مشاور رسانه ای استاندار کرمان:
ایرنا همراه با مخاطب و همگام با فناوری حرکت می کند
فرهنگي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - کرمان - مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همراه با مخاطب و همگام با فناوری حرکت می کند و این 2 ویژگی کمک کرده که ایرنا بین سایر رسانه ها، شاخص باشد.
به گزارش ایرنا، عباس تقی زاده روز دوشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان افزود : ایرنا، تغییر زیست بوم رسانه ای را به درستی شناخته و در سایت این رسانه مشارکت شهروندان به خوبی قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر در زیست بوم جدید رسانه ای زندگی می کنند تاکید کرد: مخاطبان و خوانندگان دیروز به تولیدکنندگان امروز تبدیل شده اند و پدیده شهروند خبرنگاری در حال ترویج است.
تقی زاده ادامه داد: رسانه های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگاری به اطلاع رسانی صحیح کمک می کند و فناوری های جدید نیز ابزاری برای توسعه شهروندنگاری است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان با اشاره به اینکه فناوری های نوین و فضای مجازی تهدید محسوب نمی شود ادامه داد: به شرط آنکه رسانه ها نیز از فناوری ها استفاده کرده و به فضای جدید نقل مکان کنند.
تقی زاده گفت: در فضای جدید ما باید به سمت مخاطب حرکت کنیم و ایرنا این کار را انجام داده است.
وی تصریح کرد: زمانی مخاطب می بیند یک رسانه صدای او را می شنود، اعتماد اجتماعی ایجاد می شود و زمانی که خبرگزاری جمهوری اسلامی این کار را انجام می دهد، در حقیقت جلب اعتماد مردم به دولت و نظام حاصل می شود.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: خبرگزاری ایرنا، ارتباط تعاملی و چند سویه را شکل داده و درک این شرایط و توجه به پدیده های اخیر نوید بخش آینده موفق برای ایرنا است و این خبرگزاری در حال حاضر نیز رسانه مرجع و معتبری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی، پشتوانه و مایه دلگرمی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و مردم است گفت: با هر نگاهی به توسعه و پیشرفت، نمی توانیم رسانه را حذف کنیم و از آنجا که ایرنا یک رسانه دولتی است.
مشاور رسانه ای استاندار کرمان ادامه داد: تمام روابط عمومی ها به این خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر رسانه ها نیاز دارند و اگر رسانه ها نباشند، کار ناقص است.
وی از استاندار کرمان به عنوان شخصیتی دانشگاهی یاد کرد و ادامه داد: مدیریت جدید استان بر روی جریان اطلاع رسانی دقیق، کامل و به دور از اطلاعات ناقص و نگاه های غیر حرفه ای تاکید ویژه دارد.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی نباید خود را به یک خبرگزاری و رسانه تبدیل کند و باید نقش تسهیلگری در ارتباطات و اطلاع رسانی را ایفا کند.
وی گفت: البته روابط عمومی ها باید اطلاع رسانی کرده و در کنار آن مسیر را برای رسانه ها باز کنند زیرا رسانه ها مطالبات مردمی را پیگیری می کنند و روابط عمومی استانداری کرمان تلاش می کند تا از ظرفیت های خود برای ایجاد ارتباط استفاده کند.
به گفته تقی زاده در حال حاضر با مطالب شبه خبر و اخبار جعلی روبرو هستیم که موجب سردرگمی مخاطبان شده اما رسانه ای مانند ایرنا، مرجعی برای دولت و مردم است زیرا اخبار صحیح را در اسرع وقت به صورت صحیح و کامل در اختیار مردم قرار می دهد.
وی افزود: اینکه مردم صحت اخبار را از خبرگزاری جمهوری اسلامی می جویند، یک ارزش است که حاصل تلاش های خانواده ایرنا است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان ادامه داد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی نیز خانواده ایرنا هستند و باید این ارتباط را درک کرده و در کمترین زمان اخبار لازم را در اختیار ایرنا و سایر رسانه ها قرار دهند.
وی گفت: روابط عمومی ها نباید به اطلاعات و اخبار به عنوان کالایی که بخواهند آن را انبار کنند یا به عنوان یک ابزار قدرت نگاه کنند، بلکه وظیفه داریم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم زیرا فضا تغییر کرده است.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی اظهار داشت: در ایرنا به شکل متوازن همه مطالب وجود دارد و این خبرگزاری با وجود دولتی بودن، بسیاری از مشکلات و نارسایی ها را مطرح می کند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان در این دیدار با اشاره به اینکه نگاه مدیریت جدید روابط عمومی استانداری کرمان رسانه ای است ادامه داد : این نوع رویکرد رسانه های استان کرمان را تقویت می کند.
بهنام احمدی افزود : بی شک در دوره جدید مدیریت استان با رویکرد علمی و دانشگاهی مدیران استان، انتظار می رود که ارتباط بیشتری با رسانه ها برقرار شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیاز به نشاط و امید دارد، گفت: اگر جامعه این شاخصه های مهم را نداشته باشد از پویایی لازم برخوردار نخواهد بود.
وی ادامه داد: ابزار تحقق نشاط و امید در جامعه، رسانه ها و روابط عمومی ها هستند و در پرتوی تعامل این 2 عنصر ارتباطی ، می توان جامعه پرنشاط تری را محقق کرد تا توسعه به شکل مطلوب تری رخ دهد.
3029/7440/ 5054
-
دوشنبه ۱۰ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۲۵
-
۸۴ بازديد
-
ایرنا - فرهنگی
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/70707/