کرمان رصد

آخرين مطالب

چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه‌تان در زمین باقی نمانده است اجتماعي

چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه‌تان در زمین باقی نمانده است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - امام جمعه کرمان خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: هر جنایتی می‌توانید بکنید، این آخرین فرصت شماست و دیگر چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه‌تان در زمین باقی نمانده است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی _امروز بیست‌ویکم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: باید به درگاه خدا شکر کنیم بارندگی‌های اخیر الحمدالله تنش آبی را در جنوب کشور برطرف کرد و عنایت پروردگار با تلاش مسئولین در راه اندازی سد کهیر باعث شد سیلی که می‌توانست جان صدها نفر را بگیرد، تبدیل به آب پشت سدی شد که هم تأمین کننده برق و هم برطرف کننده نیاز به آب است.
وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمازجمعه، شرکت در نمازجمعه را عبادت دانست و بر شکوه جمعیت نمازجمعه تأکید کرد و افزود: همه امامان جمعه مثل هم نیستند؛ سلیقه‌ها، قدرت بیان و انتخاب موضوع مختلف است و این نباید بهانه‌ای شود برای عدم شرکت در نماز جمعه، شما نمازتان را بخوانید و عبادتتان را انجام دهید.
خطیب جمعه کرمان با تبریک فرارسیدن روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت به دختران، خطاب به آنان گفت: عزیزان شما جواهرید و جواهر قیمت دارد و باید در امان باشد و ارزش‌گذاری شود؛ حجاب برای شما یک کرامت است و اگر اسلام گفته حجاب، برای حفظ جواهر و گوهر است.
وی با اشاره به اهمیت تربیت نفسانی دختران، ادامه داد: وظیفه دختران در آینده ساختن جامعه است. نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و نیم دیگر در دامن آنان بزرگ می‌شوند و رشد می‌کنند و سلامت جامعه منوط به عفت و پاکدامنی آن‌هاست و دشمن روی همین نقشه پایه گذاری کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با تأکید بر ازدواج آسان و حذف آداب و رسوم زائد، خواستار انجام ازدواج بهنگام شد و با اشاره به اهمیت تربیت فرزند، گفت: برترین بانوی عالم زهرای مرضیه است و ایشان در بین همه اشتغالاتی که یک زن می‌توانست به عهده بگیرد، همسر داری و فرزندآوری را به عهده گرفت و به تحصیل علم و تربیت نیروهای دانشمند و در مواقع لزوم حضور در صحنه و دفاع از ولایت نیز پرداخت.
وی در ادامه توجه به رشد علمی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید در درس و تحصیل کوشا باشند و بهانه‌هایی که آنان را از درس و تحصیل باز می‌دارد، کنار بگذارند. ما باید رشد علمی داشته باشیم و مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان باشد؛ کسانی که استعداد و قابلیت دارند، برای حضور در حوزه علمیه و تربیت نسل جدید از علمای مدافع دین غفلت نکنند.
خطیب جمعه کرمان در ادامه با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات در برخی حوزه‌ها در حال برگزاری است، بر حضور پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و خطاب به نمایندگان منتخب رأی مردم را امانت دانست و گفت: در این سال که سال جهش تولید همراه با مشارکت مردم است، لازم است همه ما نفر به نفر فکر کنیم که نقش ما در جهش تولید چیست.
وی افزود: جهش تولید غیر از خود تولید و رونق تولید است. الحمدالله در این دولت نه هزار کارخانه به حلقه تولید برگشته است و همه مشغول کارند و عده زیادی از نیروهای بیکار به کار گرفته شده‌اند. از مسئولین تشکر می‌کنیم اما این جهش تولید بدون مشارکت مردمی جهش نمی‌شود. جهش تولید یعنی موشک مافوق صوت و غیر از پهپادی که با یک موتور حرکت می‌کند. اقتصاد باید مثل موشک مافوق صوت عمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی بیان کرد: گروه‌های مردمی دورهم بنشینند و فعال شوند و هر کس فکر و طرحی دارد، دیگران را با خود همراه کند و هرکس سرمایه، توان و قدرت فناوری دارد، به میدان بیاید تا حرف آقا زمین نخورد. مثل زمان جنگ که وقتی امام فرمود حصر آبادان باید شکسته شود، کسی نگفت چطوری و با کدام امکانات، گفتند امام گفته است و باید انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت مسئله معیشتی کارگران در بخش‌های مختلف، ادامه داد: در سطح استان باید فعالیت‌هایی انجام شود و مسئولین برنامه‌ریزی کنند. سفر بعدی هیئت دولت به کرمان باید طرح‌ها آماده و بهره برداری شده و آماده افتتاح باشد و این تلاش مسئولین را می‌طلبد مخصوصاً در بحث تأمین مسکن و زمین برای کسانی که در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند.
خطیب جمعه کرمان در ادامه با تشکر و حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور، بر قرائت روزانه یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه و تفسیر تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان عازم حج فرمودند در مجلسی که قرآن می‌خوانید چقدر خوب است بعد از تلاوت بتوانید به قدر پنج تا 10 دقیقه مضامین همان را به مستمعان تلاوت منعکس کنید.
وی با اشاره به دیدار رهبری با کارگزاران حج، اظهار کرد: حج امسال حج برائت است؛ نه فقط برائت از مستکبران و آمریکا و اسرائیل، بلکه برائت از آن‌هایی که کمک می‌کنند و در مقابل ظلم سکوت کرده‌اند و راه را برای تأمین اقتصادی آنان باز کرده‌اند. مردم مظلوم غزه بیش از شش ماه است که در بمباران هستند و راه فراری ندارند و اگر یک شب آرامش داشتند، همان شب تنبیه و وعده صادق بود.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر لزوم قدرشناسی از معلمان طبق فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با این قشر زحمتکش، تأکید کرد و گفت: معلم منابع انسانی را تأمین می‌کند و به قول شهید رجایی، معلمی اشتغال نیست و اشتعال است؛ باید شعله‌ور بود تا آتش عشق را در دل‌ها روشن کند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول، ادامه داد: معلم باید از نظر علمی، مالی و فرهنگی توانمند شود تا بتواند به شاگردانش امید بدهد و در مسیر علم، مهارت و آموزش داشته باشد و آنها را متوجه فعالیت‌های اجتماعی کند و استعدادهایشان را شناسایی کند.
خطیب جمعه کرمان در پایان با اشاره به کلام حضرت زینب (س) در مجلس یزید، خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: هر جنایتی می‌توانید بکنید، این آخرین فرصت شماست و دیگر چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه‌تان در زمین باقی نمانده است. ان‌شاءالله به قدرت جبهه مقاومت و همه وجدان‌های بیدار در دانشگاه‌ها و کشورهای جهان، باقیمانده وجود ننگین شما را به دریا خواهیم ریخت.
کد خبر 752282

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/625620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی میگن اندازه خورشید معمولی است به چه معناست؟

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

عزاداری مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام برای شهدای خدمت+ فیلم

حضور حماسی مردم کرمان در مراسم گرامیداشت یادبود آیت الله رییسی در جوار مزار حاج قاسم+فیلم

آیت الله رییسی همواره اراده‌ای جدی برای حل مشکلات مردم داشت

برنامه جدید مسابقات هفته‌های سی و دوم تا سی و چهارم لیگ یک

اعلام برنامه جدید سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

برنامه جدید 3 هفته پایانی لیگ برتر مشخص شد

آشوب در کابینه

انتخابات؛ اهرم تنش‌زدا در مذاکرات ایران و آمریکا

آخرین پروژه‌ای که سید ابراهیم رییسی افتتاح کرد

چرا روحانی پاسخ شورای نگهبان را منتشر نکرد؟

چابهار در ابهام

دیپلماسی آقای دیپلمات در برابر لابی‌های قالیباف

سنگین‌ترین ریزش بورس در 11 ماه گذشته

پتک «کارت» امتحان نهایی بر روح و روان دانش‌آموزان

قامت سرخ بورس

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

فعال اصولگرا: در این شرایط صحبت از رئیس جمهور بعدی شایسته نیست

لئوناردو بونوچی در اندیشه خداحافظی از فوتبال

تبلیغ اندیشه‌های دینی با استفاده از زبان هنر

نشست شورای اندیشه ورز اتاق اصناف و بازاریان ملایر

کاوشگر «بپی‌کلمبو» اروپا دچار نقص فنی شد

صدای ضبط شده از اجرام کیهانی

اصلاح داروی شیمی‌درمانی برای فرار از سد خونی مغز

آیا می دانید صدای سیاهچاله چگونه است؟

ناسا اسرار قطب‌های زمین را کشف می‌کند

ویدئویی از سفر 6 گردشگر «بلو اوریجین» به لبه فضا

چرا هرماه یک خورشید گرفتگی نداریم؟

خورشید در مقابلِ عظمتِ سحابی سر اسب

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

فرمانده مرکز مقاومت بسیج: کرمانشاه، نامی آشنا در سراسر کشور است

واکنش مقامات بین المللی به شهادت رییس جمهور ایران

آیت‌الله رئیسى سیدالشهدای خدمت به‌عنوان مایه افتخار و غرور ملی ماندگار شد

پیام تسلیت سرپرست بانک دی در پی شهادت رئیس جمهور

پیام انجمن همسران شهدای استان فارس در پی عروج شهادت گونه رئیس جمهور و همراهانش

خانواده «شهید سلیمانی» شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند

پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت گونه آیت الله رییسی

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

رسیدن جامعه به آرامش با کمک صلح یاران میسر می شود

آغاز صادرات سمنو در کرمان

نصب پرچم مس رفسنجان در انزلی! (عکس)

شوراهای حل اختلاف رفسنجان بازوی توانمند دادگستری هستند

بهره برداری از مجتمع شوراهای حل اختلاف رفسنجان

محمدرضا گلزار، روی سکوی تماشاگران تیم بسکتبال معروف آمریکایی (فیلم)

برگزاری جشنواره گلاب گیری در کلاته رودبار

آغاز فعالیت خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ جدید بم