کرمان رصد

آخرين مطالب

لاریجانی:

دانشجویان تفکر سکولار لیبرال معاصر را تحلیل و برررسی کنند سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه گفت : دانشجویان باید تهاجم تحمیلی ایدئولوژی سکولار و لیبرال را در دانشگاه ها خوب بشناسند و این تفکر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
  محمدجواد لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه در هر وضعیتی به نعمت های الهی باید توجه کنیم افزود: براساس آیات و روایات همه نعمت ها آشکار نیستند.
لاریجانی با اشاره به اینکه فهم دین زحمت می خواهد و باید زمانی را برای آن به خود اختصاص دهیم بیان داشت: هدایت الهی این است که ما به دنبال نشانه های الهی باشیم.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حادثه تاریخی بود که در 40 سال گذشته رخ داد اما جمهوری اسلامی حادثه تاریخی نیست گفت: در فرایند انقلاب تجربه نظام مدنی جامع براساس عقلانیت اسلامی و جریان بیداری اسلامی که محدود به مرزهای ما نیست، رخ داد.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه گفت: تفاوت یک حادثه تاریخی صرف با یک جریان اجتماعی این است که جریان اجتماعی چالش با محیط دارد و جلو می رود.
لاریجانی ادامه داد : برخی نخستین چالش پیش روی نظام جمهوری اسلامی را این گونه مطرح می کنند که در دنیای مدرن امروز، اسلام یک دین قدیمی است و نمی تواند پاسخگو باشد و این درحالیست که اسلام یک دین سرزنده است و با مسائل جدید هم نگرانی نداریم زیرا ملاک داریم و بر اساس کتاب و سنت مسائل را حل می کنیم.
وی دومین شبهه را محدود کردن انسان به زندگی شخصی و سکولار کردن حکومت عنوان و ادامه داد: این مساله، شعار مدرنیته در غرب است و در کشور ما نیز طرفدار دارد و برخی آن را تبلیغ می کنند در حالی که اسلام دین جامعی است و برای کوچک ترین موضوعات تا بزرگ ترین آنها تاکیدات دارد، پس اسلام، اسلام خانه و خصوصی نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه شبهه سوم مربوط به عرب و عجم بودن و عدم جهان شمولی اسلام است گفت: به همین دلیل اسلام را دین خشن می دانند که برای عرب ها آمده در حالی که در مکتب اهلبیت، اسلام دین جهان شمول است و عرب و عجم ندارد.
وی با اشاره به اینکه امپراتوری شوروی در دهه 40 تهاجم استکباری داشت خاطرنشان کرد: این امپراتوری غیر از تهاجم نظامی، تروریستی و سیاسی به دنبال تحمیل ایدئولوژی مارکسیستی با شعارهای عدالت، مساوات و علیت بود که در راستای انحراف در دین بودند.
لاریجانی با اشاره به اینکه امروز امپراتوری شوروی وجود ندارد اما امپراتوری استکباری غرب وجود دارد گفت: پرچم این امپراتوری به دست آمریکا است که کلوپ کشورهای اروپایی و موتور محرک صهیونیست است که غیر از بکارگیری اجزای مختلف تهاجم نظامی، اقتصادی، امنیتی و ابزار رسانه ای دارای تهاجم تحمیلی ایدئولورژی سکولار و لیبرال هستند.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان باید تهاجم تحمیلی ایدئولوژی سکولار و لبیرال را در دانشگاه ها خوب بشناسند.
وی تاکید کرد: دانشجویان باید تفکر سکولار لبیرال معاصر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و آن را بشناسند تا این تفکر به ما تحمیل نشود و به خاطر اینکه مد است آن را بپذیریم این تفکر همان بلایی را بر سر بچه های ما می آورد که مارکسیست دهه 50 و 60 آورد.
لاریجانی با بیان اینکه شعارهای این تفکر جدید آزادی، دموکراسی و عقلانیت است که با همه توان بر ملت ها تحت پرچم حقوق بشر تحمیل می شود یادآورشد: عقل در زبان اهلبیت (ع) این است که نفع و ضرر خود را در میزان اسلامی تشخیص داده و بر اساس آن نفع عمل کنیم.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه تاکید کرد: نباید شعارهای تحمیلی این تهاجم استکباری سکولار لیبرال را پذیریم و یک نکته کلیدی برای سلامت دانشگاه است.
وی به اصول تفکر سکولار و لیبرال اشاره کرد و گفت: حقوق بشر یک مساله مهمی است و در این میان که جهان سکولار و لیبرال خودش را به دنیا تحمیل می کند آیا ملت ایران حق دارند زندگی مدنی خود را براساس اسلام شکل دهد که پاسخ قاطع غربی این است که حق ندارد.
لاریجانی ادامه داد: دعوای اساسی ما با دولت های غربی مستکبر این است حق مسلم ما و هر ملت دیگری است که بتواند زندگی مدنی خود را بر اساس عقلانیت اسلامی شکل دهند.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به جای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به حامی سایر کشورها تبدیل شده است بیان داشت: ایران حامی مظلومان در هر جای جهان هستند و یکی از موفق ترین سیاست های ایران که آمریکا را خیلی عصبانی کرده این است که ایران داعش را به داخل مرزهای خود نکشیده است.
لاریجانی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چالش امروز مردم ایران اقتصاد است برای این مهم چه تدبیری اندیشده شده است گفت: شرایط اقتصادی امروز شامل فتنه اقتصادی که فرماندهی آن در بیرون و درمان آن امنیتی است و پدیده دوم ناکارآمدی برخی در داخل است که نیازمند مدیریت جهادی مدیران در صحنه است.
لاریجانی ادامه داد: برای خروج از مشکلات اقتصادی دولت و همه دولتمردان باید پای کار بیایند تا این مساله حل شود و من معتقدم آقای روحانی آدم تیز هوشی است.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه افزود:کارنامه مسئولان این نظام در حل و فصل مشکلات نسبت به آمریکا و فرانسه بهتر است و این مهم را در حل و فصل اعتراضاتی از جمله اعتراضات کامیون داران مشاهده کردید.
وی یادآورشد: این انقلاب نشان داد مسئولان با رای مردم بالا می روند و پائین می آیند و این مهم دستاورد عظیمی است که غرب خیلی از آن می ترسد.
لاریجانی راه عبور از مشکلات را در کشور پیشرفت علم و دانش دانست و گفت: نسل جدید باید در حوزه علم و دانش بدون هیچ قید و شرطی پیشرفت کند زیرا آنها مدیران آینده هستند .
یکی دیگر از دانشجویان خطاب به لاریجانی گفت: حضرت نوح با یک کشتی ملتی را نجات داد اما دولتمردان ما پس از 40 سال هنوز راه نجات از مشکلات را نمی دانند.
  

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/66318/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج دستگیر شدند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

فروش اقساطی جک J4 کرمان موتور در سال 1403 + شرایط و جزئیات دقیق

عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر در جریان سیل اخیر

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

هلال احمر به 1500 نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد

بازگشایی محور فاریاب - کهنوج

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان