کرمان رصد

آخرين مطالب

ادامه بررسي کانديداهاي شهرداري کرمان/مترو نيازمند مصوبه دولتي است گفتگو

  بزرگنمايي:

کرمان انلاين- علي اکبر مشرفي در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرايط شهر بيش از مسئولان اجرايي به خبرنگاران بستگي دارد و بيان مزيت ها و معايب موجود در جامعه توسط رسانه ها باعث پيشرفت مي شود.

وي افزود: شورا عمدتا سياست گذار و برنامه ريز شهرداري است و وظيفه نظارت بر اجراي امور شهرداري را به عهده دارد، با توجه به اينکه تمامي برنامه هاي شهرداري در شورا تاييديه مي گيرد در نتيجه شورا مسئول خوبي ها، بدي ها و عدم رشد شهر در مسائل شهري است.

مشرفي با اشاره به اينکه همه اعضاي شوراي شهر ممکن باهم هماهنگ نباشند و در مسائلي باهم تضاد داشته باشد، گفت:  در اين موارد اکثريت آرا سرنوشت ساز است.

تضارب آراء در دوره چهارم شوراي شهر کرمان بالا بود

وي از دوره چهارم شوراي شهر کرمان به عنوان دوره اي با تضارب آراء بالا نام برد و افزود: تضارب آراء باعث رشد و پويايي مي شود و به شخصه از عملکرد شوراي چهارم رضايت دارم.

مشرفي گفت: کرمان يکي از شهرهايي است که از آن به عنوان کلانشهر ياد مي شود و داراي 13 هزار و 500 هکتار وسعت است و حق مردم اين ديار رشد بسيار بيشتري است.

وي با اشاره به امکانات محدود شورا و شهرداري کرمان افزود: شوراي شهر چهارم در زمان رکود اقتصادي تشکيل شد و اين مشکل در شهرداري هم وجود داشت و اين مسئله مي توانست بر عملکرد شورا سايه بياندازد.

مشرفي با بيان اينکه شهر کرمان داراي شهروندان تحصيل کرده و باهوشي است، افزود: بالطبع در چنين شرايطي نظرات متفاوتي و متنوعي وجود دارد، عده اي طرفدار پيمانکاران بومي و عده اي طرفدار پيمانکاران بزرگ هستند و توجه به مسائل ترافيکي هم مطالبه عده اي ديگر است.

رئيس شواري شهر کرمان ادامه داد: در شهري بزرگ که نظرات مختلف وجود دارد، شوراي شهر بايد با عنايت به نظرات مشاوران و افراد تحصيل کرده مسائلي که به نفع شهر است را با توجه به منابع مالي مد نظر قرار دهد.

وي استفاده از امکانات دولتي و همکاري با مقامات دولتي را رويکرد شوراي شهر عنوان کرد و گفت: استانداري کرمان  به شوراي شهر و تحرکات شهر کمک کرد و اين در حالي است که بدون کمک مقامات دولتي مجلس محلي به پيش نمي رفت.

مشرفي گفت: شهردار بايد جوان، تحصيل کرده، داراي توان بالاي روحي و جسمي باشد؛ افرادي به سن بنده بهتر است مشاور باشند.

رئيس شوراي شهر کرمان گفت: در زمان بابايي شهردار جوان و پر تلاش کرمان تحولات عظيمي در شهر به وجود آمد و همينطور در زمان شهرداري سيف الهي هم شاهد تحولات عظيمي در کرمان بوديم.

وي با اشاره به اينکه طي چهار سال اخير اقدامات موثري در شهر کرمان انجام شد، گفت: به دليل اينکه اين اقدامات به مرور زمان و به تدريج در حال انجام است ممکن است چندان به چشم نيايد.

رئيس شواي شهر کرمان از اهتمام شوراي چهارم براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام باقي مانده از شوراي سوم سخن به ميان آورد و افزود: در شوراي شهر چهارم پروژه هاي زيربنايي جديد آغاز شد که براي اجراي آنها از توان اجرايي و مالي پيمانکار قوي کشوري استفاده کرده ايم.

وي عنوان کرد: در شوراي شهر چهارم پروژه هايي با روش هاي جديدي که در دنيا به روز هستند، طراحي شد که ان شاالله چند سال آينده  نمود خواهد يافت.

نخستين تقاطع غيرهم سطح شهر کرمان افتتاح مي شود

مشرفي با اشاره به اينکه به زودي نخستين تقاطع غيرهم سطح شهر کرمان افتتاح مي شود، گفت: پروژه زيرگذر آزادي هم ظرف چند ماه آينده به بهره برداري مي رسد.

وي يادآور شد: افتتاح پروژه ها بر ترافيک و زيبايي شهر اثر خواهد گذشت و اين در حالي بود که پروژه ميدان آزادي چندين سال در کرمان مطرح بود اما به دليل بودجه هزينه بالا و نبود تکنولوژي لازم هيچ کس به سمت اجراي آن نمي رفت.

مشرفي در خصوص اقدامات انجام شده براي زيباسازي شهر تصريح کرد: با ساخت بوستان ها، نقاشي هاي ديواري و نور پردازي ها اتفاقات خوبي انجام شده است، کمربند سبز شهر احداث شد و استقبال مردم از پارک هاي احداث شده است زياد بوده است.

رئيس شوراي شهر کرمان با اشاره به اينکه امروز در هر جاي شهر کرمان يک پارک در حال ساخت است، افزود: تصور ما بر اين است که عملکرد خوبي داشته ايم.

وي با بيان اينکه شهرداري منطقه دو از نظر فضاي سبز فقير بود اما امروزه پارک هاي زيادي در اين منطقه احداث شد، اظهار کرد: زيبا سازي در شهر کرمان صورت گرفته است و اين امر با افزايش بودجه درآمدي شهرداري انجام شده است.

شهرداري کرمان بدهي چنداني ندارد

مشرفي با اشاره به چند برابر شدن بودجه شهرداري کرمان ادامه داد: استفاده از فاينانس، اواراق مشارکت و سرمايه گذاري از ديگر منابع شهرداري است.

وي ادامه داد: امروز شهرداري کرمان در مقايسه با شهرداري بزرگ کشور با عنايت به درآمد پايدار وضعيت نابساماني ندارد و بدهي چنداني در شهرداري کرمان نداريم. اگر روزي تمام هزينه هاي شهرداري به روز باشد دليل بر اين است که کار مناسب انجام نشده است.

رئيس شوراي شهر کرمان با اشاره به لزوم تکيه بر جوانان در امور اجرايي و انتقال تجربيات به آنها افزود: اميدوارم در صحنه اجرا از افراد جوان، فعال، خلاق و با فکر استفاده بيشتري شود تا شهري مناسب با ديار کريمان و در خور شان مردم کرمان داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه شوراي شهر کرمان توان اجراي تفکرات والاي استاندار کرمان را نداشت، افزود: استاندار کرمان خواستار اجراي 10 هزار ميليارد تومان پروژه در شهر کرمان بود و اين در حاليست که بيش از يک هزار ميليارد تومان پروژه توسط شهرداري و بخش خصوصي در حال اجراست.

مشرفي با بيان اين مطلب که شورا هيچ کاهلي در زمينه مترو نداشت، گفت: مترو در شورا تصويب شد و چندين جلسه در اين خصوص برگزار شد اما در نهايت با توجه به شرايطي که در کشور براي اجراي مترو در نظر گرفته شده است کرمان براي اين اجراي اين پروژه مورد تاييد قرار نگرفت اما مقرر شد مطالعات طرح مترو انجام شود.

وي با اشاره به اينکه اميدواريم مطالعات در اين زمينه به اجراي مترو در کرمان بيانجامد، بيان کرد: مترو مصوبه دولتي مي خواهد و با مصوبه شوراي شهر و شهرداري قابل اجرا نيست و در اين خصوص نيازمند حمايت استاندار هستيم.

جزئيات انتخاب شهردار کرمان

رئيس شوراي شهر کرمان از برگزاري مراسم تحليف شوراي شهر کرمان در روز چهارشنبه هفته جاري خبر داد و افزود: در زمينه تصدي پست شهردار کرمان 26 نفر معرفي شدند که بعد از راي گيري شهرداري فعلي کرمان در ليست 10 نفره مرحله دوم قرار نگرفت، از اين تعداد سه نفر انصراف دادند و بعد از آن هم يک نفر به اين ليست اضافه شد که در نهايت ليست هشت نفري براي اين منظور شکل گرفته است.

مشرفي با اشاره به اينکه به عنوان يک عضو شوراي پنجم شهر کرمان تابع نظر اکثريت هستم، عنوان کرد: اما نظر شخصي بنده مبتني بر استفاده از نيروي جوان است.

وي از احتمال اضافه شدن بابايي به ليست کانديداهاي شهرداري خبر داد و گفت: شوراي شهر بعد از ارائه برنامه ها و روزمه افراد در اين خصوص قضاوت مي کند.

رئيس شوراي شهر کرمان با رد برخي صحبت ها در خصوص اجراي پروژه ها در راستاي منافع اعضاي شوراي شهر گفت: از نظر شخصي در طول مدت حضورم در شورا جز ضرر چيزي نصيبم نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/6952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

تداوم بارش ها در کرمان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود