کرمان رصد

آخرين مطالب

20 هزار خانوار جدید در استان در 2 ماه گذشته تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند گفتگو

  بزرگنمايي:


کرمان رصد- "یحیی صادقی"  با بیان اینکه معتقدیم رسانه ها می توانند بهترین همراه و یاور باشند به ویژه برای ما که سیتسم کاری گسترده ای در کشور داریم و استان کرمان شرایط بسیار خاصی دارد افزود: رسانه ها می توانند واقعیت های کاری همه دستگاه ها را منعکس و نقد منصفانه داشته باشند که در جهت پیشبرد اهداف و تعالی سازمان می تواند موثر واقع شود و ما در کمیته امداد آمادگی پاسخگویی را داریم و از حضور اصحاب رسانه در مناطق محروم که از وضعیت مردم مطلع شوند، استقبال می کنیم.

صادقی تصریح کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور علی رغم داشتن سرمایه ها و منابع بسیار خوب که در کشور بی نظیر است، فقر و محرومیت خاصی به ویژه در جنوب و شرق استان دارد که این وضعیت رسالت ما را سنگین تر می کند و سعی کردیم از تمام ظرفیت ها برای رفع فقر استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، تلاش کرده ایم آرامشی به جمعه گروه هدفمان بدهیم و توفیقاتی نیز حاصل شده، اظهار کرد: مهم ترین رکن کار در محرومیت زدایی توانمندسازی است و دراستان کرمان با همراهی همکاران و بانک ها، در سطح کشور رتبه برتر را در کل شاخص ها کسب کردیم و جایگاه بسیار خوبی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در بین دستگاه های متولی اشتغال با فاصله زیادی رتبه برتر را در استان داریم، افزود: طی دو سال متولی در سال های 95 و 96 موفق شدیم 100 درصد اعتبارات حوزه اشتغال را جذب کنیم و این امر با تعامل خوب بانک ها محقق شد و در سال 95 حتی بخشی از اعتبارات سال 94 را جذب کردیم.

صادقی با اشاره به اینکه همکاران ما بعدازظهرها و حتی روزهای جمعه سر کار حضور دارند و در شرایط کنونی فقط به ساعت اداری بسنده نمی کنیم، گفت: سال گذشته تعهد ایجاد 4 هزار شغل در استان را داشتیم که توانستیم 7 هزار و 800 شغل را ایجاد کنیم و نزدیک به دو برابر محقق و راستی آزمایی شده است که علت موفقیت کار این است که همیشه (از ابتدای کار تا تولید و بازار) در کنار مددجو هستیم زیرا در این شرایط اقتصادی اگر مددجو رها شود زمین می خورد.

وی با اشاره به اینکه در اشتغال سرفصل های مختلفی داریم که بخشی از کار تسهیلات است و حوزه دیگر تعامل با کارفرمایان است، تصریح کرد: برای سال جاری بسته تشویقی جدید از سوی کمیته امداد به ما داده شد که هر کارفرمایی مددجوی کمیته امداد را به کار بگیرد، ما دو سال هزینه بیمه او را پرداخت می کنیم و 20 میلیون تومان تسهیلات ارائه می دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بیش از 60 درصد از مددجویان ما در مناطق محروم استان حضور دارند و متاسفانه از کل جمعیت مددجویی ما بیش از 60 درصد، زنان سرپرست خانوار هستند که اکثرا سرپرست خانواده فوت شده است.

وی افزود: تا یک سال قبل ما فرد جدیدی را تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار نمی دادیم که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، در دو ماه گذشته 20 هزار خانوار جدید در استان کرمان تحت پوشش قرار گرفته اند و خانواده های تحت پوشش ما اکنون 102 هزار و 500 مورد هستند.

صادقی با اشاره به اینکه تا سال گذشته سالانه 2 تا 4 هزار خانواده توانمند و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می شدند، گفت: طبق توافق با نیروگاه برق کهنوج، در شهریور سال قبل قرار شد 2 هزار نیروگاه خورشیدی 5 کیلو واتی برای خانواده های مددجوی کمیته امداد در استان ایجاد شود که با این کار هر خانواده در ماه یک میلیون تومان درآمد خواهد داشت و کمک خوبی به آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت به صورت تضمینی 20 سال برق این نیروگاه ها را خریداری می کند، ادامه داد: 520 مورد از این نیروگاه ها تا پایان سال وارد مدار می شود که کمک بلاعوضی از سوی ریاست کمیته امداد در این زمینه اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: ما برای دریافت تسهیلات و اشتغال راهکار داریم و راهکار ما تست شده و ما به بانک ها تضمین دادیم که به طلب خود می رسند و منابع آنها هدر نمی رود.

وی با اشاره به اینکه 96 درصد پایداری طرح ها را در اشتغال داریم، افزود: در سال گذشته 300 دستگاه وانت نیسان در اختیار فرزندان مددجو قرار گرفت که ماهانه درآمدی حدود 5 میلیون تومان دارند.

صادقی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری نزدیک به 218 میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای اشتغال داریم و تاکنون نزدیک به 44 میلیارد تومان آن جذب شده که 118 میلیارد تومان از کل مبلغ تخصیصی، در اشتغال روستایی بوده و کار از مهرماه آغاز شده و یقینا تا پایان سال جذب می شود.

صادقی با اشاره به اینکه 3 هزار و 300 شغل در سال جاری توسط کمیته امداد در استان کرمان ایجاد شده، تصریح کرد: امسال هم تهعد ایجاد شغل کمیته امداد 4 هزار مورد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نزدیک به 6500 خانواده مددجوی فاقد مسکن در استان کرمان داریم و قرار است تعدادی از بلوک های بدون متقاضی مسکن مهر با پرداخت مبلغی بلاعوض و تسهیلات در اختیار مددجویان قرار بگیرد.

صادقی بیان کرد: کمیته امداد هیچ مسکن نیمه تمامی ندارد و ما مجتمع سازی نداریم و در بودجه سال 97 واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه 3هزار بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و اعتبارات این سرفصل نیز افزایش پیدا کرده است افزود: بیماری های پروانه ای را که در کرمان و جنوب استان داریم، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

صادقی با اشاره به اینکه امید به زندگی و امید به آینده را در بین مددجویان تقویت کردیم که نگرانی نداشته باشند، بیان کرد: 4 هزار قالی باف در استان کرمان تحت حمایت داریم و مواد اولیه، دار قالی رایگان و نقشه مطابق تقاضای بازار در اختیار می گذاریم و فرش را خریداری می کنیم.

وی در پایان با اشاره به بازدید از روستای اژدرآباد(واقع در 5 کیلومتری مسیر کرمان – زرند) گفت: با توجه به تعداد زیاد بانوان بدون شغل در این روستا و وضعیت بد معیشتی این افراد آموزش قالی بافی و اشتغال آنها از این طریق را دنبال خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/69846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان