تولیدی بودند صادر شد .
بررسی 74 جایگاه سی ان جی در کرمان
وی با اشاره با جایگاه سی ان جی در سطح استان بیان داشت: 74 جایگاه سوخت سی ان جی در کرمان وجود دارند که باید در 16 آیتم استاندارد نمره قبولی کسب کنند که از این تعداد 50 جایگاه موفق به دریافت نمره قبولی شده‌اند و مابقی یا تعطیل شده‌اند یا تذکر دریافت کرده‌اند تا بعد از رفع نواقص گواهی ایمنی استاندارد دریافت کنند .
وی تصریح کرد: برخلاف تصور کردم که فکر می‌کنند در نازل‌های سوخت کم‌فروشی صورت می‌گیرد هر سه ماه یک بار نازل‌های سوخت مایع بررسی می‌شوند و در سال گذشته سه هزار و 586 نازل کالیبره شد .
بیگ‌زاده افزود: یکی دیگر از وظایف اصلی ما حوزه اوزان و مقیاس‌هاست که در این خصوص در وسایل سنگین 600 تا باسکول در استان داریم که هر ساله آن‌ها را کالیبره می‌کنیم و در سال گذشته 402 مورد وسایل سنگین کالیبره شدند .
وی یادآور شد: در سال گذشته در حوزه دستگاه‌های سبک و سنگین هشت هزار مورد کالیبره شدند و مورد آزمایش قرار گرفتند .
مدیر کل اداره استاندار گفت: از وظایف دیگر این اداره که خوب هم در این راستا عمل کرده کارهای تصدی‌گری در راستای اصل 44 قانون اساسی به شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار واگذار کردیم که حدود 90 آزمایشگاه و شرکت در این راستا شکل گرفته و مشغول به فعالیت هستند .
بررسی وضعیت شهربازی و آسانسورها
وی به بحث استانداردسازی شهربازی و تجهیزات زمین‌های بازی و همچنین وسایل تندرستی اشاره کرد و گفت: این وسایل تابع استاندارهای اجباری هستند و در سال گذشته همکاران ما موفق شدند 620 مورد از این وسایل را شناسایی و مواردی که لازم به اصلاح بود تذکر داده شد و هر جا که احتمال می‌رفت کسی آسیب ببیند با همکاری قوه قضائیه پلمپ کردیم .
بیگ‌زاده به استاندارد آسانسورها اشاره کرد و بیان داشت: خرید، نصب و نگهداری آسانسور باید توسط شرکت‌های دارای پروانه و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ کنند .
وی ادامه داد: در سال گذشته از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته توسط اداره استاندارد هزار و 56 مورد بوده که از این تعداد 671 مورد از ما استاندارد و تاییدیه اخذ کردند و مابقی باید مورد بازرسی واقع شوند .
بیگ زاده گفت: در سال گذشته ما هشت هزار و 526 نفر ساعت آموزش برای مدیران کنترل کیفیت داشتیم و 656 نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد برگزار شد. همچنین در آموزش‌های برون سازمانی 23 هزار و 846 نفر ساعت و آموزش کارکنان استان دو هزار و 661 نفر صورت گرفته است .
بیگ‌زاده تصریح کرد: در سال 95 در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی، استان در زمینه شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده همچنین در سطح کشور جزو سه دستگاه برتر قرار داشتیم .

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/59453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

هواشناسی 1403/02/04؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

حد نگاری اراضی ملی سیرجان

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه 4 اردیبهشت ماه

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

توزیع بیش از 44 هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در 261 محله کشور

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

فارن افرز: جنگ ایران و اسرائیل از سایه خارج شد

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد

کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم

دردسر مزمن الکترونیکی شدن نسخه دارو

فرمانده مغرور؛ بازخوانی 4 برخورد ابوالحسن بنی‌صدر و نیروهای مسلح ایران

خبرگزاری آمریکایی: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم

لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان (فیلم)

سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد

مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان

صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی

بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی

افتتاح 117 طرحِ محرومیت زدایی در بم

واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو