کرمان رصد

آخرين مطالب

شستشوی مغزی به خشونت وجسارت ، وجه اشتراک اِخوان المسلمینِ مصر و اِخوان المسلمین ما فرهنگي

شستشوی مغزی به خشونت وجسارت ، وجه اشتراک اِخوان المسلمینِ مصر و اِخوان المسلمین ما
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - اخوان المسلمین گروه عقیدتی سیاسی اهل سنت بود که در سال 1307 شمسی توسط حسن البنا در مصر تشکیل شد و تحت برداشت های تند و جهادی سید قطب بود. به اعتراف بسیاری از اندیشمندان مصری ؛ اخوان المسلمین پایه گذار خشونت_دینی در مصر و دیگر کشورها بوده است. این سخنان مفتی معاصر مصر ، چهره شناخته شده بنام "شوقی علام" است که میگوید : «سید قطب و گروه اخوان المسلمین، دین را نظامی کردند و روش آنان مبتنی بر انحصار حق و حقیقت است. اخوان المسلمین مغز هواداران و طرفداران خود را شستشو دادند و همین موضوع باعث شد جوانان از خشونت پر شوند.»! این سخنان حکایت از پیدایش خشونت در فرهنگ دینی_سیاسی برخی از اهل سنت دارد . شما میتوانید ؛ اسکلت فکریِ "داعش" را در این منظومه فکری جستجو کنید. امروز؛ به برکت افکار استاد شهید مطهری ، تفکر و روش سیاسی اخوان المسلمین مردود دانسته شده ، چرا که آن متفکر بی مثال درباره اخوان المسلمین بر این باور بود که گرچه موسس آن "حسن البناء" حرکتی در جهت بیداری و تقریب امت اسلام آغاز کرد ، ولی منتهی به "تروریسم و کنارآمدنِ با ظالمان" شد!. با وجود اینکه نقدهای متفکران و نواندیشان دینی بر اخوان المسلمین سرازیر است ، اما نمیتوان وجود لایه هایی از این تفکر خشونت بار اخوان المسلمینی را در برخی تریبون ها به تبعیت از تئوری پردازانِ خشونت ، منکر شد! علت این ضایعه این است که متاسفانه برخی از رجال بزرگ سیاسی ما هم تحت تاثیر آنان بوده و از اسلام فقط جهاد را بمعنای مبارزه مستقیم و بدون در نظر گرفتن مصالح مسلمین در جهت فتح دنیا شناخته اند! این جماعت و یا بهتر بگویم ؛ "جبهه" خودحق پندار و تابعانِ "صاحب اندیشه ارهاب" ، آنچنان در ارضای احساسات ‌غیرمتکی بر عقلانیت خویش جلو رفتند که تاکتیک مهم شیعه بنام "تقیه" را دین فروشی ، و رعایت مصالح کشور را وادادگی ، توجه به نظر مردم را غرب زدگی معرفی میکنند ! این حضرات ! اِخوان المسلمین هستند ، اِخوان المسلمینی نهادینه شده! همانانی که وقتی عدم همراهی مردم را با سیاست های افراطی خود می بینند ، به مقدس ترین چهره ها تهمت "گوشت تلخ" میزنند تا سطح جامعه و نخبگان و دلسوزان را که دردِ دین و مردم دارند را "حسود" معرفی کنند! و از سوی دیگر شاید بتوانند از ریزش نیروهای خود ممانعت به عمل آورند که چه غصه ای دارید ؟ پیامبر هم بخاطر گوشت تلخی -معاذالله- کسی برایش نماند! و جالب تر اینکه ؛ ظاهرا ؛ اخوان المسلمین های ما ! از اخوان المسلمین های مصر هم پیشی گرفتند ، چرا که امکان سندزدن اموال عمومی بنام شخصی و فرزندان را دارند! برجوان امروز لازم است؛ لایه های مخفی و غیر مخفی رجال دینی_سیاسی که در سیستم کشور و فرهنگ ما فعال است را شناسائی کرده تا بتوانند مانع این انحراف باشند. چون به طور اعجاب انگیزی اندیشه اخوان المسلمینی که بر مدار خشونت دینی با شاخصه حذف شریعت و اخلاق با مقدس ترین نام ها دینی است در اندیشه برخی عالمان تئوری پرداز و سیاستمداران این سرزمین رسوخ کرده و‌گسترش یافته است!

اخوان المسلمین گروه عقیدتی سیاسی اهل سنت بود که در سال 1307 شمسی توسط حسن البنا در مصر تشکیل شد و تحت برداشت های تند و جهادی سید قطب بود. به اعتراف بسیاری از اندیشمندان مصری ؛ اخوان المسلمین پایه گذار خشونت_دینی در مصر و دیگر کشورها بوده است.
این سخنان مفتی معاصر مصر ، چهره شناخته شده بنام "شوقی علام" است که میگوید : «سید قطب و گروه اخوان المسلمین، دین را نظامی کردند و روش آنان مبتنی بر انحصار حق و حقیقت است.
اخوان المسلمین مغز هواداران و طرفداران خود را شستشو دادند و همین موضوع باعث شد جوانان از خشونت پر شوند.»!
این سخنان حکایت از پیدایش خشونت در فرهنگ دینی_سیاسی برخی از اهل سنت دارد . شما میتوانید ؛ اسکلت فکریِ "داعش" را در این منظومه فکری جستجو کنید.
امروز؛ به برکت افکار استاد شهید مطهری ، تفکر و روش سیاسی اخوان المسلمین مردود دانسته شده ، چرا که آن متفکر بی مثال درباره اخوان المسلمین بر این باور بود که گرچه موسس آن "حسن البناء" حرکتی در جهت بیداری و تقریب امت اسلام آغاز کرد ، ولی منتهی به "تروریسم و کنارآمدنِ با ظالمان" شد!.
با وجود اینکه نقدهای متفکران و نواندیشان دینی بر اخوان المسلمین سرازیر است ، اما نمیتوان وجود لایه هایی از این تفکر خشونت بار اخوان المسلمینی را در برخی تریبون ها به تبعیت از تئوری پردازانِ خشونت ، منکر شد!
علت این ضایعه این است که متاسفانه برخی از رجال بزرگ سیاسی ما هم تحت تاثیر آنان بوده و از اسلام فقط جهاد را بمعنای مبارزه مستقیم و بدون در نظر گرفتن مصالح مسلمین در جهت فتح دنیا شناخته اند!
این جماعت و یا بهتر بگویم ؛ "جبهه" خودحق پندار و تابعانِ "صاحب اندیشه ارهاب" ، آنچنان در ارضای احساسات ‌غیرمتکی بر عقلانیت خویش جلو رفتند که تاکتیک مهم شیعه بنام "تقیه" را دین فروشی ، و رعایت مصالح کشور را وادادگی ، توجه به نظر مردم را غرب زدگی معرفی میکنند !
این حضرات ! اِخوان المسلمین هستند ، اِخوان المسلمینی نهادینه شده! همانانی که وقتی عدم همراهی مردم را با سیاست های افراطی خود می بینند ، به مقدس ترین چهره ها تهمت "گوشت تلخ" میزنند تا سطح جامعه و نخبگان و دلسوزان را که دردِ دین و مردم دارند را "حسود" معرفی کنند! و از سوی دیگر شاید بتوانند از ریزش نیروهای خود ممانعت به عمل آورند که چه غصه ای دارید ؟ پیامبر هم بخاطر گوشت تلخی -معاذالله- کسی برایش نماند!
و جالب تر اینکه ؛ ظاهرا ؛ اخوان المسلمین های ما ! از اخوان المسلمین های مصر هم پیشی گرفتند ، چرا که امکان سندزدن اموال عمومی بنام شخصی و فرزندان را دارند!
برجوان امروز لازم است؛ لایه های مخفی و غیر مخفی رجال دینی_سیاسی که در سیستم کشور و فرهنگ ما فعال است را شناسائی کرده تا بتوانند مانع این انحراف باشند. چون به طور اعجاب انگیزی اندیشه اخوان المسلمینی که بر مدار خشونت دینی با شاخصه حذف شریعت و اخلاق با مقدس ترین نام ها دینی است در اندیشه برخی عالمان تئوری پرداز و سیاستمداران این سرزمین رسوخ کرده و‌گسترش یافته است!

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/622391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز پخش «امتداد» در شبکه چهار سیما

راه‌های مقابله با انتشار حشرات در هوای گرم بدون استفاده از حشره کش

احتمال افزایش غلظت غبار در برخی مناطق کرمان

kmc a5 کرمان موتور + قیمت و مشخصات خودرو کی ام سی

ارائه خدمات رایگان شهرداری به دختران کرمانی

عامل شرارت و تیراندازی در عنبرآباد زمین گیر شد

ارزیابی سفری مهم؛ ترمیم رابطه؟

کاهش زمان سرددَم کردن قهوه از 24 ساعت به 3 دقیقه

دیدار مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

جانبازان گرانقدر در صف اول ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستند

تجلیل مدیرکل بنیاد کرمانشاه از خانواده شهید «کریمی»

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانباز معزز حمید گلچی در قم

حدود 1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

پیش‌بینی افزایش غلظت غبار در برخی مناطق کرمان

ماجرای تعلیق ارسال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل

سردبیر بخارا: خارج از حوزه تمدنی ایران نمی‌توانم زندگی کنم

تداوم «دستاوردسازی» با آمار؛ آیا تراز تجاری ایران واقعا مثبت است؟

امیرعبداللهیان با هیأت اندیشه ورز وزارت امور خارجه دیدار کرد

وقتی چشم‌های ناسا به روی زمین بسته شوند!

مردی که مانند «زبل خان» اینجا، آنجا و همه جا هست!

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدا در گلزار امامزاده ابراهیم قم

ستاد ارتباطات مردمی در مرکز توانبخشی ایثار قم برپا شد

دیدار نماینده تام ‌الاختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید کنسولگری ایران

شمیم عطر رضوی در گلزار شهدای گمنام بندرعباس

20 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن سمنان در دست ساخت است

شمیم رضوی در گلزار شهدای گمنام بندرعباس

رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده کشور شکست

کشف و توقیف بیش از 41 تن چوب قاچاق در استان کرمان

وزش باد و خیزش گردوخاک پدیده غالب کرمان تا شنبه

آغاز بلیط‌فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و گل‌گهر

افشای پرونده قتل مردی جوان در بشکه اسید

جنایت باورنکردنی دختر 10 ساله همه را شوکه کرد

ماجرای زنی که دختر 2 ساله‌ اش را با قرص کشت

اسامی 3 ساختمان‌ ناایمن تهران اعلام شد

جزییات کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت

ورود صنایع و خیرین به فعالیت های آبخیزداری کرمان

حمله کیهان به «شرق»: باز هم که دروغ نوشتی

دست‌های بسته نتانیاهو

راز حذف رابرت مالی

سرمقاله مردم سالاری/ سفر مثبت گروسی و پیام ویژه احیای برجام

قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بلند و شاخص است

حضور مرکز اسناد انقلاب اسلامی با 40 عنوان تازه در نمایشگاه کتاب

هوش مصنوعی می‌تواند آینده تحصیلی شما را پیش‌بینی کند

کرمان فاتح مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

رییس جمهور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم حضور یافت

جزئیات تازه از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور

مشاهده سومین مبتلا به سرخک در رفسنجان

سرمقاله اعتماد/ فرصتی برای توسعه عادلانه و پایدار

سرمقاله ایران/ از نمایشگاه 1981 فرانکفورت تا نمایشگاه 1403 تهران