کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده پلیس راه استان:

آمار کشته شدگان حوادث جاده ای کرمان 16 درصد کاهش یافت اجتماعي

آمار کشته شدگان حوادث جاده ای کرمان 16 درصد کاهش یافت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های شمال این استان طی هشت ماه گذشته با وجود افزایش 23 درصدی ترددهای جاده ای و برابر آمار پزشکی قانونی معادل 16 درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف نجفی روز پنجشنبه در نشست خبری آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان کرمان افزود: امسال با اقدامات انجام شده و پیگیری های کمیسیون حمل و نقل و اطلاع رسانی پر حجم به مردم زمینه کاهش این حوادث فراهم شده است.
وی ادامه داد: کار نصب 111 دروبین جدید در جاده های استان کرمان از اواخر سال 95 آغاز و دوربین های برخی جاده ها به طور کامل نصب شده است که نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.
وی با اشاره به اینکه محور کرمان - بم همیشه بیشترین آمار حوادث جاده ای استان کرمان را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال محور بم نسبت به سال قبل، کاهش بسیار خوبی در حوادث داشته است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: محور کرمان - بهرامجرد - نگار از محورهای پرحادثه این استان است که با اطلاع رسانی های انجام شده از حوادث این پیشگیری رقم خورده است.
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: امسال محور راور - دیهوک آمار بالایی نسبت به حوادث سال گذشته داشته و بیشتر تصادفات این محور 2 طرفه، در یک سو خودروی سواری و یک سو نیز خودروی سنگین است.
وی اظهار داشت: بزرگراه هفت باغ امسال آمار بالایی از تصادفات داشته در حالی که این محور تمام ویژگی های یک محور مناسب را دارد و بخش عمده حوادث این محور به بی مبالاتی رانندگان مربوط است.
وی خاطرنشان کرد: امکان دارد سقف سرعت مجاز در محور هفت باغ به عنوان یک محور گردشگری کاهش یابد و این موضوع در دست بررسی است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: 50 درصد تلفات حوادث رانندگی در محل حادثه و 50 درصد نیز در بین راه و یا در مراکز درمانی و لازم است ترابری هوایی در حوادث پیش بینی شود.
سرهنگ نجفی با اشاره به آغاز طرح زمستانی این رده تخصصی، گفت: این طرح تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت و پلیس راه با حداکثر توان خود بویژه در زمان ریزش نزولات آسمانی در خدمت مردم خواهد بود و تمامی نیروها در آماده باش بسر خواهند برد.
وی ادامه داد: در شرایط بحرانی و مورد نیاز، سایر رده های تخصصی از جمله نیروهای یگان ویژه، یگان امداد و غیره با پلیس راه همکاری خواهند داشت.
وی هلال احمر، راهداری، اورژانس، امداد خودروها و صنف جرثقیل را به عنوان همکاران پلیس راه در اجرای رزمایش زمستانی معرفی کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح این است که در شرایط خاص جوی در مناطقی که شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم، نیروهای امدادی و پلیس آمادگی لازم و حضور پررنگتری داشته باشند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به اینکه خدمت رسانی بهتر به مردم و ایجاد نظم و امنیت مناسب در جاده ها از اهداف طرح زمستانی پلیس به شمار می رود، ادامه داد: مهمترین نکته طرح زمستانی پلیس، تامین ایمنی سفر با افزایش نیروهای حاضر در جاده ها است زیرا رانندگی در فصل زمستان ویژگی های خاصی دارد.
وی اظهار داشت: تسهیل در عبور و مرور شهروندان در جاده های برون شهری، کنترل ایمنی وسائط نقلیه بویژه وسائط نقلیه عمومی، مدیریت حوادث احتمالی، کمک به در راه ماندگان، جلوگیری از انسداد محورها، کنترل تجهیزات زمستانی خودروها، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی، کنترل معاینه فنی خودروها و بیمه نامه شخص ثالث و هماهنگی و همکاری بین تمامی سازمان های همکار در این حوزه از اهداف اصلی طرح زمستانی پلیس راه به شمار می رود.
سرهنگ نجفی گفت: وسایل نقلیه شخصی با سن بالای چهار سال و خودروهای عمومی از سن یک سال به بالا باید معاینه فنی داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این طرح، استفاده از ظرفیت راهوران محله شامل بخشداران و دهیاران است که سازمان دهی شده و به پلیس کمک می کنند.
وی گفت: تمام خودروهای عبوری در این فصل باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در زمان مورد نیاز، از آن استفاده کنند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: طرح تشدید برخورد با رانندگان استفاده کننده از مواد مخدر، روانگردان ها و مشروبات الکلی نیز در قالب طرح زمستانی پلیس پیش بینی شده و اجرایی می شود.
سرهنگ نجفی گفت: تلاش ما این است که هیچ مسیری در زمان ریزش برف و کولاک بسته نشود مگر آنکه به این نتیجه برسیم که ادامه تردد در این مسیرها برای سرنشینان خودروها خطرآفرین باشد.
وی یادآور شد: در سه ماه زمستان سال گذشته در سطح استان کرمان 187 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جان خود را از دست داده و یک هزار و 142 نفر نیز مجروح شده اند .
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 51 درصد حوادث زمستان سال گذشته در شمال استان کرمان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است، گفت: عمده دلیل این موضوع سرعت بالای خودروها و رعایت نشدن سرعت مطمئنه بوده است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان بیان کرد: 59 درصد تصادفات زمستان سال گذشته در محورهای اصلی و 49 درصد نیز در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.
سرهنگ نجفی گفت: رانندگی در زمان ریزش نزولات جوی با شرایط عادی متفاوت است و این موضوع باید همواره مد نظر رانندگان قرار گیرد.
وی افزود: توجه به تمیز بودن شیشه ها و آئینه ها، عاج دار بودن و تنظیم باد لاستیک ها، سالم بودن برف پاک کن ها، تمرکز بیشتر در رانندگی، روشن بودن چراغ ها، رعایت کردن فاصله ایمن با سایر خودروها، خودداری از ترمزهای ناگهانی و توقف ایمن از جمله مواردی است که رانندگان در فصل زمستان باید به آنها توجه داشته باشند.
3029/7440

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/67532/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد